ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

لحظه شماری برای انفجار قیمت سنگ یانگ رکستون در بازار

بر اساس تصاوير منتشر شده اولین محموله سانگ یانگ رکستون G4 وارد گمرک بندرعباس شده و به احتمال زیاد در هفته های جاری به صورت پلاک شده در اختیار مشتریان قرار می گیرد. رامک خودرو ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

بر اساس تصاویر منتشر شده اولین محموله سانگ یانگ رکستون G4 وارد گمرک بندرعباس شده و به احتمال زیاد در هفته های جاری به صورت پلاک شده در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
رامک خودرو بعد از رونمایی از رکستون G4، قیمتی کمتر از ۳۳۰ میلیون تومان را برای این خودرو اعلام کرد و تمام ظرفیت پیش فروش خود را برای تحویل از اواخر بهار تا اواسط تابستان ۹۷ به خریداران واگذار کرد. اما به خاطر بسته شدن ثبت سفارش و بروز مشکلات گمرکی، شاهد بودیم که تحویل تمام خودروهای مانده در گرمک با تاخیر مواجه شده و بالاخره چندی پیش با دستور وزارت صمت، قرار شد تا خودروهای موجود در گمرک و تعهدات داده شده به مشتریان بر اساس ثبت سفارش های موجود، ترخیص و به دست مصرف کنندگان برسد.در شرایطی که اکثر شرکت های واردکننده به خاطر تغییر بهای ارز و همچنین افزایش هزینه ها، مبلغی اضافه تر از قرارداد را برای تحویل خودرو از مشتریان خود دریافت می کنند، احتمال داده می شود که قیمت این خودرو در نهایت بیش از ۳۳۰ میلیون تومان برای مشتریان باشد. اما جالب است بدانید که دلالان بهای حواله های سانگ یانگ رکستون G4 را برای تحویل در هفته های جاری تا ۲۸۰ میلیون تومان اعلام می کنند. به عبارت ساده باید منتظر باشیم که با حضور این شاسی بلند کره ای، قیمت نسخه آماده پلاک آن تا ۵۰۰ میلیون تومان هم به مشتریان اعلام شود.

اما سوال اصلی در این زمینه این است که با توجه به وجود تعداد زیادی هیوندای سانتافه، نیسان ایکستریل، رنو کولئوس و سایر خودروهای هم سگمنت در بازار، آیا مشتریان نهایی حاضر به پرداخت بهایی سنگین برای سنگ یانگ رکستون خواهند بود یا خیر؟

در وب‌سایت اصلی سانگ یانگ کره و دیگر نمایندگی ‌های این شرکت در دنیا، خودروی رکستون G4 با پیشرانه ‌ی دیزلی، عرضه می‌ شود. این موضوع، البته در ایران متفاوت است و محصول مذکور، با قوای محرک بنزینی فروخته خواهد شد. از سویی دیگر، مدل ‌های مختلف رکستون دارای نسخه‌ های ۲ دیفرانسیل و تک دیفرانسیل، با گیربکس ۶ سرعته‌ ی دستی یا ۷ سرعته‌ ی اتوماتیک هستند؛ درحالی‌ که نمونه ‌ی وارداتی به ایران، مجهز به جعبه‌دنده ‌ی خودکار ۶ سرعته، ساخت آیسین ژاپن و سیستم ۲ دیفرانسیل خواهد بود.
نسخه‌ ی بنزینی رکستون G4، توربوشارژ ۴ سیلندر ۲ لیتری خواهد بود. بنا به ادعای شرکت واردکننده، قدرت ۲۲۲ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌ متر به ترتیب در دور موتورهای ۵۵۰۰ و ۱۵۰۰ دور بر دقیقه، در این محصول تولید می‌ شوند. اطلاعات بیشتری از میزان مصرف سوخت و زمان‌ گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رکستون بنزینی اعلام نشده است؛ اما برحسب تجربه و با توجه به وزن خالص حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم این مدل، می‌ توان پیش‌ بینی کرد که در زمانی حدود ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و میانگین مصرف سوخت ۱۰ تا ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد.

رکستون G4چندی پیش گروه صنعتی رامک خودرو به صورت رسمی در جمع اصحاب رسانه اعلام کرد که کارخانه تیوولی در قزوین و ساوه بزودی فعالیت تولیدی خود را آغاز می کند و به بخشی از ثبت نام کنندگان این خودرو نمونه های تولید داخل از اواخر سال جاری تحویل داده می شود. به گفته مدیران این شرکت، از سال گذشته در قراردادهای پیش فروش سانگ یانگ تیوولی ذکر شده بود که شرکت می تواند نسخه وارداتی و یا تولیدی را به خریداران تحویل دهد.

گفتنی است که رکستون از نظر مشخصات آفرود مزیت هایی را نسبت به سایر کراس اوورهای موجود در بازار ارائه می دهد، شاسی مستقل و پیشرانه قدرتمند تر (نسبت به رقبا) و سیستم فنربندی مناسب آفرود از جمله ویژگی هاییست که می تواند رکستون را به گزینه ای متفاوت برای خریداران تبدیل کند، اما مشخص نیست که اساس با توجه به شرایط اقتصادی فعلی آیا مشتریان تمایلی به آفرود رفتن با خودرویی نیم میلیارد تومانی داشته باشند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی