ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بازی Darksiders 3 از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند

حضور زبان فارسی به صورت رسمی در بازی‌های روز دنیا یکی از آرزوهای همیشگی گیمرهای ایرانی بوده. آرزویی که ظاهرا در جدیدترین عنوان کمپانی THQ یعنی بازی Darksiders 3 برآورده شده است. بر اساس اطلاعاتی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

حضور زبان فارسی به صورت رسمی در بازی‌های روز دنیا یکی از آرزوهای همیشگی گیمرهای ایرانی بوده. آرزویی که ظاهرا در جدیدترین عنوان کمپانی THQ یعنی بازی Darksiders 3 برآورده شده است.

بر اساس اطلاعاتی که توسط کاربران سایت‌هایی مثل ردیت و resetera منتشر شده، حضور زبان فارسی در دارکسایدرز 3 قطعی به نظر می‌رسد. همین موضوع باعث شده تا بعضی از گیمرهای ایرانی در فروم‌های خارجی و توییتر از سازندگان بازی در استودیو Gunfire Games تشکر کنند.

استفاده از زبان فارسی در بازی‌ها به هیچ عنوان امری رایج نیست و تنها در مواردی همچون بازی این جنگ من که به صورت رسمی توسط مارکت هیولا در ایران منتشر شده، شاهد زیرنویس فارسی نسخه رسمی بازی در ایران داریم. یکی از دلایل پشتیبانی این بازی از زبان فارسی را می‌توان به حضور کمپانی THQ Nordic در اولین دوره نمایشگاه TGC دانست.

بازی Darksiders 3
این تصویر توسط یکی از کاربران وب سایت resetera گرفته شده است.

این اتفاق پیش از این هم برای تعدادی از بازی‌های موبایل معروف که در مارکت‌های ایرانی عرضه شده‌ بودند افتاد و با توجه به این نکته که جمعیت گیمر‌های حرفه‌ای ایران تعداد قابل مشاهده‌ای است، باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا دیگر کمپانی‌ها هم راهی که سازندگان بازی Darksiders 3 آغاز کرده است را ادامه خواهند داد یا خیر.

تعداد زیادی از ما قطعا با دوبله فارسی بازی‌های دهه پیش خاطره داریم و شاید همین موضوع دلیل ابتدایی علاقه‌مند شدن تعداد زیادی از گیمرهای حرفه‌ای ایرانی به بازی‌‌های ویدیوی باشد و به همین دلیل، اضافه شدن زبان فارسی به بازی‌ها می‌تواند به افزایش محبوبیت این مدیا در داخل کشور کمک کند.

بازی Darksiders 3 که داستان سومین سوار آخرالزمان یعنی فیوری را روایت می‌کند، در تاریخ 6 آذر سال جاری برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی عرضه خواهد شد. همچنین مدتی پیش تریلر زمان عرضه این عنوان در دسترس قرار گرفت که می‌توانید آن را از اینجا تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • saeed mos
    saeed mos | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

    سلام خواهش می کنم یکی کمک کنه/ بازی و خریدم باری ps4 ولی نمی دونم چرا توی منو تنظیمات بخش زبان ها وجود نداره نمی تونم فارسیش کنم !!!! مگه میشه اخه . حتی بازی هم اپدیت کردم ولی بازم نیومد / اگه کسی می دونه لطفا جواب بدین / دی جی کالا مگ و دوستان بگین لطفا

  • نیما
    نیما | ۳ آذر ۱۳۹۷

    استودیو های خارجی نمیدونن ایران ، حتی به خاطر عدم وجود کپی رایت، چه بازار بزرگیه.
    وگرنه خیلی زودتر دست به این کار‌میزدن

  • mohamad۷۲
    mohamad۷۲ | ۲ آذر ۱۳۹۷

    خبر خوبی بود قطعا واسه کسایی که زبان انگلیسیشون خوب نیست عالیه
    امیدوارم که زیر نویس ها دقیق باشه

مطالب پیشنهادی