ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی V40 ThinQ با پنج دوربین و قیمت 900 دلار رسماً معرفی شد

پس از چند هفته انتشار شایعات و مشخصات فنی، موبایل ال جی V40 ThinQ بالاخره به صورت رسمی معرفی شد. این محصول که سخت افزار قدرتمند را با طراحی زیبا ترکیب کرده، به پنج لنز ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۰

پس از چند هفته انتشار شایعات و مشخصات فنی، موبایل ال جی V40 ThinQ بالاخره به صورت رسمی معرفی شد. این محصول که سخت افزار قدرتمند را با طراحی زیبا ترکیب کرده، به پنج لنز دوربین مجهز شده که امکانات تصویربرداری مختلفی را در اختیار کاربر قرار می دهند. در ادامه به مرور مشخصات پرچمدار جدید ال جی می پردازیم:

طراحی و نمایشگر ال جی V40 ThinQ

ال جی V40 ThinQ

ال جی V40 تینکیو شباهت های بسیاری با V30 و V35 دارد. شرکت کره ای برای تولید این محصول هم از شیشه و فلز استفاده کرده و گواهی های IP68 برای جلوگیری از نفوذ آب و همچنین مقاومت در مقابل سقوط با استاندارد ارتش، نشان دهنده بدنه ای مستحکم در کنار طراحی ظریف هستند.

یکی از ویژگی های متمایز V40 با محصولات قبلی خانواده V، اضافه شدن دکمه اختصاصی دستیار هوشمند Google Assistant به سمت چپ بدنه است. در ضمن اسکنر اثر انگشت در پشت دستگاه حالا دیگر دکمه پاور را در خود نداشته و این دکمه به سمت راست بدنه منتقل شده است.

ال جی V40 ThinQ

ال جی V40 تینکیو از نمایشگر 6.4 اینچی با نسبت ابعاد 19.5:9 برخوردار است

بدنه V40 نسبت به V30 کشیده تر شده که این موضوع با توجه به افزایش اندازه از 6 اینچ به 6.4 اینچ چندان عجیب نیست. البته تغییر نسبت ابعاد تصویر نیز به این مسئله کمک کرده و حالا با یک نمایشگر 19.5:9 رو به رو هستیم که به خاطر رزولوشن 3120 در 1440، از تراکم پیکسلی 537 پیکسل در اینچ مربع بهره می برد.

نمایشگر ال جی V40 ThinQ مانند بسیاری از محصولات رقبا یک بریدگی در قسمت بالایی خود داشته که در صورت تمایل می توان آن را پنهان کرد. محصول مورد بحث همچنین در چهار رنگ آبی، مشکی، خاکستری (نقره ای) و رزبری رز (تمشکی) عرضه خواهد شد و 169 گرم وزن خواهد داشت.

سخت افزار و نرم افزار ال جی V40 ThinQ

ال جی V40 ThinQ

ال جی V40 تینکیو با اندروید 8.1 اوریو به دست مشتریان می رسد و در آینده (تاریخ نامعلوم) به اندروید 9 پای ارتقا خواهد یافت. البته شرکت سازنده تجربه کاربری را در محصول جدید خود چندان تغییر نداده و کم و بیش با همان رابط کاربری موجود در V30 مواجه هستیم.

ال جی V40 به چیپست اسنپدراگون 845 و رم 6 گیگابایتی مجهز شده است

در زمینه سخت افزار، چیپست اسنپدراگون 845 (مانند اکثر پرچمداران موجود در بازار) قلب تپنده V40 بوده و در کنار رم 6 گیگابایتی تجربه روانی از سیستم عامل اندروید را به ارمغان می آورد. برای ذخیره سازی نیز حافظه داخلی 64 گیگابایتی در نظر گرفته شده که از طریق درگاه کارت میکرو SD قابل افزایش خواهد بود.

دوربین ال جی V40 ThinQ

ال جی V40 ThinQ

جذاب ترین ویژگی پرچمدار جدید ال جی، دوربین های متعدد آن است که در پنل پشتی شامل سه دوربین و در قسمت جلو (داخل بریدگی نمایشگر) شامل دو دوربین می شود.

دوربین اصلی V40 یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و گشودگی دهانه لنز f1.5  است

دوربین اصلی V40 در ماژول سه گانه پشت دستگاه، یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال دست بوده که از گشودگی دهانه لنز f1.5 و پیکسل های درشت 1.4 میکرونی بهره می برد. در کنار این حسگر، شاهد یک دوربین 16 مگاپیکسلی با لنز عریض 107 درجه ای هستیم که به همراه دوربین سوم 12 مگاپیکسلی تله فتو با زوم اپتیکال دو برابر، امکان ثبت عکس های با کیفیت را تضمین می کنند.

ماژول دوربین اصلی همچنین از ویژگی «Triple Shot» بهره مند بوده که به کاربر اجازه می دهد در آن واحد با هر سه دوربین عکس گرفته و سه تصویر مختلف را در اختیار داشته باشد.

ال جی V40 ThinQ

هوش مصنوعی دوربین V40 سرعت شاتر را به صورت هوشمند و با توجه به حرکت سوژه ها تنظیم می کند

یکپارچگی هوش مصنوعی با دوربین V40 نیز یکی دیگر از قابلیت های این محصول است که علاوه بر ارتقای کیفیت کلی و امکان ثبت تصاویر HDR مولتی فریم، سرعت شاتر را هم به صورت هوشمند و با توجه به حرکت سوژه ها تنظیم می کند که این موضوع حداقل روی کاغذ، به معنی کاهش کشیدگی و تار شدن تصویر خواهد بود.

برای علاقه مندان به سلفی، ال جی یک دوربین 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته که با یک سنسور 5 مگاپیکسلی واید همراهی می شود. در ضمن هر دو ماژول دوربین اصلی و سلفی از حالت Portrait پشتیبانی می کنند که حتی پس از ثبت تصویر، امکان اعمال تنظیمات مربوطه روی آن وجود خواهد داشت.

در خصوص فیلمبرداری، ال جی 40 ThinQ توانایی ثبت ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه را داشته که از فناوری HDR پشتیبانی می کنند و در نمایشگر HDR دستگاه بسیار چشم نواز به نظر می رسند.

قابلیت های صوتی ال جی V40 ThinQ

ال جی V40 ThinQ

کمپانی ال جی چند وقت پیش از فناوری اسپیکرهای Boombox خود در پرچمدار G7 رونمایی کرد و حالا V40 نیز به همان تکنولوژی مجهز شده. سازنده در واقع با استفاده از فضای داخلی گوشی به عنوان محفظه انعکاس صوت، صدای خروجی از دستگاه را تقویت کرده است.

V40 همچنین از جک 3.5 میلیمتری بهره مند بوده و با استفاده از فناوری 32 بیتی Quad DAC ال جی، امکان استفاده از هدفون های حرفه ای را فراهم می کند.

باتری ال جی V40 ThinQ

ال جی V40 ThinQ

ال جی V40 تینکیو از یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که دقیقاً مشابه نمونه به کار رفته در مدل V30 است. تست های انجام گرفته نشان می دهند که باتری مذکور توانایی تأمین انرژی لازم برای یک روز کاربری استاندارد را دارد اما V40 در این زمینه رکورد قابل ملاحظه ای را ثبت نخواهد کرد.

البته ال جی یک دستگاه شارژر پر سرعت را در جعبه قرار داده و امکان شارژ سریع بی سیم نیز برای V40 تینکیو فراهم شده، هرچند پد بی سیم مورد نیاز باید به صورت جداگانه تهیه شود.

قیمت و تاریخ عرضه V40 ThinQ

ال جی V40 ThinQ

جدیدترین پرچمدار ال جی از تاریخ 26 مهر توسط اپراتورهای موبایل آمریکا به بازار این کشور عرضه می شود و احتمالاً چندی بعد به بازارهای جهانی راه خواهد یافت.

قیمت مشخص شده برای V40 تینکیو نیز بین 900 تا 980 دلار متغیر بوده و برای کسانی که این محصول را پیش خرید کنند، یک دستگاه گیمبال Osmo Mobile 2 و کارت حافظه 256 گیگابایتی به عنوان هدیه در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • poro alex
    poro alex | ۱۲ مهر ۱۳۹۷

    به به بهترین گوشی سال معرفی شد فقط ال کاش باتربشو 4100 به بالا میزد

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۱۲ مهر ۱۳۹۷

    شرکت های بازنده ای که به دنبال جایگاه یک درصدی سابق هستن اما بهتره برن کنار هرچند از اپل کاسب بهترن اما در دنیای اندروید هیچ نوآوری ندارن فقط مارکن.

    • poro alex
      poro alex | ۱۲ مهر ۱۳۹۷

      اینو منظورت با حبابی و سامهنگه دیگه فقط با تبلیغات گوشیاشونو می کنن تو پاچه مشتری اما حتی یه درصد هم به کیفیت و نوآوری توجهی ندارن

      • LOGANLEGEND
        LOGANLEGEND | ۱۳ مهر ۱۳۹۷

        با اینکه با گوشی های سام حال نمیکنم اما اون کجا و بنجل های الجی کجا خ

  • Soheilbmw۹۳
    Soheilbmw۹۳ | ۱۲ مهر ۱۳۹۷

    انقدر گفتن سه تا دوربین ببینیم میتونه با پی 20 پرو رقابت کنه یا نه
    آیفون 10 اس مکس که نتونست

    • Omid
      Omid | ۱۲ مهر ۱۳۹۷

      بعله بعله شما راست میگی

    • Reza Bahadori
      Reza Bahadori | ۱۲ مهر ۱۳۹۷

      من p20 pro دارم..اینم میتونم بگم دوربیش روانیه..واقعا عالیه از هر گوشی ک داشتم خیلی با کیفیت تره...ولی نمیتونم بگم بهتر از این وجود نداره..هستن خیلی گوشیا ک بهترن..بنظرم الجی ک این مدلش باس بهترین دوربینو داشته باشه..یادمه الجی g3 داشتم دوربینش واقعا خوب بود....باس بیاد تا معلوم بشه..

    • poro alex
      poro alex | ۱۲ مهر ۱۳۹۷

      می تونه بالای تونستن حالا بشین تا تستاش بیاد

  • Mohammad Moazzen
    Mohammad Moazzen | ۱۲ مهر ۱۳۹۷

    خب دیگه ایشالا ده پونزده سال دیگه تو ایران میبینیمش با این واردکننده ی مسخرش ( مدیاپردازش )

  • Pesar kohestan
    Pesar kohestan | ۱۲ مهر ۱۳۹۷

    خیلی تیتر غلط اندازه حس داشتن دوربین 5 گانه رو میاندازه
    قبلا وقتی موبایلی دوربین دوگانه داشت نمیگفتت موبایلی با 3 دوربین

    • CCR
      CCR | ۱۲ مهر ۱۳۹۷

      پنج گانه اشاره به سه دوربین پشت و دو تا جلو هستش .....

مطالب پیشنهادی