ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درآمد اپل
تکنولوژی

تعداد آیفون‌های در حال استفاده در کشور آمریکا به ۱۸۱ میلیون واحد رسید

بر اساس داده‌های معتبر، تا پایان فصل مالی گذشته که ۷ مهرماه به پایان رسید، تعداد آیفون‌های مورد استفاده در کشور آمریکا به ۱۸۱ میلیون واحد رسیده است. این مقدار ۵ میلیون بیشتر از فصل ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

بر اساس داده‌های معتبر، تا پایان فصل مالی گذشته که ۷ مهرماه به پایان رسید، تعداد آیفون‌های مورد استفاده در کشور آمریکا به ۱۸۱ میلیون واحد رسیده است. این مقدار ۵ میلیون بیشتر از فصل گذشته است و در واقع استقبال از آیفون‌ها در آمریکا با رشد ۳ درصدی مواجه شده است. این افزایش نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد بوده که همه‌ی این اعداد نشان از رشد آهسته‌ی آیفون در آمریکا می‌دهد.

در حالی که این رشد نه چندان چشمگیر ممکن است برای اپل آنقدر‌ها مطلوب تلقی نشود، تعداد زیاد آیفون‌های مورد استفاده در ایالت‌های مختلف به این شرکت آمریکایی کمک می‌کند تا درآمد‌های خود از ارائه‌ی سرویس‌های متنوع به کاربران را تا سال ۲۰۲۱ به ۵۰ میلیارد دلار برساند. همچنین اپل فرصت مناسبی برای کسب درآمد‌های بیشتری از فروش دیگر محصولاتش (از جمله گجت‌ها) خواهد داشت.

تحلیلگران اقتصادی بر این عقیده‌اند که بخش سرویس‌های اپل در ۵ سال آینده اصلی‌ترین محل درآمد این شرکت آمریکایی خواهد بود و حتی جایگزین درآمد‌های حاصل از فروش آیفون خواهد شد. به نظر می‌رسد رشد درآمدی سرویس‌ها در پنج سال آینده به بیش از ۲۰ درصد برسد و انتظار می‌رود با گذشت زمان این مقدار بیشتر هم بشود.

درآمد اپل

بر اساس تصویری که CIRP (آکادمی بین المللی برای مهندسی تولید) منتشر کرده (تصویر بالا)، مدل‌های جدید آیفون مثل آیفون XS، آیفون XS مکس، آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X حدود ۴۵ میلیون واحد از آیفون‌های مورد استفاده در آمریکا را تشکیل می‌دهند که حدود ۲۵ درصد از همه‌ی آیفون‌های در حال استفاده در آمریکا به شمار می‌رود.

این تصویر همچنین نشان می‌دهد که در فصل مالی گذشته ۲ میلیون آیفون XS و آیفون XS مکس به فروش رسیده است. در همین حین، آیفون‌های قدیمی مثل آیفون 6s، آیفون 6s پلاس و مدل‌های قدیمی‌تر حدود ۷۵ میلیون یا ۴۱ درصد باقی آیفون‌های مورد استفاده در آمریکا را تشکیل می‌دهند. این موضوع می‌تواند به این معنی باشد که دارندگان آیفون‌های قدیمی‌تر برای خرید آیفون XR دست به کار شوند و آن را جایگزین آیفون‌های کنونی خود کنند.

بنابراین CIRP انتظار دارد در آینده‌ای نزدیک فروش آیفون‌های جدید اپل با رشد قابل توجهی مواجه شود. درست مثل زمانی که آیفون 6 و آیفون 6 پلاس عرضه شده بودند. در آن دوره، نیمی از کاربران آیفون‌های قدیمی‌تر در کمتر از یکسال آیفون‌های جدید شرکت آمریکایی را خریداری کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی