ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

وقتی خلاقیت محدودیتی ندارد؛ بهترین بازی‌های ساخت و ساز موبایل

در عناوین سندباکسی (Sandbox) که مهمترین وظیفه بازیکن «ساخت و ساز» است، تنها یک محدودیت وجود دارد؛ خلاقیت. این بازی‌ها به قدری دست مخاطب را باز می‌گذارند و ابزارهای مختلف به او می‌دهند که هر ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۴ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

در عناوین سندباکسی (Sandbox) که مهمترین وظیفه بازیکن «ساخت و ساز» است، تنها یک محدودیت وجود دارد؛ خلاقیت. این بازی‌ها به قدری دست مخاطب را باز می‌گذارند و ابزارهای مختلف به او می‌دهند که هر چیزی را بخواهد می‌تواند بسازد. یک‌تجربه بی‌نهایت که تکراری شدنش کاملا به خودتان بستگی دارد.

در مطلب پیش‌رو به سراغ همین بازی‌ها رفته‌ایم و اگر می‌خواهید خلاقیت‌تان را در ساخت سازه‌های مختلف یا حتی بازی‌های گوناگون بسنجید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «وقتی خلاقیت محدودیتی ندارد؛ بهترین بازی‌های ساخت و ساز موبایل» را از دست ندهید.

Minecraft

بازی کنسولی اندروید

هیاهویی که این روزها با فورتنایت می‌بینیم، چیز جدیدی نیست و قبلا از آن این ماینکرافت بود که دنیای بازی‌های ویدیویی را به هم ریخت. ماینکرافت در سال‌های اولیه عرضه خود به قدری در جهان معروف شد که سر و صدای این هیاهوها به مدارس هم رسید و حالا در بعضی کشورها، بخشی از زمان دانش‌ آموزان به تجربه همین بازی اختصاص داده می‌شود.

به یک علت: تقویت قوه خلاقیت. در ماینکرافت با وسیله‌هایی که به دست می‌آورید می‌توانید هر سازه‌ای که دلتان می‌خواهد را بسازید. همین مسئله نقش زیادی را روی بهبود قدرت خلاقیت کودکان ایفا می‌کند. البته این تاثیر مثبت ماینکرافت روی مباحث آموزشی به این معنی نیست که بازیکن‌های بزرگتر از بازی لذت نمی‌برند.

ماینکرافت چهار حالت گیم دارد و با هر کدام یک تجربه کاملا متفاوت خواهید داشت؛ در حالت بقا باید غذا پیدا کنید و با ساخت پناهگاه از شر دشمنان در امان باشید. در مود خلاقانه می‌توانید هر چیزی که خواستید را بدون محدودیت بسازید، در حالت ماجراجویی به نقشه‌هایی که بقیه بازیکن‌ها ساخته‌اند، قدم می‌گذارید و در نهایت مود تماشاگر که به کاربر اجازه می‌دهد تا بازی بقیه گیمرها را ببینند.

Minecraft: Pocket Edition

Minecraft: Pocket Edition

سازنده: Mojang قیمت: 6.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 192 مگابایت زبان:

Block Craft 3D

ماینکرافت یک بازی پولی بوده و مهمترین محرکی که باعث شده Block Craft 3D به این حد از محبوبیت برسد، ارائه یک تجربه شبیه و رایگان از ماینکرافت است. بنابراین در این عنوان انتظار چیزی فراتر از ماینکرافت را نداشته باشید. همان المان‌هایی که قبلا دیده‌ بودیم با کاستی‌هایی و البته بدون نیاز به پرداخت پولی حالا در Block Craft 3D در دسترس هستند؛ در جهان می‌گردید، ایده‌های جدید به دست می‌آورید و هر چیزی که خواستید را می‌سازید.

Block Craft 3D

Block Craft 3D

سازنده: Fun Games For Free قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 112 / 56 مگابایت زبان:

Terraria

مقایسه درستی نیست اما به اعتقاد بعضی‌ها Terraria «نسخه دو بعدی ماینکرافت» است. در بازی کاربر کارش را به سه وسیله آغاز می‌کند: کلنگ برای منابع معدنی، اسلحه برای جنگ‌ و تبر برای بریدن چوب. حالا با این ابزارها او باید به جستجوی جهان اطرافش بپردازد، با دشمنان بجنگد و با ساخت سازه‌های بهتر شانس زنده ماندنش را افزایش دهد. Terraria چه در بخش ساخت‌و ساز، چه در بخش ماجراجویی و چه در نبردها عمق بالایی دارد و تا مدت‌ها می‌تواند مخاطب را معتاد کند.

Terraria

Terraria

سازنده: 505 Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 126.3 / 102 مگابایت زبان:

Roblox

روبلاکس (Roblox) پلتفرمی ترکیبی از فضای مجازی و بازی‌های ویدیویی است. در این سرویس میلیون‌ها بازی وجود داشته و کاربران با دوستان خود می‌توانند به جستجو در میان آن‌ها بپردازند، چیزی که دوست دارند را انتخاب کنند و یک تجربه کاملا تعاملی با یکدیگر داشته باشند. اما چیزی که این سرویس را منحصر به فرد کرده، قابلیت ساخت بازی بدون استفاده از دانش زیاد است.

در اینجا ابزارهای مخصوصی به کاربران داده می‌شود و آن‌ها به کمک همین ابزارها می‌توانند آثار خود را بسازند. بخش جالب‌تر ماجرا هم اینجاست که این آثار می‌توانند برای سازندگانشان درآمدزایی کنند. بنابراین اگر در کنار تجربه میلیون‌ها بازی می‌خواهید اثر خودتان را بسازید و شانس‌تان را برای درآمدزایی امتحان کنید، روبلاکس گزینه خوبی است.

ROBLOX

ROBLOX

سازنده: Roblox Corporation قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 144.7 / 73 مگابایت زبان:

Growtopia

در Growtopia هر بازیکن جهان خودش را داشته و می‌تواند هر چیزی که می‌خواهد را بسازد؛ قلعه‌های بزرگ، سیاه‌چاله‌های خطرناک، آثار هنری، پازل‌های مختلف، مینی گیم‌های گوناگون و حتی صحنه فیلم معروفی که دوست دارد. بنابراین کاربران با سر زدن به هر دنیا، شاهد یک تجربه کاملا متفاوت از بازی خواهند بود و گاهی اوقات ممکن است به نبرد با شبح‌ها بروند، با بقیه بازیکن‌ها بجنگند یا حتی مسابقه رانندگی بدهند.

Growtopia

Growtopia

سازنده: Ubisoft قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 114.3 / 74 مگابایت زبان:

Portal Knight

اگر خیلی حوصله ساخت و ساز ندارید و به دنبال اثری اکشن‌تر هستید، Portal Knight همان عنوانی است که باید به سراغش بروید. در اینجا هم با چیزهایی که دارید وسیله‌های مختلف می‌سازید و در برابر دشمنان از خود محافظت می‌کنید اما چیزی که بازی را از آثار مشابهش جدا کرده به پر رنگ‌تر بودن المان‌های سبک نقش آفرینی برمی‌گردد. این مسئله به همراه گرافیک‌ پر زرق و برق‌تر، Portal Knight را به یکی از بهترین گزینه‌های جدید سبک سندباکس تبدیل کرده است.

Portal Knights

Portal Knights

سازنده: 505 Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1370 / 507 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۴ مهر ۱۳۹۷

    کلا سبک چرتی هست
    ولی طرفدار زیاد داره

    • arsnavenger
      arsnavenger | ۵ مهر ۱۳۹۷

      هم نظرم باهات. ?

مطالب پیشنهادی