ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش کمتر از انتظار آیفون گریبان فاکسکان را هم گرفت

با توجه به رکود فعلی بازار موبایل نگرانی‌هایی در مورد چشم‌انداز فروش آیفون‌های جدید وچود دارد و بر همین اساس به نظر می‌رسد که کمپانی فاکسکان به عنوان یکی از اصلی‌‌ترین تولیدکنندگان آیفون با مشکلات ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

با توجه به رکود فعلی بازار موبایل نگرانی‌هایی در مورد چشم‌انداز فروش آیفون‌های جدید وچود دارد و بر همین اساس به نظر می‌رسد که کمپانی فاکسکان به عنوان یکی از اصلی‌‌ترین تولیدکنندگان آیفون با مشکلات اقتصادی روبرو شده و قصد کاهش هزینه‌های خود را دارد.

این کمپانی باید برای سال 2019 نزدیک به ۳ میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد که شامل اخراج ۱۰ درصد از نیروی کار غیر فنی این شرکت هم می‌شود. در این میان خط تولید آیفون این کمپانی هم به طور خاصی شامل این کاهش هزینه‌ خواهد شد. پیش از این هم اطلاعاتی در مورد فروش کم‌تر از انتظار آیفون XR و تعطیلی بعضی از خطوط تولید این گوشی هوشمند شنیده می‌شد؛ اتفاقی که قطعا روی وضعیت اقتصادی فاکسکان تاثیر زیادی گذاشته است.

مدیران اپل پیش از این هم هشدار داده بودند که شرکت‌های همکار این کمپانی مانند فاکسکان برای سرمایه‌گذاری امید بیش از اندازه‌ای نداشته باشند. البته بسیاری متعقد هستند که کمپانی‌هایی نظیر فاسکان در واقع برآیند کلی وضعیت فعلی اپل را نشان می‌دهند.

فاکسکان

بازار آینده هم برای اپل چندان روشن به نظر نمی‌رسد. فروش آیفون در سالی که گذشت هم ثابت ماند و دوران بالارفتن تصاعدی فروش آیفون‌ها نیز به پایان رسیده است. طی هفته‌ای که گذشت هم سهام اپل روز دوشنبه کاهشی نسبی را تجربه کرده و سهم آیفون از بازار فروش گوشی‌های هوشمند نیز بیشتر از ۵ درصد کاهش یافته است.

البته اپل تنها کمپانی بزرگی نیست که بخشی از سهام خود را از دست داده و برندهایی همچون فیسبوک، نتفلیکس، گوگل و آمازون هم در حال تجربه چنین شرایطی هستند.

یکی از دلایل کاهش فروش گوشی‌های هوشمند به عدم وجود فناوری جذابی برای ترغیب کاربران به خرید گوشی جدید برمی‌گردد. برای رفع این بحران، بعضی از غول‌های صنعت موبایل نظیر سامسونگ قصد عرضه گوشی‌های هوشمند جدیدی با طراحی تاشو را دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی