ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیوندای سانتافه آپدیت شد؛ افزایش فاصله محوری و تجهیزات رفاهی

شرکت هیوندای در نظر دارد با رونمایی از مدلی هشت نفره به نام پالیسید (Palisade) وارد کلاس شاسی بلندهای فول سایز شود. به احتمال زیاد این اتفاق در چند روز آینده رخ خواهد داد و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

شرکت هیوندای در نظر دارد با رونمایی از مدلی هشت نفره به نام پالیسید (Palisade) وارد کلاس شاسی بلندهای فول سایز شود. به احتمال زیاد این اتفاق در چند روز آینده رخ خواهد داد و پالیسید در نمایشگاه خودروی لس آنجلس در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

اما پیش از معرفی پالیسید، هیوندای از یک شاسی بلند بزرگ دیگر در نمایشگاه خودروی گوانگژو که این روزها در چین جریان دارد، پرده برداری کرده است. این شاسی بلند در واقع همان نسل اخیر سانتافه با فاصله محوری طولانی تر بوده و به خاطر علاقه زیاد چینی ها به فضای عقب راحت و جادار توسعه یافته است.

هیوندای سانتافه

با تغییراتی که مهندسین کره ای در این نسخه از هیوندای سانتافه اعمال کرده اند، فاصله محوری اینک با 100 میلی متر افزایش به 2865 میلی متر رسیده؛ همچنین طول کلی خودرو نیز از 4770 میلی متر به 4930 میلی متر افزایش بافته است.

طبق انتظار نسخه فاصله محوری طولانی هیوندای سانتافه مخصوص بازار چین بوده و در دیگر کشورها عرضه نخواهد شد. این نسخه از لحاظ ظاهری در نمای روبرو با مدل بین المللی یکسان است، اما در نمای عقب از طراحی کاملا متفاوتی بهره می برد.

hyundai-santafe long wheelbase (10)

در این بخش شاهد اتصال دو چراغ اصلی با یک نوار نورانی باریک هستیم که به اعتقاد ما چنین سبکی باعث جذابیت و زیبایی بیشتر شده است. دیگر المان های موجود در نمای عقب نیز از نو طراحی شده اند.

hyundai-santafe2

همانطور که اشاره کردیم تمامی این تغییرات به دلیل علاقه زیاد چینی ها به آسایش و رفاه ردیف عقب صورت گرفته است. در ردیف دوم مدل مورد بحث، صندلی یکپارچه جای خود را به دو صندلی مستقل داده تا سرنشینان سفرهای راحت تری را تجربه کنند.

hyundai-santafe long wheelbase (5)

نکته جالب توجه اینکه مثل بعضی از لیموزین های تشریفاتی، سرنشین حاضر در صندلی عقب می تواند صندلی سمت شاگرد را با یک دکمه برقی به سمت جلو هدایت کرده و فضای پای خود را افزایش دهد. همچنین صندلی های ردیف سوم نیز به صورت برقی قابل خواباندن هستند تا فضای لازم برای حمل وسایل گوناگون فراهم شود.

hyundai-santafe long wheelbase (7)

به غیر از موارد یاد شده، چند تفاوت جزئی در بخش داشبورد و کنسول مرکزی این نسخه از هیوندای سانتافه با نسخه بین المللی دیده می شود. از جمله اینکه در طراحی برخی المان ها بازنگری شده و دکمه های فیزیکی جای خود را به نمونه های لمسی داده اند؛ همچنین به جای اهرم دنده از چند دکمه استفاده شده و موتور خودرو پس از قفل گشایی از طریق یک حسگر اثر انگشت استارت می خورد.

hyundai-santafe long wheelbase (14)

ناگفته نماند این نسخه از سانتافه توسط شرکت مشترک Beijing Hyundai توسعه یافته، شرکتی که 50 درصد از سهم آن در اختیار هیوندای و 50 درصد دیگر در اختیار BAIC است. درباره قیمت هیوندای سانتافه لوکس و تشریفاتی فعلا اطلاعاتی در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی