ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

armored-mercedes-amg-g63-limo (1)
خودرو

مرسدس بنز G63 ضد گلوله، پروژه ای جدید از شرکت کانادایی Inkas

مرسدس بنز G کلاس یکی از شاخص ترین خودروهای جهان است. این شاسی بلند جان سخت که اواخر دهه 70 میلادی متولد شده، تاکنون تغییرات بسیار کمی به خود دیده و تنها در دو نسل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

مرسدس بنز G کلاس یکی از شاخص ترین خودروهای جهان است. این شاسی بلند جان سخت که اواخر دهه 70 میلادی متولد شده، تاکنون تغییرات بسیار کمی به خود دیده و تنها در دو نسل به خیابان ها راه یافته است.

با توجه به توانایی های آفرود فوق العاده، G کلاس طرفداران زیادی دارد. آرنولد شوارتزنگر یکی از معروف ترین طرفداران این خودرو است که در مراسم رونمایی از نسل دوم G کلاس به روی صحنه آمده و دقایقی با دیتر زچه – مدیرعامل مرسدس بنز – درباره قابلیت ها و پیشینه این شاسی بلند محبوب به گفتگو پرداخت.

mercedes g class

به تازگی بخش ساخت خودروهای ضد گلوله شرکت کانادایی اینکاس (Inkas Armored Vehicles) به سراغ نسخه G63 از شاسی بلند توانمند ژرمن ها رفته و آن را به یک خودروی تشریفاتی مستحکم و امن تبدیل کرده است.

armored-mercedes-amg-g63-limo 10

در بخش نمای ظاهری بارزترین تفاوت G63 اینکاس با نسخه استاندارد به طول بیشتر آن مربوط می شود. با تغییراتی که مهندسین کانادایی در G63 اعمال کرده اند، طول بدنه آن به بیش از 6 متر (6186 میلی متر بطور دقیق) رسیده است. به لطف این افزایش طول، فاصله محوری نیز به 4374 میلی متر رشد پیدا کرده تا G کلاس مذکور در واقع نقش یک لیموزین را ایفا کند.

armored-mercedes-amg-g63-limo (3)

طبق انتظار در داخل کابین با یک فضای بزرگ، با کیفیت و لوکس روبرو هستیم. در این بخش بسیاری از قسمت ها مورد بازنگری قرار گرفته و روکشی از آلکانترا همه جا را پوشانده است. به منظور ارتقای مقاومت و جذابیت بصری اینکاس از یک متد جدید برای دوخت روکش های پارچه ای و چرمی بهره برده است.

armored-mercedes-amg-g63-limo (8)

این شاسی بلند ضد گلوله با اپل TV، اپل Siri و اپل HomeKit یکپارچه شده و سرنشینان آن می توانند ویدیوهای دلخواه خود را بر روی یک تلویزیون 4K مشاهده کنند.

armored-mercedes-amg-g63-limo (8)

کمپانی اینکاس برای تامین آرامش کامل سرنشینان صندلی های کاپیتانی تعبیه کرده است. این صندلی ها قابلیت باز شدن کامل را داشته و به ماساژور مجهز شده اند؛ ضمن اینکه برای هر یک از این صندلی ها دارای بخش کنترل اختصاصی هستند که به واسطه آن می توان سیستم چند رسانه ای خودرو، نورپردازی کابین و میزان راحتی صندلی را تنظیم کرد. سقف نیز قابل شخصی سازی بوده و امکان انتخاب نورپردازی دلخواه وجود دارد.

armored-mercedes-amg-g63-limo (5)

با توجه به تقویت بدنه و استفاده از مواد مقاوم در قسمت های مختلف، پروژه جدید اینکاس توانایی مقاومت در برابر اسلحه هایی با کالیبر 7.62 میلی متر و انفجارهای ناشی از نارنجک های دستی DM51 را دارد. دوربین های حرارتی و اینفرارد هم وظیفه مشاهده، ثبت و آپلود وقایع به فضای ابری را بر عهده دارند.

armored-mercedes-amg-g63-limo (5)

نیروبخش G63 همان موتور 5.5 لیتری V8 استاندارد است. این موتور 563 اسب بخار قدرت تولید می کند که به اعتقاد مهندسین اینکاس برای فرار از دست مهاجمین احتمالی کافی بوده و نیازی به ارتقای خروجی آن نیست.

و اما قیمت، چنانچه فردی دوست داشته باشد راحتی و امنیت خود را در حین عبور و مرور با G63 ضد گلوله تامین کند، باید 1.2 میلیون دلار کنار بگذارد؛ رقمی که حدود 8 برابر بیشتر از نسخه استاندارد G63 است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی