ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سنجش سه بعدی
تکنولوژی

احتمال پیاده سازی حسگر 3D در پرچمدارهای سامسونگ و اپل

با اطمینان بالایی می توان گفت که گلکسی اس ۱۰ با برخوردار بودن از سه دوربین در پنل پشتی و ماژول سلفی دوگانه به رکوردی جدید در سری پرچمدار گلکسی اس دست پیدا می کند ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

با اطمینان بالایی می توان گفت که گلکسی اس ۱۰ با برخوردار بودن از سه دوربین در پنل پشتی و ماژول سلفی دوگانه به رکوردی جدید در سری پرچمدار گلکسی اس دست پیدا می کند و حالا خبرهایی از تعبیه سنسور چهارم در مدل 5G این موبایل به گوش می رسد.

وال استریت ژورنال به نقل از منبعی در زنجیره تامین ساموسنگ مدعی شده که نسخه 5G گلکسی اس ۱۰ به سنسور ToF مجهز خواهد شد. سنسور مدت پرواز (Time of Flight) یا TOF سیگنالی را به سمت شی ارسال کرده و زمان برخورد آن به هدف و بازگشت را با حسگر ویژه می سنجد. این سنسورها بسته به مکان تعبیه روی بدنه کاربردهای متفاوتی خواهند داشت برای مثال قرارگیری آنها روی پنل جلو به بهینه سازی نقشه سه بعدی از چهره کاربر کمک کرده و بدین طریق امنیت سیستم بازگشایی چهره را ارتقا می بخشد. Ø³Ù†Ø³ÙˆØ± TOFرسانه های کره ای نیز با تایید خبر وال استریت ژورنال اضافه کرده اند که سری میان رده گلکسی A نیز به این حسگرها مزین می شوند. از سوی دیگر افراد مطلع در زنجیره تامین کمپانی اپل هم از تلاش کوپرتینویی برای پیاده سازی دوربین سنجش سه بعدی در آیفون های ۲۰۱۹ خبر داده اند. وظیفه تامین این ماژول برای اپل بر عهده ال جی قرار دارد اما سامسونگ بدین منظور بر شرکت های SEMCO و Patron تکیه دارد.

به گفته منابع مذکور کوالکام هم با همکاری کمپانی تولید سنسور AMS الگوریتم های سنجش سه بعدی را در چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پیاده سازی کرده است. «الکساندر اورکی»، مدیرعامل AMS در این باره گفته:

ما ابزارهای سنجش سه بعدی با کیفیت بالا را برای موبایل های مبتنی بر اندروید و دیوایس های قابل حمل تجاری سازی خواهیم کرد. استریو ویژن فعال، نور ساختار یافته (SL) و زمان پرواز از ویژگی های این محصولات هستند.

هنوز کارایی دقیق این ابزارها در گلکسی اس ۱۰ و موبایل های میان رده سامسونگ مشخص نشده است.

 

تماشا کنید: تست سقوط ۱۲ موبایل پرچمدار از ارتفاع ۳۳ متری

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۳ آذر ۱۳۹۷

    این جون میده برای بازی های واقعیت افزوده و‌مجازی

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۱۳ آذر ۱۳۹۷

    سامسونگ یه روش جدید یاد گرفت برای ساختن گوشی، اضافه کردن دوربین . انشاله بعد یه مدت پشت گوشی پر میشه از دوربین مثلا ۱۸تا دوربین،،،،

مطالب پیشنهادی