ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی بازهم از اپل در فروش گوشی‌های هوشمند پیشی گرفت

بر اساس گزارشات منتشر شده، فروش گوشی‌های هوشمند بین ماه‌های جولای تا سپتامبر در جهان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته با کاهشی ۶ الی ۸ درصدی روبرو بوده و به ۳۵۵ الی ۳۶۰ ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۲ آبان ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

بر اساس گزارشات منتشر شده، فروش گوشی‌های هوشمند بین ماه‌های جولای تا سپتامبر در جهان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته با کاهشی ۶ الی ۸ درصدی روبرو بوده و به ۳۵۵ الی ۳۶۰ میلیون واحد رسیده و از سمتی دیگر هواوی همچنان جایگاه خود به عنوان دومین فروشنده موبایل برتر را حفظ کرده است.

این چهارمین کاهش در یک دوره سه ماهه محسوب می‌شود. اتفاقی که طی دهه گذشته به هیچ عنوان رخ نداده و محققان بازار شروع به شک کردن در مورد بازگشت بازار به وضعیت سابق با سرعتی بالا هستند. یکی از دلایل اصلی این رکود می‌تواند عدم وجود نوآوی و خلاقیت کافی در سخت‌افزارهای جدید باشد اما این رکود هنوز تاثیر چندانی روی وضعیت فروشندگان بزرگ موبایل نگذاشته است.

در واقع کمپانی‌هایی مانند هواوی و شیائومی هنوز هم به روند مثبت خود با رشد‌های ۳۲ و ۱۹ درصدی ادامه می‌دهند. حفظ این جایگاه باعث شده تا هواوی برای یک سه ماهه دیگر از اپل با فاصله‌ تقریبی ۵ میلیون واحد جلو زده و جایگاه خود به عنوان برند دوم محبوب موبایل در بازارهای جهانی را حفظ کند.

هواوی

سامسونگ هنوز هم با فاصله‌ای قابل توجه در رتبه اول قرار دارد اما کاهش سهم فروش این کمپانی طی ماه‌های اخیر به تدریج نگران کننده شده است. تعداد گوشی‌های فروخته شده توسط سامسونگ ۱۳ درصد نسبت به پارسال کم شده و سهم این کمپانی هم از ۲۱.۲ درصد سال گذشته به ۲۰.۱ درصد رسیده است.

با وجود آن‌که گلکسی S9 از نظر فروش عملکرد قابل قبولی داشته اما این کمپانی نیاز دارد که وضعیت گوشی‌های میان‌رده خود را هم بهبود ببخشد. در مقابل هواوی چه در زمینه گوشی‌های گران‌تر و چه مدل‌های اقتصادی فروش خوبی را ثبت کرده است.

پیش از این و در گزارش مالی سامسونگ هم به کاهش درآمد بخش موبایل این کمپانی آسیایی اشاره شده بود. البته پیشرفت در سایر بخش‌ها بخش‌ها باعث شده تا سامسونگ همچنان به رشد اقتصادی با ثبات خود ادامه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی