ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات اطلس بوستون داینامیکس حالا قادر به «پارکور» است [تماشا کنید]

همین دو سال پیش بود که شرکت بوستون داینامیکس با افتخار از نسل جدید ربات اطلس رونمایی کرد؛ رباتی که در ابتدا می توانست بدون هیچ اتصال سیمی در جنگل قدم بزند و سپس با ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

همین دو سال پیش بود که شرکت بوستون داینامیکس با افتخار از نسل جدید ربات اطلس رونمایی کرد؛ رباتی که در ابتدا می توانست بدون هیچ اتصال سیمی در جنگل قدم بزند و سپس با پیشرفت های بیشتر، تعادل روی یک پا و حتی پشتک زدن را نیز یاد گرفت.

حالا کمپانی مورد اشاره ویدیوی دیگری منتشر کرده که اطلس را ترسناک تر از هر زمان دیگر به نمایش در می آورد. در این ویدیو که «پارکور» نام گرفته، اطلس را می بینیم که نه تنها قادر به پرش از روی موانع است، بلکه از سکوهای مختلف بدون ذره ای مشکل بالا می رود. این ربات حالا از قدرت پردازشی کافی برای استفاده جداگانه از دست ها و پاها بهره مند شده تا تعادل خود را حفظ کند و از طرف دیگر به کمک بینایی رایانه‌ای قادر به تشخیص و انتخاب نقطه بعدی که روی آن گام می گذارد است.

چنین قابلیت هایی، ربات اطلس را به گزینه ای ایده آل برای برخی شرایط خاص تبدیل می کنند؛ به عنوان مثال در عملیات های نجات و زمانی که انسان ها زیر آوار یا در میانه آتش گیر افتاده اند، چنین ربات چابکی می تواند موانع را کنار زده و راه را برای آن ها باز کند؛ البته این غایی ترین امیدی است که برای اطلس داریم و این ربات هنوز برای چنین مصارفی آماده نیست.

در نهایت باید افزود که حدوداً یک سال پیش، کمپانی ژاپنی سافت بنک بوستون داینامیکس را از آلفابت خرید و بدون تردید برنامه های بزرگی برای تکنولوژی رباتیک این استارتاپ دارد که به لایک های بی شمار در یوتوب محدود نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۲۰ مهر ۱۳۹۷

    چقدر وحشتناک! قدیما رابت ها تیکه تیکه و آروم حرکت میکردن! من شخصا بیشتر از این فیلم ترسیدم! مثل این ربات های قاتل بود!

  • amir big
    amir big | ۲۰ مهر ۱۳۹۷

    این الآن پارکور بود

    • Arya_md
      Arya_md | ۲۰ مهر ۱۳۹۷

      برای ی ربات آره ! خیلی پارکور بود !

مطالب پیشنهادی