ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و توسعه گجت های سخنگو در آینده نه چندان دور

دگ کیتلاس مدیر عامل Viv Labs در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ حرف هایی زد که یادآور فیلم سینمایی «Her» هستند؛ گجت های سخنگو که مانند یک انسان و دوست واقعی با کاربر تعامل کرده و ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

دگ کیتلاس مدیر عامل Viv Labs در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ حرف هایی زد که یادآور فیلم سینمایی «Her» هستند؛ گجت های سخنگو که مانند یک انسان و دوست واقعی با کاربر تعامل کرده و راجع به مسائل مختلف صحبت می کنند.

سامسونگ قصد دارد تا 2 سال آینده تمام محصولات خود را به هوش مصنوعی مجهز کند

شاید بگویید همین حالا هم دستیارهای صوتی مانند سیری و الکسا قادر به انجام چنین کاری هستند، اما فناوری مورد نظر کیتلاس فراتر از یک «دستیار» بوده و در رؤیای او، پس از خرید محصول و اتصال آن به شارژر در خانه، گجت مؤدبانه شروع به صحبت کرده و با استفاده از شناختی که از شما دارد (به واسطه داده های از پیش بارگذاری شده) در مورد علایقتان با شما حرف زده و از برنامه هایتان می پرسد.

آقای کیتلاس که عضوی از تیم توسعه دهنده سیری نیز بوده، درباره محصول مورد نظر خود می گوید:

روزی را تصور می کنم که بعد از خرید یکی از محصولات سامسونگ و تأیید هویت، دیوایس جدید به شما می گوید: «تنظیمات مورد نظرتان دریافت شده، سؤالی درباره نحوه استفاده از من دارید؟». در واقع گجتی که خریده اید شما را می شناسد!

این نخستین قدم در تغییر روند کنونی از «چه محصول براق و زیبایی!» به برقراری رابطه عمیق با برندی است که ایده مذکور را به محصولی تبدیل کرده که هربار از آن استفاده می کنید، شما را خوشحال می کند.

گجت های سخنگو

اظهارات دگ کیتلاس نمونه ای دیگر از ایده های جاه طلبانه ایست که در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ (با حضور نخستین گوشی هوشمند تاشو از شرکت کره ای) مطرح شد.

در ضمن سامسونگ از نسخه جدید بیکسبی مبتنی بر فناوری توسعه یافته در Viv Labs نیز رونمایی کرد که با توجه به آمار فروش 500 میلیون گجت در سال سامسونگ و رویکرد این شرکت در استفاده از هوش مصنوعی برای همه دیوایس ها تا 2 سال آینده، نشان می دهد حرف های کیتلاس به هیچ عنوان بی اساس نیست و مسئله اصلی، زمان ورود گجت های سخنگو به بازار است، نه احتمال آن.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ghasem shikhy
    Ghasem shikhy | ۲۰ آبان ۱۳۹۷

    من بیشتر ابزار الکترونیکی خونم محصول سامسونگ است و از شبکه کردن آنها به هم دیگر خیلی خوشحالم و عاشق رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ هستم

مطالب پیشنهادی