ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فضانورد ایستگاه فضایی فلاپی دیسک‌های ناسا را در فضا پیدا کرد

ایستگاه فضایی به تازگی بیستمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفته و فضانورد آژانس فضایی اروپا و الکساندر گرست که در حال حاضر در ایستگاه فضایی ساکن هستند، موفق شدند بخشی از تاریخ طولانی مدت ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

ایستگاه فضایی به تازگی بیستمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفته و فضانورد آژانس فضایی اروپا و الکساندر گرست که در حال حاضر در ایستگاه فضایی ساکن هستند، موفق شدند بخشی از تاریخ طولانی مدت ناسا در چند فلاپی دیسک قدیمی بیابند.

فلاپی دیسک‌ها زمانی اصلی‌ترین منبع ذخیره‌سازی کامپیوتر محسوب می‌شدند و حالا شبیه به یک نوستالژی کامپیوتری هستند. گرست روز سه‌شنبه در توییتر از این یافته‌ی جالب خود رونمایی کرد.

گرست در این توییت گفت که توانست یک کشو در ایستگاه فضایی پیدا کند که احتمالا مدت‌ها باز نشده بود. یکی از فلاپی‌ها دارای برچسبی است که روی آن نوشته شده: «ابزار نورتون برای ویندوز ۹۵/۹۸» و برخی دیگر از فلاپی‌ها دارای برچسب‌هایی با آرم ناسا هستند.

برخی از این دیسک‌ها با برچسب «اطلاعات خصوصی پرسنل» مشخص شده‌اند که در ادامه اسامی «شپ» و «سرگئی» در آن درج شده است. احتمالا این فلاپی دیسک‌ها مربوط به فضانورد ناسا «ویلیام شپرد» و فضانورد روسی به نام «سرگئی کریکالف» باشد که هردو از اعضای Expedition 1 بودند که در سال ۲۰۰۰ در ایستگاه فضایی حضور داشتند.

پیدا شدن فلاپی دیسک در ایستگاه فضایی می‌تواند نشان دهنده‌ی قدمت زیاد این ایستگاه فضایی باشد که از بزرگترین دستاورد‌های بشر محسوب می‌گردد. تکنولوژی در طول سالیان گذشته با پیشرفت‌های زیادی رو به رو شده، اما پیدا شدن آثاری از سالیان گذشته همیشه جذاب و قابل تامل است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • OMID Z5
    OMID Z5 | ۲ آذر ۱۳۹۷

    اونجا دارن به خوبی و خوشی زندگی میکنن ولی ما اینجا از تورم داریم میمیرم و دو ماه پیش برای ما شذه نوستالژی.
    چ بر سر ملت ایران اومده

    ????????

    • abo_l
      abo_l | ۲ آذر ۱۳۹۷

      هی داد بیداد

مطالب پیشنهادی