ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آخرین قیمت خودرو در بازار تهران + جدول

با وجود کشف قیمت خودرو های داخلی در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ارسال لیست مربوطه به ستاد تنظیم بازار، دولت همچنان از ابلاغ آن خودداری می‌کند و به‌نظر می‌رسد این تعلل، ریشه در ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۵

با وجود کشف قیمت خودرو های داخلی در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ارسال لیست مربوطه به ستاد تنظیم بازار، دولت همچنان از ابلاغ آن خودداری می‌کند و به‌نظر می‌رسد این تعلل، ریشه در بیم دولت از تبعات اجتماعی افزایش قیمت خودرو دارد.

شنیده ها حاکی از آن است که رئیس جمهور نیز خواهان حفظ قیمت های فعلی بوده و با افزایش قیمت خودرو ها مخالف است. بنا به گفته خودروسازان تولید خودرو با قیمت های فعلی زیان آور است و به همین دلیل ثابت ماندن قیمت ها سبب می شود خودروسازان بیش از پیش عرضه محصولات خود به بازار را قطره چکانی کرده و تولید خود را کاهش دهند که نتیجه این موضوع چیزی جز افزایش بیشتر قیمت خودروها و آسیب وارد شدن به صنعت خودروسازی و قطعه سازی نیست.

به‌عبارت بهتر، دولت اگرچه به رشد هزینه‌های تولید در صنعت خودرو (به واسطه صعود قیمت ارز و مواد اولیه) واقف است، با این حال هنوز جسارت لازم برای ابلاغ قیمت‌های جدید را پیدا نکرده و از همین رو، به‌نوعی در این ماجرا دست دست می‌کند. حال پرسش اینجاست که هزینه این سرکوب قیمت در خودروسازی، با کیست؟

آنچه از صحبت های خودروسازان و دولتی ها واضح است اینکه افزایش قیمت خودرو دیر یا زود رخ خواهد داد اما هنوز بر سر میزان افزایش و نحوه محاسبه قیمت جدید توافقی حاصل نشده است. خودروسازان مصر هستند که فرمول سال 91 برای چند برابر کردن قیمت خودرو متناسب با افزایش نرخ دلار را اعلام کنند و رئیس جمهور نیز مانند برخی از نمایندگان مجلس با این روش قیمت گذاری موافق نیستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر قیمت خودرو های داخلی در بازار تهران و کرج:

قیمت خودرو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی