ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دومین سری فوتون ساوانا تحویل مشتریان شد

این روزها مشکلات فراوانی گریبان اهالی جاده مخصوص را گرفته است که از افزایش شدید نرخ ارز تا عدم صدور مجوز برای افزایش قیمت، پیچیدگی در تبادل کالا و قطعات و ترخیص قطعات از گمرک، ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

این روزها مشکلات فراوانی گریبان اهالی جاده مخصوص را گرفته است که از افزایش شدید نرخ ارز تا عدم صدور مجوز برای افزایش قیمت، پیچیدگی در تبادل کالا و قطعات و ترخیص قطعات از گمرک، ممنوعیت واردات تا شکایت و نارضیاتی مشتریان را شامل می شود، با این حال قریب به اتفاق شرکت ها در تلاشند تا با مدیریت شرایط از بحران های فعلی عبور کرده تا بلکه وضعیت در آینده ای نه چندان دور قابل کنترل تر شود.

فوتون ساوانا

در همین راستا امروز هولدینگ عظیم خودرو نیز که حالا شریک تجاری زاگرس خودرو در تولید برخی محصولات چینی به شمار می آید، سری دوم خودروهای خود را تحویل مشتریان داد که البته شامل محصولات فوتون ساوانا می شد و انجام تعهدات این شرکت پس از تولید انبوه محصولات هن تنگ در شرکت زاگرس خودرو نیز ادامه خواهد داشت.

با این شیوه امید می رود که از حجم مشکلات مشتریان به دلیل پیچیدگی های اجرایی مربوط به واردات خودرو، نقل و انتقالات مالی و ترخیص خودروها از گمرک کاسته شود و روند تحویل خودروهای ثبت نامی به مشتریان سرعت بگیرد. بنابراین باید منتظر ماند و دید که در آینده سرنوشت این شرکت و سایر شرکت های وارد کننده که قصد احداث خطوط تولید را دارند به چه سمت و سویی میل می کند و آیا امیدی برای برون رفت از مشکلات فعلی هست یا خیر؟

ساوانا از ابعادی برابر با 4830 میلیمتر در طول 1910 میلیمتر در عرض و  1885 میلیمتر در ارتفاع برخوردار است.از نکات برجسته ساوانا می توان به ارتفاع 220 میلیمتر کف خودرو از زمین اشاره کرد که همین موضع باعث شده میزان  غرق شدگی ماشین در معابر رودخانه ای برابر با 600 میلیمتر گردد.

فوتون ساوانا

عظیم خودرو ،ساوانا را با موتور جدید 2.0 لیتری توربو شارژر GDI با حداکثر توان 214 اسب بخار و بیشنه گشتاور 320 نیوتن بر متر بری بازار ایران در نظر گرفته است.
از امکانات این خودرو می توان به سیستم چهار چرخ محرک با قابلیت انتخاب محورها و قفل دیفرانسیل، فرمان چند حالته، سانروف، کروزکنترل، صندلی های برقی در ردیف جلو، سنسور شیب سنج، سیستم پایداری و سیستم پاشش سوخت مستقیم اشاره کرد. یکی از اصلی ترین رقبای این خودرو را می توان دیگر خودروی چینی بازار یعنی تیگو ۷ و بی وای دی S7 دانست.
فوتون ساوانا در بازار خودروی ایران با خودروهایی همچون رکستون G4 ، هاوال H9 و فودای Landfort رقابت خواهد کرد هرچند فعلا خبری از عرضه رقبای وارداتی و یا تولیدی این خودرو نیست و به جز فودای که قرار است توسط زامیاد عرضه شود، دو خودرو دیگر با توجه به تحریم ها شانس عرضه در بازار ایران را از دست داده اند.

فوتون ساوانا

قیمت جدید اعلام شده برای فوتون ساوانا در آبان ماه 97 معادل 374 میلیون تومان است. قیمت قطعی خودروهای هن تنگ نیز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. گفتنی است که طی روز های اخیر سری اول این خودروها نیز با ارائه تخفیفاتی به مشتریان تحویل داده شده است و عظیم خودرو برنامه دارد تا طی روزهای آینده با افزایش تیراژ این خودرو مونتاژی، روند تولید فوتون ساوانا را نیز افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی