ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اعتراض شدید مدیرعامل مخابرات به حذف آبونمان از قبوض تلفن ثابت

مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران عقیده دارد که اقدام به حذف آبونمان تلفن ثابت، اقدامی غیرکاشناسانه بوده است که باعث آسیب رسیدن به صنعت مخابرات خواهد شد. او این مسئله را برخلاف روند تلاش مخابرات ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۰

مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران عقیده دارد که اقدام به حذف آبونمان تلفن ثابت، اقدامی غیرکاشناسانه بوده است که باعث آسیب رسیدن به صنعت مخابرات خواهد شد.

او این مسئله را برخلاف روند تلاش مخابرات برای توسعه خدمت‌رسانی در سراسر کشور دانسته و به کمترین افزایش تعرفه برای تلفن ثابت در ۱۴ سال گذشته، در کنار افزایش هزینه‌ها در بخش‌های خدماتی، ارزی و تورم اشاره کرده است: «جبران هزینه های نگهداری خطوط تلفن ثابت به‌منظور تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها ضروری است.»

به گفته صدری، در حال حاضر هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت، چند برابر آبونمان دریافت شده از مشتریان است و در صورت حذف کامل آبونمان، هیچ منبعی برای جبران هزینه‌های نگهداری خطوط تلفن ثابت وجود ندارد.

از سوی دیگر مدیرعامل مخابرات خاطرنشان کرده است که در این بخش سوددهی چندانی وجود ندارد و حذف آبونمان، باعث به مشکل خوردن برنامه‌های توسعه مخابرات خواهد بود.

اما اعتراض مدیرعامل مخابرات ایران از کجا سرچشمه می‌گیرد و ماجرای آبونمان قبوض تلفن ثابت چیست؟ مرداد ماه امسال، هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت دیوان محاسابات کشور، دریافت آبونمان از مشترکین تلفن‌های ثابت را فاقد مجوز قانونی دانست و آن را باطل کرد.

در این میان آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز حکم دیوان عدالت لازم الاجرا دانست و گفت که حکم از سمت رگولاتوری به مخابرات ارجاع داده شده است. البته جهرمی نیز به این نکته انتقاد داشت که چرا بدون دریافت نظر کارشناسی وزارت ارتباطات، چنین تصمیمی گرفته شده است. او در همین رابطه گفته بود: «در شرایط فعلی هزینه های توسعه شبکه در کشور به شدت بالا رفته و حذف آبونمان به عنوان بخشی از درآمد مخابرات، کند شدن فرایند توسعه و اعمال فشار به پرسنل مخابرات را درپی خواهد داشت.»

به عقیده جهرمی، حذف شدن آبونمان از قبوض تلفن در ظاهر به نفع مردم است اما این اتفاق توسعه را به تاخیر می‌اندازد که در نهایت به نفع مردم و شبکه مخابراتی کشور نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • irajmirzazadehpy
    irajmirzazadehpy | ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

    اینکه پول را در یک صندوق قفل دار مخفی بکنیم باعث افزایش درامد و سرمایه ما نمی شود بلکه اگر ان را در مسیر صحیح هدایت بکنیم سود به دست می اوریم .
    به جای زدن از جیب کارمند و کارگر بودجه را صحیح تخصیص بدهید وانگهی وقتی دولت حمایت نمی کند و شعار خصوصی سازی سر می دهد نباید که دوباره دست و پای بخش خصوصی را زنجیر بکند نمی شود که یک روز تصویب کرد به جای منابع دولتی از جیب مردم کسب درامد کنید و روز بعد با شعار مردم ان منابع را حذف کرد .

  • irajmirzazadehpy
    irajmirzazadehpy | ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

    تا وقتی که در این کشور یاد نگیریم که باید حق کسی را که کار می کند پرداخت کنیم و به جای حل مسئله که همان تحریم است صورت مسئله را پاک کنیم و منابع درامدی کارکنان و کارگران را تقلیل دهیم و به عبارت بهتر عوام فریبی بکنیم مشکل این کشور حل نمی شود .
    اگر کسی کار می کند باید بهترین امکانات را برای وی فراهم بکنیم نه اینکه هی تو سرش بزنیم که چرا پولت زیاد است ! حتی اگر به مدیران فشار بیاوریم مثل این است که به انها چراغ سبز نشان بدهیم که شما هم به زیر دستان فشار بیاورید .

  • irajmirzazadehpy
    irajmirzazadehpy | ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

    حذف ابومان و فشار به خودرو سازی و متر کردن دیوار ادارات و... یک مشت عوام فریبی و فرافکنی است که نتیجه ای جز فشار بر کارمندان و کارگران ندارد . حالا ابومان را حذف کردید بعد می خواهید چیکار بکنید برای بعد چه برنامه ای دارید ؟؟؟

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

    خوب طرح‌های تشویقی بزارید از زیرساخت موجود بهترین استفاده رو ببرید. مردم رو طوری تشویق کنید و‌جذاب که از خدماتتون استفاده کنه. رقابت کنید جانم

مطالب پیشنهادی