ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت بیت کوین
تکنولوژی

کاهش محبوبیت عبارت «قیمت بیت کوین» در سرچ های گوگل

اطلاعات به دست آمده از گوگل ترندز حکایت از آن دارد که جستجوی عبارت قیمت بیت کوین به کمترین میزان خود از سال ۲۰۱۵ تا به امروز رسیده و میزان محبوبیت آن سقوطی تاریخی را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

اطلاعات به دست آمده از گوگل ترندز حکایت از آن دارد که جستجوی عبارت قیمت بیت کوین به کمترین میزان خود از سال ۲۰۱۵ تا به امروز رسیده و میزان محبوبیت آن سقوطی تاریخی را تجربه می کند.

تاثیر بازار بر سرچ های گوگل

گوگل ترندز را می توان امکانی عمومی و تحت وب خواند که دیدگاهی کلی در رابطه با تناوب جستجوی برخی عبارات خاص توسط کاربران اینترنت سراسر دنیا ارائه می دهد. لذا با استفاده از این سرویس می توان به اطلاعات خوبی در مورد سطح علاقمندی افراد به تجارت بیت کوین دست پیدا کرد.

داده های این سرویس گوگل نشان می دهند که از سال ۲۰۱۳ میلادی تا اوایل ۲۰۱۷ تناوب سرچ برای عبارت قیمت بیت کوین تقریبا ثابت بوده و در برهه هایی چند جهش نیز در آن رخ داده. اما از ماه می سال ۲۰۱۷ و همزمان با صعود یکباره قیمت بیت کوین که حتی در بازه ای به رقم ۲۰ هزار دلار رسید، میزان محبوبیت این عبارت در سرچ های گوگل نیز زیاد شد و کاربران بیشتر از هر زمان دیگری به جستجوی آن در گوگل تمایل نشان دادند.

قیمت بیت کوین

اما بیشترین جستجو برای عبارت قیمت بیتکوین بین دسامبر سال ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸ اتفاق افتاد؛ یعنی زمانی که بیتکوین به بالاترین قیمت خود رسید و در این حین نیز توجه سرمایه گذاران بزرگ دنیا را به خود معطوف نمود. بازه زمانی ۲۴ تا ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۷ (سوم تا ۹ دی ماه ۱۳۹۶) را می توان زمان اوج گرفتن جستجو برای عبارت قیمت بیت کوین قلمداد نمود.

درست دو ماه بعد یعنی در فوریه سال ۲۰۱۸ (اسفند ۹۶) تناوب جستجوی این عبارت همزمان با کاهش شدید قیمت بیت کوین (کمتر از نصف بیشترین بها) به کمترین میزانش رسید و از آن زمان روندی نزولی به خود گرفت. البته در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ ژانویه (۲۰ تا ۲۶ دی ماه ۹۶) باز هم جستجوی عبارت قیمت بیتکوین دچار جهش شد اما این اتفاق دیری نپایید و مجددا از محبوبیت عبارت مذکور در نظر کاربران کم شد.

در حال حاضر جستجوی عبارت قیمت بیت کوین تنها ۷ درصد از کل سرچ های انجام شده از طریق گوگل را شامل می شود که از جولای ۲۰۱۷ تاکنون کمترین میزان محسوب می شود. کارشناسان اعلام کرده اند که با ادامه روند فعلی و افزایش نیافتن قیمت بیت کوین میزان جستجوی این عبارت احتمالا به رقم دو درصد می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فـرزاد
    فـرزاد | ۶ شهریور ۱۳۹۷

    اپلیکیشنهای مانیتورینگ ، بروکرها ، کیف پول ، پنلهای تریدینگ و .... همه قیمت لحظه ای کریپتوها رو نشون میدن ، بعضیاشون که همزمان برای چندتا صرافی رو ، دیگه احتیاجی به سرچ گوگل نیست

مطالب پیشنهادی