ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

audi-rs4-bmw-m3-cs
خودرو

استیشنی جذاب در برابر سدانی قدرتمند؛ مسابقه درگ آئودی RS4 Avant و ب ام و M3 CS [تماشا کنید]

خودروهای استیشن نزد افرادی که معمولا با اعضای خانواده رفت و آمد می کنند، محبوب تر هستند. به عبارت دیگر این دسته از خودروها حکم اتومبیل های خانوادگی را داشته و نباید روی عملکرد فنی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

خودروهای استیشن نزد افرادی که معمولا با اعضای خانواده رفت و آمد می کنند، محبوب تر هستند. به عبارت دیگر این دسته از خودروها حکم اتومبیل های خانوادگی را داشته و نباید روی عملکرد فنی و یا لذت رانندگی آنها چندان حساب باز کرد. در این بین اما استثناهایی هم وجود دارند. آئودی RS4 Avant یکی از این موارد است که از موتوری بسیار قدرتمند بهره می برد.

Audi RS4 Avant 2018

در زیر کاپوت این استیشن خوش استیل آلمانی همان موتور 2.9 لیتری V6 توئین توربو قرار دارد. این موتور که بر روی RS5 کوپه نیز دیده می شود، می تواند 450 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

وظیفه انتقال نیرو به چرخ ها را یک گیربکس هشت سرعته خودکار بر عهده دارد. این گیربکس به واسطه سیستم کواترو هر چهار چرخ را به حرکت در می آورد. آنطور که ارباب حلقه ها در کاتالوگ اعلام کرده، RS4 Avant برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت فقط به 4.1 ثانیه زمان نیازمند است.

Audi RS4 Avant 2018

همانطور که مشاهده می کنید، این استیشن توانایی به چالش کشیدن بسیاری از سدان های سریع و اسپرت را دارد. برای ارزیابی این موضوع اخیرا دست اندرکاران نشریه carwow با ترتیب تست سه گانه مرسوم خود، آئودی RS4 Avant را در مقابل ب ام و M3 CS قرار داده اند.

bmw m3 cs 2018

سدان هیجان انگیز باواریایی ها که استاندارد کلاس سدان های کامپکت اسپرت محسوب می شود، با اضافه شدن پسوند CS بخشی از وزن های اضافی خود را از دست داده؛ همچنین با بهینه سازی هایی که در موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو صورت گرفته، خروجی آن به 460 اسب بخار قدرت و 601 نیوتن متر گشتاور ارتقا یافته است. بد نیست اشاره کنیم این ارقام به ترتیب 28 و 50 واحد بیشتر از نسخه معمولی ب ام و M3 هستند.

2-bmw-m3-cs-2018-review-hero-rear

بر اساس اطلاعات کاتالوگ M3 CS در عرض 3.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند. با این حساب این سدان هیجان انگیز باید بتواند در مسابقه درگ زودتر از رقیب هموطن خود از خط پایان عبور کند؛ به ویژه اینکه با وزن حدود 1600 کیلوگرمی، تقریبا 200 کیلوگرم از استیشن ارباب حلقه ها سبک تر است.

BMW M3 CS vs Audi RS4 - review & DRAG RACE, ROLLING RACE & BRAKE TEST

همانند مقایسه های قبلی، ویدیویی که carwow از این مقایسه تهیه کرده، خوش ساخت و تماشایی است. به همین دلیل دعوت می کنیم با تماشای آن ضمن لذت بردن از رقابتی تنگاتنگ، از نتایج تست های سه گانه مطلع شوید.

چنانچه نمی توانید ویدیوی فوق را مشاهده کنید، باید به اطلاعتان برسانیم که برخلاف انتظار آئودی RS4 استیشن به لطف چسبندگی و شروع بهتر در همان ابتدا از رقیب دیفرانسیل عقب خود پیشی گرفته و تا خط پایان برتری خود را با 0.1 ثانیه اختلاف حفظ می کند. این خودروی قدرتمند رکورد 12.1 ثانیه را برای مسافت یک چهارم مایل ثبت کرد.

BMW M3 CS vs Audi RS4 - review & DRAG RACE, ROLLING RACE & BRAKE TEST 2

در تست شتابگیری با سرعت اولیه 50 مایل (80 کیلومتر) در ساعت، این ب ام و M3 CS بود که با تکیه بر عملکرد بهتر گیربکس هفت سرعته دوکلاچه، از RS4 استیشن پیش افتاد.

تست ترمزگیری نیز با برتری M3 CS همراه بود. این سدان جذاب باواریایی توانست حین ترمزگیری با سرعت 70 مایل (112 کیلومتر) در ساعت در مسافتی کوتاه تر متوقف شود. هر چند این اختلاف ناچیز و حدود یک متر بود، اما در نهایت باعث برتری M3 CS بر RS4 استیشن شد.

BMW M3 CS vs Audi RS4 - review & DRAG RACE, ROLLING RACE & BRAKE TEST 3

در پایان مت واتسون مجری carwow بررسی کوتاهی از دو خودرو داشت. چکیده بررسی واتسون این بود که ب ام و M3 CS اتومبیلی جذاب و هیجان انگیز برای پیست است، حال آنکه آئودی RS4 Avant برای رانندگی در مسیرهای عمومی و رفت و آمدهای روزمره مناسب تر بوده و می توان گهگاه به واسطه قوای محرکه قدرتمند آن، مدل های اسپرت و سریع را به دردسر انداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی