ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جزییات بیشتر از موتورسیکلت پرنده پلیس دبی [تماشا کنید]

از زمانی که امارات متحده عربی نام خود را به عنوان یک قطب اقتصادی بر سر زبان ها انداخته، بزرگ ترین شهر آن یعنی دبی به جولانگاه شرکت های تکنولوژی تبدیل شده است. با هجوم ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

از زمانی که امارات متحده عربی نام خود را به عنوان یک قطب اقتصادی بر سر زبان ها انداخته، بزرگ ترین شهر آن یعنی دبی به جولانگاه شرکت های تکنولوژی تبدیل شده است. با هجوم این شرکت ها، اکنون شهر ثروتمند اماراتی ها یک آزمایشگاه بزرگ و پیشرفته برای تست جدیدترین تکنولوژی ها در شرایط واقعی محسوب می شود.

dubai-police-to-ride-on-flying-bikes_7

علاقه کمپانی های مختلف به حضور در امارات و شهر دبی اصلا بی دلیل نیست، زیرا مقامات و ارگان های دولتی مثل پلیس این کشور برای به کارگیری آخرین و جدیدترین فناوری ها که قبلا در جای دیگری استفاده نشده اند، تمایل زیادی از خود نشان می دهند.

میزان استفاده پلیس دبی از تکنولوژی های نوین به حدی است که گفته می شود خودروهای ناوگان آن به یکی از جاذبه های توریستی این شهر بدل شده اند! در ناوگان این ارگان انواع مدل های اسپرت و سوپر اسپرت مشغول به خدمت هستند که از جمله آنها می توان به مواردی مثل استون مارتین One-77، بوگاتی ویرون، لامبورگینی اونتادور و فراری FF اشاره کرد.

Dubai-Police-cars

پس از خرید انواع خودروهای قدرتمند و سریع، پلیس دبی در نظر دارد از وسایل نقلیه پرنده نیز برای جابجایی و گشت زنی نیروهای خود کمک بگیرد. اولین خبرها در این زمینه، سال گذشته منتشر شد.

طبق شنیده ها، شرکتی روسی به نام Hoversurf که مقر آن در کالیفرنیا واقع شده، وظیفه ساخت موتور سیکلت های پرنده برای پلیس دبی را بر عهده دارد. با تحویل برخی از موتور سیکلت ها، پلیس دبی اینک نحوه هدایت این وسیله نقلیه جالب را به نیروهای خود آموزش می دهد.

dubai-police-to-ride-on-flying-biًkes_1

به گزارش CNN، خالد ناصر الرازوقی رئیس دپارتمان هوش مصنوعی پلیس دبی استفاده از موتور سیکلت های پرنده را تایید کرده و افزوده که این موتور سیکلت ها بیشتر برای حضور در صحنه های جرم تدارک دیده شده و لزوما برای تعقیب و گریز به کار گرفته نخواهند شد.

آقای الرازوقی در این باره گفته:

در حال حاضر دو تیم ما مشغول آموزش هستند. تعداد این تیم ها افزایش خواهد یافت.

dubai-police-to-ride-on-flying-bikes_11

موتور سیکلت های پرنده یا به عبارت صحیح تر هاوربایک های پلیس دبی، S3 نام دارند. این هاوربایک ها توانایی نشست و برخاست عمودی را داشته و به لحاظ ظاهری تا حدودی مشابه با نمونه های حاضر در فیلم جنگ ستارگان هستند.

dubai-police-to-ride-on-flying-bikes_6

هاوربایک S3 از بدنه ای با جنس فیبر کربن بهره می برد. انرژی مورد نیاز چهار پیشران این هاوربایک توسط باتری 12.3 کیلووات ساعتی تامین می شود. به لطف این باتری S3 قادر است در حالت پهپاد بدون سرنشین تا 40 دقیقه و با یک سرنشین تا 25 دقیقه در آسمان پرواز کند. نکته نه چندان جالب توجه اینکه 2.5 ساعت زمان برای پر شدن باتری S3 لازم است.

dubai-police-to-ride-on-flying-bikes_6

هر دستگاه هاوربایک S3 برابر با 150 هزار دلار قیمت دارد. تولید و تحویل این موتور سیکلت پرنده از سال آینده آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mar_ShaL
    Mar_ShaL | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

    هنوز خطرناکه بیاد توی خیابان ها باید یه فکری به حال پره ها بکنن ممکنه به افراد عادی صدمه بزنه یا به چیزی بخوره

    • moh1365
      moh1365 | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

      بیشتر جنبه نمایشی داره تا استفاده عملیاتی ، مثل بچه پولداری که موتوری که نمیتونه سوار میشه میخره

    • Alireza Soltani
      Alireza Soltani | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

      مثله اون احمقی ک هلیکوپتر اختراع کرد و فکری. بحال پره هاش نکرد اینام احمقن،بیخود نیس میگن دانش اگر در ثزیا هم باشد مردانی از سرزمین پارس به ان دست پیدا خواهند کرد،بیخوداز ی پارسی مشورت نگرفتن

    • Alireza Soltani
      Alireza Soltani | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

      همونطوری ک سازندگان موبایل و کامپیوتر و ماشین و موتور فکری برای صدمه زدن محصولاتشون ب مردم نکردن و هزار قصد و نیت داشتن،اینام اینارو ساختن تا ب مردم خاورمیانه صدمه بزنن و ..

مطالب پیشنهادی