ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مردم به اپلیکیشن‌ های ایرانی اعتماد دارند
تکنولوژی

وزیر ارتباطات: مردم به اپلیکیشن‌ های ایرانی اعتماد دارند

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره حفظ امنیت و اطلاعات در پیام رسان‌ها گفته و اعلام کرده که مصوبه صیانت از داده‌ها را به دولت فرستاده تا هرچه زودتر تصویب شود؛ مصوبه‌ای که به باور ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره حفظ امنیت و اطلاعات در پیام رسان‌ها گفته و اعلام کرده که مصوبه صیانت از داده‌ها را به دولت فرستاده تا هرچه زودتر تصویب شود؛ مصوبه‌ای که به باور او شاید بتواند اعتمادسازی افکار عمومی را به همراه داشته باشد. او باور دارد که مردم به اپلیکیشن‌ های ایرانی اعتماد دارند و سر پیام‌رسان‌ها حساسیت خاص و قابل درکی را دارند.

«محمدجواد آذری جهرمی» در گفتگو با ایلنا ضمن اعلام این خبر، آن را بخشی از نحوه اعتمادسازی در بین مردم دانسته و تاکید داشته که شبکه ملی اطلاعات هنوز برای مردم قابل اعتماد نیست:

«آنچه در این مسئله مطرح بوده و مورد نظر مردم نیز است بحث سرویس‌های فن‌آوری اطلاعات مثل پیام‌رسان‌ها و نرم افزارهای اطلاعاتی است. با این مصوبه سعی داریم تا این فناوری‌ها را مورد اعتماد مردم قرار دهیم.»

به گفته جهرمی، اینطور نیست که مردم از برنامه‌های داخلی استفاده نکنند و به آنها اطمینان نداشته باشند. او با ذکر مثال چند اپلیکیشن پرکاربرد ایرانی که مردم در گوشی‌های خود از آنها استفاده می‌کنند گفت: «اینکه گفته شود مردم به برنامه‌های داخلی اعتماد ندارند این گفته یک لفظ عام نیست؛ نگاه کنید چند نفر از آپارات،کافه بازار، اسنپ و تپیسی استفاده می‌کنند.»

مردم به اپلیکیشن‌ های ایرانی اعتماد دارند

وزیر ارتباطات کشورمان معتقد است که مردم برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی ایرانی زیادی دارند ولی حساسیت کاربران به مقوله پیام رسان‌های داخلی باز‌می‌گردد و روی این مساله حساس هستند:

«حساسیت‌ها به استفاده از پیام رسان‌های داخلی بازمی‌گردد که ما برای این مهم دو محور در نظر گرفته‌ایم؛ نخست این که مقررات دقیقی داشته باشیم و سپس نظارت جدی بر روی همین مقررات باشد. مصوبه حفاظت داده‌ها را تنظیم کردیم و به دولت فرستادیم که انتظار داریم هرچه سریع‌تر تصویب و با فوریت به مجلس فرستاده شود تا زمینه اعتماد بیشتر فراهم شود.»

به گفته جهرمی،  اگر نمایندگان مطالبه حقوقی بیشتری کنند و پیگیری انجام شود این اعتماد ایجاد خواهد شد.

برنامه‌های پیام رسان بومی بر اساس آخرین آمار با ریزش مخاطب همراه بوده و کماکان تلگرام پرکاربردترین پیام رسان بین ایرانیان است و از همین رو، تمهیدات جدیدی برای اعتماد سازی و احیای دوباره این مدل‌های پیام رسان در بین نهادهای دولتی شکل گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • فرشاد
    فرشاد | ۱۳ آبان ۱۳۹۷

    آمارها و تجربه پیام رسان های بومی تون نشون داد که داری دروغ میگی آقای وزیر! من شخصاً به هییچ کدوم (تاکید میکنم هیچ کدوم) از اپلیکیشن های ایرانی اعتماد ندارم. همشون موقع نصب حق دسترسی های بی مورد میگیرن. من حتا اپلیکیشن بازار رو هم نصب نمیکنم چه برسه به پیام رسان و ...

  • me anderaon
    me anderaon | ۱۲ آبان ۱۳۹۷

    فکر کنم من جزو مردم نیستم پس

  • Amin Sa
    Amin Sa | ۱۲ آبان ۱۳۹۷

    نه والا اعتماد نداریم،اصلا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی