ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Jaguar I-Pace Driving range (18)
خودرو

مسافت قابل پیمایش جگوار I-Pace در دنیای واقعی تا چه حد به رقم کارخانه نزدیک است؟

خودروهای برقی اگر چه پاک و سبز هستند، اما تقریبا همگی از یک مشکل شایع رنج می برند و آن چیزی نیست جز مسافت قابل پیمایش. این دسته از وسایل نقلیه عمدتا در مقایسه با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

خودروهای برقی اگر چه پاک و سبز هستند، اما تقریبا همگی از یک مشکل شایع رنج می برند و آن چیزی نیست جز مسافت قابل پیمایش. این دسته از وسایل نقلیه عمدتا در مقایسه با نمونه های بنزینی و دیزلی دامنه حرکتی محدودتری داشته و با یک بار شارژ مسافت کمتری را می توانند طی کنند.

Jaguar I-Pace Driving range (16)

جگوار I-Pace یکی از جدیدترین خودروهای برقی است که وارد خیابان ها شده؛ آنطور که انگلیسی ها قول داده اند این کراس اوور زیبا عملکردی عالی داشته و بسیاری از نقاط ضعف مدل های برقی در آن دیده نخواهند شد.

Jaguar I-Pace Driving range (4)

بر اساس کاتالوگ و مطابق با استاندارد WLTP جگوار I-Pace قادر است با تکیه بر باتری 90 کیلووات ساعتی 298 مایل (معادل 480 کیلومتر) مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد. برای ارزیابی صحت این ادعا، مجله تاپ گیر تستی را ترتیب داده و از این کراس اوور برقی برای انجام سفری 291 مایلی (468 کیلومتری) استفاده کرده است.

Jaguar I-Pace Driving range (12)

پل هورل (Paul Horrell) خبرنگار برجسته تاپ گیر فردی است که پشت این تست قرار دارد. مسیری که آقای هورل در نظر گرفته دارای انواع خیابان های شهری و اتوبان بوده و سعی شده که شرایط تا حد امکان نزدیک به واقعیت باشد.

Jaguar I-Pace Driving range (15)

در این آزمایش جالب، جگوار I-Pace توانسته با مصرف 99 درصد از شارژ باتری ها مسافت 291 مایلی را طی کند. این رقم تا حد زیادی نزدیک به رقم اعلامی از سوی سازنده بوده و می توان نتیجه گرفت که جگوار در این باره اغراق نکرده است.

Jaguar I-Pace Driving range (15)

البته یک مساله مهم در این بین وجود دارد. تیم تست در طول سفر از امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی، هداپ دیسپلی، چراغ های اصلی، برف پاک کن و برخی از سیستم های ایمنی دیگر استفاده نکرده است. ناگفته پیداست که در صورت بهره گیری از تجهیزات برقی، میزان انرژی ذخیره شده در باتری با شدت بیشتری کاهش یافته و مسافت قابل پیمایش نیز کمتر از این میزان خواهد شد. آقای هورل در این حالت مسافت قابل پیمایش جگوار I-Pace را حدود 200 مایل پیش بینی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی