ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر 4 خبر مهم که در مراسم ماه سپتامبر اپل اعلام شد

با عرضه آیفون سالگرد ده سالگی اپل طی سال گذشته میلادی، اپل حالا با سه دیوایس جدید به میدان بازگشته و می خواهد بسیاری از ابداعاتی که در آیفون X بنیان گذاشته بود را ادامه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۰:۳۷

با عرضه آیفون سالگرد ده سالگی اپل طی سال گذشته میلادی، اپل حالا با سه دیوایس جدید به میدان بازگشته و می خواهد بسیاری از ابداعاتی که در آیفون X بنیان گذاشته بود را ادامه دهد. با سه آیفون تازه معرفی شده، دکمه هوم حالا رسماً به دیار مردگان پیوسته و از این پس Face ID اصلی ترین روش برای باز کردن قفل امنیتی آیفون ها خواهد بود. اپل واچ سری 4 ارتقایافته هم دیوایس دیگری است که تازه معرفی شده و اواخر ماه جاری میلادی به دست مشتریان می رسد.

با این پیش فرض، بیایید مروری داشته باشیم بر 4 خبر مهمی که اپل در مراسم شب گذشته خود اعلام کرد.

آیفون XS و XS Max جدیدترین دیوایس هزار دلاری شما خواهند بود

اپل در جریان کنفرانس خود تقریباً هر آن چیزی که طی ماه های اخیر در شایعات و گزارش ها شنیده بودیم را تایید کرد. نام گذاری سه دستگاه، اندازه نمایشگر، نوع پنل نمایشگر، بهره گیری از چیپست A12 بیونیک، بهبودهای صورت گرفته در زمینه یادگیری ماشینی و عرضه مدلی با حافظه داخلی 512 گیگابایتی، تنها بخشی از این شایعات هستند که حالا رنگ حقیقت به خود گرفته اند.

در قیاس با آیفون X، آیفون های XS و XS Max به ترتیب عمر باتری نیم ساعت و یک ساعت بیشتر را ارائه می دهند. هر دو دستگاه از دو سیم کارت پشتیبانی می کنند و کاربر قادر به تنظیم یک سیم کارت اصلی و یک سیم کارت ثانویه است تا دقیقاً بداند با کدام یک مشغول برقراری تماس بوده است.

آیفون XS و XS Max از روز چهاردهم سپتامبر یا 23 شهریورماه برای پیش خرید در دسترس قرار می گیرند. XS با قیمت پایه 999 دلار به ازای مدل 64 گیگابایتی به فروش می رسد و قیمت پایه XS Max نیز 1099 دلار خواهد بود. عرضه رسمی هر دو موبایل نیز از روز سی ام شهریورماه آغاز می شود.

آیفون XR در ماه اکتبر از راه می رسد

آیفون XR

همانطور که انتظار داشتیم اپل بخشی از کنفرانس خود را به رونمایی از آیفون ارزان قیمت XR اختصاص داد که برخلاف دو مدل پیشرفته تر، در رنگ های بیشتری عرضه می شود. در قیاس با آیفون X، آیفون XR حاشیه هایی اندک قطورتر دارد، نمایشگر 6.1 اینچی اش از نوع LCD است و به جای 3D Touch، از بازخورد لمسی روی نمایشگر برای باز کردن اپلیکیشن دوربین، بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه پشتیبانی می کند.

آیفون XR به چیپست A12 بیونیک مجهز شده و از دوربینی معمولی با سنسور واحد 12 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی (درست مثل XS و XS Max) بهره مند شده است. اپل می گوید عمر باتری این دستگاه حدوداً 90 دقیقه از آیفون 8 پلاس بیشتر خواهد بود. آیفون رنگارنگ XR از روز 19 اکتبر (27 مهرماه) با قیمت 749 دلار به ازای مدل پایه 64 گیگابایتی برای پیش خرید در دسترس قرار می گیرد و یک هفته بعد به دست مشتریان خواهد رسید.

اپل واچ سری 4 جواز سازمان غذا و دارو را دریافت کرد

اپل واچ سری 4 هم دیوایس دیگری بود که متاسفانه از افشاگری ها در امان نماند. این مدل به روزرسانی شده نمایشگر بزرگ تری دارد، به اسپیکر قدرتمندتری مجهز شده، بدنه اش ظرافت بیشتری یافته و از یک حلقه قرمز رنگ با قابلیت بازخورد لمسی بهره می برد. چیپ S4 سرعت پردازنده را تا دو برابر افزایش می دهد و سنسور ژیروسکوپ جدید هم قادر به تشخیص سقوط از ارتفاع و برقراری تماس با فوریت های پزشکی است.

اپل واچ جدید ضمناً قابلیت هایی در زمینه پایش سلامتی دارد و می تواند اتفاقاتی نظیر ضربان قلب کندتر از معمول و آریتمی قلبی را شناسایی کرده و نوار قلب ثبت کند. اپل می گوید که این دستگاه حالا جوازهای لازم را از سازمان غذا و دارو ایالات متحده دریافت کرده و می تواند به عنوان یک وسیله پزشکی استفاده شود. اپل واچ سری 4 با قیمت 399 دلار بابت مدل مبتنی بر GPS و 499 دلار بابت مدل مبتنی بر ارتباطات مخابراتی عرضه می شود و پیش فروش آن، از جمعه استارت می خورد.

به روزرسانی هایی برای هوم پاد و تاریخ عرضه نرم افزارهای جدید

هوم‌پاد

در بخش های پایانی این مراسم تیم کوک اشاره ای کوتاه به چند به روزرسانی -از جمله قابلیت های جدیدی برای هوم پاد که به شما اجازه می دهند به کارهایی مانند جستجو برای متن موسیقی ها یا تنظیم چند تایمر به صورت همزمان بپردازید- داشت.

علاوه بر این گفتنی است که تاریخ انتشار آپدیت های نرم افزاری جدیدی که در WWDC امسال معرفی شده بودند نیز مشخص شد. tvOS 12 با Dolby Atmos و watchOS 5 و iOS 12 در روز 17 سپتامبر (26 شهریور) از راه می رسند و macOS Mojave هم از 24 سپتامبر (2 مهرماه) در دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۲۲ شهریور ۱۳۹۷

    صدیورو نمیدم برای اینا بعد میگی هزار یورو lol

مطالب پیشنهادی