ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نوبل پزشکی
علمی

اسامی برندگان نوبل پزشکی ۲۰۱۸ اعلام شد

دو ایمنی شناس آمریکایی و ژاپنی به خاطر تلاش برای توسعه روشی موثر در درمان سرطان موفق به کسب جایزه نوبل پزشکی ۲۰۱۸ شدند. «جیمز آلیسون» و «تاسوکو هونجو» در قالب روشی موسوم به «تئوری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۵۷

دو ایمنی شناس آمریکایی و ژاپنی به خاطر تلاش برای توسعه روشی موثر در درمان سرطان موفق به کسب جایزه نوبل پزشکی ۲۰۱۸ شدند.

«جیمز آلیسون» و «تاسوکو هونجو» در قالب روشی موسوم به «تئوری بازرسی ایمنی»، موفق به کنترل و تحریک سیستم ایمنی برای ضربه زدن به سلول های سرطانی شده اند. به گفته کمیته اهدای جایزه نوبل این روش نقطه عطفی در مبارزه با سرطان است که درمان این بیماری را متحول کرده و دید ما نسبت به روش مدیریت سرطان را از اساس تغییر می دهد.

آلیسون که از اساتید «مرکز سرطان اندرسون دانشگاه تگزاس» است، پروتئینی را مورد مطالعه قرار داده که به عنوان عامل بازدارنده سیستم ایمنی عمل می کند. آزادسازی این عامل سیستم ایمنی را در جهت حمله به سلول های مخرب تحریک می کند. نوبل پزشکیاین ایمنی شناس ۷۰ ساله در کودکی مادرش را به خاطر ابتلا به سرطان از دست داد و ۱۳ سال قبل نیز سرطان پروستات برادرش را از پای درآورد. وی در گروه موسیقی سرطان شناس ها نیز عضویت دارد.

دیگر برنده جایزه نوبل پزشکی یعنی هونجو نیز پروتئینی را در سلول های ایمنی کشف کرده که به شکل دیگری در نقش کنترل کننده سیستم ایمنی ظاهر می شود. بر اساس دستاوردهای این دو نفر روش های موثری برای درمان سرطان توسعه داده شده که می تواند در غلبه بر این چالش سلامتی و نجات جان بیماران مبتلا به آن کمک زیادی کند.

cnn
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی