ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

با شاسی بلند ضد گلوله سناتور آشنا شوید؛ نفربری آخرالزمانی از کشور کانادا

شرکت کانادایی Roshel Defence Solutions که در زمینه تولید خودروهای زرهی و ضد گلوله فعالیت می کند، اخیرا از یک شاسی بلند مقاوم در برابر انواع حملات مسلحانه پرده برداری کرده است. این شاسی بلند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

شرکت کانادایی Roshel Defence Solutions که در زمینه تولید خودروهای زرهی و ضد گلوله فعالیت می کند، اخیرا از یک شاسی بلند مقاوم در برابر انواع حملات مسلحانه پرده برداری کرده است.

این شاسی بلند یا به عبارت صحیح تر نفربر سناتور (Senator) نام داشته و از ظاهری کاملا متمایز برخوردار است. طبق انتظار اجزای بدنه سناتور از استانداردهای نظامی پیروی کرده و شیشه های آن در مقابل سلاح هایی با کالیبر .50 مقاوم هستند.

roshel-senator-arv

کف نفر بر جدید کانادایی ها نیز تقویت شده و می تواند در صورت عبور از روی مین ها و بمب های انفجاری از جان سرنشینان خود محافظت کند.

به منظور مقابله با مهاجمین، سناتور به درگاه های مخصوص اسلحه، چندین دریچه و برجکی ویژه مجهز شده است؛ به گفته سازنده امکان نصب تجهیزاتی مخصوص با هر عملیات بر روی برجک مذکور وجود دارد.تایرها هم پنچر رو بوده و در صورت صدمه دیدن نیز می توان به حرکت ادامه داد.

roshel-senator-arv (9)

در داخل کابین سناتور از تجهیزات پیشرفته ای سود می برد. سیستم CBRN یکی از این موارد است که در واقعا برگرفته از حروف اول واژه های chemical (شیمیایی)، biological (بیولوژیکی)، radiological (رادیولوژیک) و nuclear (هسته ای) است.

این سیستم در برگیرنده تجهیزات مورد نیاز برای تامین هوای کابین بوده و می تواند در هر شرایطی تنفس سالم 10 الی 12 سرنشین موجود در داخل خودرو را تضمین کند.

roshel-senator-arv (11)

سناتور قادر است هر نوع آلودگی شیمیایی و تشعشعات هسته ای را تشخیص دهد. در صورت پیش آمدن شرایط بحرانی، نفربر زرهی کانادایی ها می تواند به لطف انواع دوربین های حرارتی، دوربین هایی با وضوح بالا و چراغ های متعدد خارجی مسیر خود را پیدا کند.

آنطور که شرکت Roshel اعلام کرده، سناتور بر روی پلتفرم خودرویی سنگین ساخته شده است. پیش بینی می شود این پلتفرم متعلق به پیکاپ سنگین فورد Super Duty باشد.

roshel-senator-arv (8)

نیروی سناتور توسط یک موتور 6.7 لیتری توربو دیزل تامین می شود. این موتور 330 اسب بخار قدرت و 1016 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و در همکاری با یک گیربکس 6 سرعته خودکار هر چهار چرخ را به حرکت در می آورد.

نفر بر تاکتیکی کمپانی Roshel فقط برای ارگان ها و آژانس های دولتی توسعه یافته؛ به همین دلیل هیچ اطلاعاتی درباره قیمت آن در دست نیست. با این حال نگاهی به مشخصات سناتور نشان می دهد که بهای آن به هیچ وجه ارزان نخواهد بود.

roshel-senator-arv (4)

شرکت کانادایی اعلام کرده که در آینده نزدیک نسخه ای با تجهیزات کمتر را برای مشتریان خصوصی عرضه خواهد کرد. در این صورت سناتور به مصاف رقیبی کوچک تر مثل رضوانی تانک خواهد رفت.

آقای رومن شیمونوف (Roman Shimonov) مدیر عامل Roshel در اظهار نظری جالب درباره سناتور گفته:

با این خودروی نجات ضد گلوله، ما نمی خواستیم یک اتومبیل زرهی ساده دیگر تولید کنیم. ما اهداف فنی و نوآورانه بزرگی را برای رسیدن در زمینه خودروهای تاکتیکی تعیین کرده بودیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۹ مهر ۱۳۹۷

    ممکنه در مورد ماشین های ضد شورش کشور خودمون هم مطلب بزارین ساخت کجا هستن. قیمتشون چنده. چه امکاناتی دارن و ... ممنون میشم

مطالب پیشنهادی