ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دارک وب
تکنولوژی

حراج داده‌های به سرقت رفته از ۲۲ بانک پاکستانی در دارک‌وب

یکی از مقام های بلندپایه پاکستان از عرضه داده های بانکی هزاران نفر از شهروندان این کشور در دارک وب خبر داده است. هکرها تنها در یک مورد با استفاده از این داده ها بیش ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

یکی از مقام های بلندپایه پاکستان از عرضه داده های بانکی هزاران نفر از شهروندان این کشور در دارک وب خبر داده است. هکرها تنها در یک مورد با استفاده از این داده ها بیش از ۲.۶ میلیون دلار به سرقت برده اند.

دارک وب بخش سیاهی از اینترنت است که در آن تقریبا همه چیز از چشم مصنوعی گرفته تا مدرک و اسناد جعلی و انواع سلاح و مهمات به فروش می رسد و رهگیری فروشندگان و خریداران به واسطه مسیریابی خاص بسیار دشوار است. دارک وب«محمد شعیب»، رییس آژانس بازرسی فدرال پاکستان (FIA) به دنبال عرضه داده های به سرقت رفته در دارک وب گفته است:

بر اساس گزارشاتی که دریافت کرده ایم اغلب بانک ها هدف این حملات قرار گرفته اند.بیش از ۱۰۰ مورد [از حملات سایبری] در FIA ثبت شده و در دست بررسی قرار دارند. تا کنون چندین نفر در این رابطه بازداشت شده اند که شامل یک گروه بین المللی هم می شود.

این حمله سایبری اطلاعت کارت های اعتباری بیش از ۲۰ هزار کاربر را هدف قرار داده اما نکته عجیب اینجاست که هکرها ۲۲ بانک مختلف را هدف قرار داده و به آنها نفوذ کرده اند. به گفته Group-IB هکرها تا کنون ۲.۶ میلیون دلار را از خودپردازهای خارجی برداشت کرده اند. این مساله باعث شده ۶ بانک پاکستانی مبادله از طریق دبیت کارت را در خارج از این کشور متوقف کنند.

مجرمان سایبری قبلا هم ۱۰.۵ میلیون پوند را با استفاده از داده های به سرقت رفته در خارج از این کشور برداشت کرده بودند. Group-IB عرضه این کارت ها در دارک وب را بسیار عجیب خونده چرا که چنین اتفاقی به ندرت در بازار سیاه اینترنت رخ می دهد.

محمد شعیب حفاظت از اطلاعات مشتریان را وظیفه بانک ها خوانده و از آنها خواسته اقداماتی را برای افزایش امنیت سیستم ها در دستور کار قرار دهند. بانک مرکزی این کشور نیز به بانک ها دستور افزایش معیارهای امنیتی را داده تا اطلاعات مشتریان در دارک وب چوب حراج نخورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی