ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمله به انتخابات کنگره
تکنولوژی

مایکروسافت از حمله هکرهای روس به انتخابات کنگره ایالات متحده خبر داد؛ روسیه انکار کرد

مایکروسافت به تازگی خبر از تلاش هکرهای روسیه برای حمله به گروه های سیاسی ایالات متحده پیش از انتخابات میان دوره ای (انتخابات دو سالانه کنگره) داده است. مایکروسافت 6 دامنه جعلی مرتبط با هکرها را ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

مایکروسافت به تازگی خبر از تلاش هکرهای روسیه برای حمله به گروه های سیاسی ایالات متحده پیش از انتخابات میان دوره ای (انتخابات دو سالانه کنگره) داده است.

مایکروسافت 6 دامنه جعلی مرتبط با هکرها را غیرفعال کرده، دامنه هایی که انتظار می رود توسط گروهی مرتبط با دولت روسیه ایجاد شده باشند. این گروه با نام های ATP28، فنسی بیِر و یا Strontium شناخته می شوند. فنسی بیر از مقصران برخی از حمله های مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 به حساب می آید.

این دامنه ها برای جعل هویت موسساتی از جمله انستیتو هادسون و انستیتو ملی جمهوری خواهان به کار رفته اند. اعضای هیئت مدیره موسسه دوم افرادی از چهره های جمهوری خواه مشهور از جمله سناتور جان مک کین بوده اند. موسسه هادسون هنوز پاسخی به این موضوع نداده اما رئیس موسسه ملی جمهوری خواهان که یک یک موسسه غیر انتفاعی است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را مقصر این موضوع دانسته است.

حمله به انتخابات کنگره

این حمله ها تنها چند هفته پس از آن اتفاق افتاده اند که مایکروسافت خبر از یافتن نشانه هایی از حمله هکرها به کمپین انتخابات کنگره در سال 2018 داده بود. به نظر می رسد این حمله ها بر اساس فیشینگ بوده و تلاش داشته اند هویت برخی سناتورهای آمریکایی را جعل کنند. یکی از این سایت ها نیز نمونه ای جعلی از وبسایت نرم افزار آفیس مایکروسافت بوده است. به گزارش مایکروسافت مورد آخر پیش از اینکه برای سوء استفاده به کار رود مسدود شده است.

مایکروسافت اعلام کرده در 2 سال گذشته 12 بار به دادگاه مراجعه کرده تا 84 وبسایت جعلی مرتبط با این گروه هکری مسدود شوند. بر اساس گزارش اولیه مایکروسافت این گروه کنترل زیرساخت ها را از طریق فعالیت های غیر قانونی از جمله حمله به کامپیوترها و شبکه ها، نظارت بر فعالیت های کاربران و سرقت اطلاعات آنها به دست گرفته اند.

اما در سوی مقابل روسیه نیز اتهام دست داشتن در این موضوع را رد کرده. یک مقام سیاسی روسی مدعی شده که مسئله مطرح شده از سوی مایکروسافت بخشی از یک بازی سیاسی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی