ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی HX99
تکنولوژی

رونمایی سونی از دوربین کامپکت HX99 با زوم 30 برابری

سونی دوربین HX99 از نوع ببین و بگیر را معرفی کرده که زوم اپتیکال 30 برابری را در بدنه ای جمع و جور ارائه می دهد. شاید در دوره زمانه ای که دروبین های گوشی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

سونی دوربین HX99 از نوع ببین و بگیر را معرفی کرده که زوم اپتیکال 30 برابری را در بدنه ای جمع و جور ارائه می دهد.

شاید در دوره زمانه ای که دروبین های گوشی های هوشمند بسیاری از وظایف دوربین های کامپکت را به خوبی انجام می دهند خرید یک دوربین ببین و بگیر چندان منطقی نباشد اما به نظر می رسد سونی عقیده دیگری دارد و امکانات متنوعی را در محصول جدیدش جای داده است.

سونی HX99
سونی HX99 از لنز ساخت کارل زایس بهره می برد و انتظار می رود در حد و اندازه خود تصاویر با کیفیتی را ثبت کند.

لنز سونی HX99 فاصله کانونی 720-24 میلی متری دارد و روم معادل 30 برابری ارائه می دهد. گشودگی دیافراگم لنز هم f3.5 تا f6.4 است. یک منظره یاب الکترونیکی با نمایشگری اولد به همراه نمایشگر اصلی متحرک و لمسی برای آن در نظر گرفته شده است.

سونی ادعا می کند دوربین HX99 کوچکترین در نوع خود است. رزولوشن حسگر 18.2 مگاپیکسلی است و ویدیوهای با رزولوشن 4K را ثبت می کند. زمان مورد نیاز برای فوکوس خودکار هم تنها 0.09 ثانیه اعلام شده است. علاوه بر این قابلیت فوکوس خودکار چشمی از سری دوربین های آلفای سونی قرض گرفته شده است. با این قابلیت به محض نزدیک شدن چشم به منظره یاب، دوربین به طور خودکار فوکوس می کند.

سونی HX99

با این حال کمبودهایی هم در این دوربین احساس می شود. میزان حساسیت (ISO) تنها تا حداکثر 6400 قابل تنظیم است اما خوشبختانه می توان تصاویر خام (RAW) ثبت کرد. مورد آخر می تواند به کار کاربران حرفه ای بیاید.

سونی HX99 قیمتی 450 دلاری دارد و از ماه آتی میلادی روانه بازار ایالات متحده می شود. حتی اگر کیفیت تصاویر ثبت شده بسیار بالا باشد باز هم قیمت برای دوربینی بدون قابلیت تعویض لنز، بسیار بالا به نظر می رسد. به این ترتیب شاید از دید بسیاری افراد آن قدرها که باید، هیجان انگیز نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir Sadat
    Amir Sadat | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

    نویسنده محترم برای این دوربین با زوم سی برابری و زوم خودکارو این اندازه حسکر هجده مگاپیکسلی و لنز کارل زایس بسیار خوش قیمت میباشد ، بنده دوربین فروش هستم و در چهارراه حافظ مشغول به کار لطفا نظرات مغرضانه ننویسید .در نهایت دوربینی بسیار عالی با اندازه کوچک که عکسها در لپ تاپ به شدت زیبا میشود و چاپ انها بسیار زیباتر با یک چاپگر توشیبا یا نیکون هم که امروز بسیار متداول شده است و حجم کمی هم دارد بسیار زیباتر خواهد شد .

مطالب پیشنهادی