ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جان کوم
کسب و کار

جان کوم، مدیرعامل و هم-بنیانگذار واتساپ از سمت خود استعفا داد

جان کوم مدیر اجرایی و هم-بنیانگذار واتس اپ (اپلیکیشن پیام رسان متعلق به فیسبوک) به خاطر عدم توافقش با زاکربرگ برسر مباحثی چون حریم خصوصی و رمزنگاری از سمت خود استعفا کرد. او همچنین قرار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۱

جان کوم مدیر اجرایی و هم-بنیانگذار واتس اپ (اپلیکیشن پیام رسان متعلق به فیسبوک) به خاطر عدم توافقش با زاکربرگ برسر مباحثی چون حریم خصوصی و رمزنگاری از سمت خود استعفا کرد. او همچنین قرار است که از هیئت مدیره فیسبوک هم که در زمان فروش واتس اپ به این شرکت (با عقد قرارداد ۱۹ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۴) قولش را از زاکربرگ گرفته بود، کناره گیری کند.

جان کوم در صفحه فیسبوک خود نوشته:

تقریبا یک دهه می شود که برایان اکتون و من واتس اپ را راه اندازی کرده ایم و مسیری فوق العاده را همراه با برخی از بهترین افراد طی کردیم اما حالا وقت آن رسیده که من به جای دیگری بروم. قصد دارم کارهایی خارج از قلمرو تکنولوژی انجام دهم و از انجامشان لذت می برم. برای مثال پورشه های نایاب را خریداری می کنم و روی ماشین هایم کار میکنم و فریزبی بازی می کنم. و همچنان از کار کردن با واتس اپ لذت می برم منتها این بار از بیرون.

کوم و برایان اکتون هم-بنیانگذاران واتس اپ این پیام رسان را با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی کاربران و فاصله گرفتن از تبلیغات طراحی کردند و زمانی که فیسبوک آن را خریداری کرد اون به کاربران وعده داد که این ارزشها هیچ وقت پایمال نخواهند شد.

برایان اکتون

او در ادامه گفت:

همچنان می توانید مطمئن باشید که هیچ تبلیغاتی ارتباطات شما را مختل نخواهد کرد. اگر قرار بود که اصول اولیه مان را (که همواره شرکت ما، دیدگاهمان و محصولاتمان را تعریف می کنند) زیر پا بگذاریم این همکاری هیچگاه اتفاق نمی افتاد.

با این حال اما فیسبوک برای درآمدزایی از این اپلیکیشن رایگان و رمزگذاری شده که حالا ۱.۵ میلیارد کاربر ماهانه دارد به شدت تحت فشار قرار دارد. این شرکت در راستای عملیاتی سازی هدف خود گام هایی را هم برداشت که البته نهایتا به از بین رفتن برخی ارزشهای کلیدی واتس اپ منتهی شد.

در سال ۲۰۱۶ میلادی واتس اپ اعلام کرد که اشتراک گذاری داده های مربوط به برخی کاربران از جمله شماره تلفن آنها را با فیسبوک آغاز خواهد کرد؛ اقدامی که به شدت مورد انتقاد قانون گذاران اروپایی قرار گرفت و در نهایت منجر شد که فیسبوک را برای توقف جمع آوری اطلاعات کاربران واتس اپ تحت فشار قرار دهند و حتی آن را جریمه کنند.

طبق گزارشی که واشنگتن پست براساس مصاحبه اش با افراد مطلع انجام داده، این اواخر تنش ها برسر رمزگذاری دوسویه واتس اپ (که به لطف آن هیچ شخص ثالثی خارج از مکالمه میان دو نفر امکان شنود و خواندن پیام ها را ندارد) میان جان کوم و زاکربرگ بالا گرفته بود. مدیران واتس اپ باور دارند که تمایل فیسبوک برای ساده سازی فرایند استفاده از واتس اپ در مراودات کاری مستلزم تضعیف نمودن برخی از قابلیت های رمزنگاری آن است و ظاهرا همین مساله موجب بروز اختلاف نظر میان جان کوم و زاکربرگ شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی