ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

گامی بزرگ به سمت تاکسی های بدون راننده؛ ویمو سرویس Waymo One را راه اندازی کرد

ویمو یکی از استارتاپ هایی است که توانسته گام های بزرگی را در راستای فناوری خودران بردارد. این شرکت که جزو زیرمجموعه های آلفابت محسوب می شود، اخیرا از سرویسی به نام ویمو وان (Waymo ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

ویمو یکی از استارتاپ هایی است که توانسته گام های بزرگی را در راستای فناوری خودران بردارد. این شرکت که جزو زیرمجموعه های آلفابت محسوب می شود، اخیرا از سرویسی به نام ویمو وان (Waymo One) رونمایی کرده است.

سرویس ویمو وان از تاکسی های خودران تشکیل یافته و در فینیکس راه اندازی شده است. این سرویس یک اپلیکیشن نیز دارد که برای فراخواندن تاکسی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته ویمو،  فعلا راننده های آموزش دیده بر پشت فرمان خودروهای حاضر در ناوگان ویمو وان خواهند نشست تا از هر گونه حادثه ناخواسته پیشگیری شود. در زمان کنونی سرویس ویمو وان برای همه افراد در دسترس نخواهد بود و فقط آن دسته از ساکنین فینیکس که سال گذشته برای حضور در پروژه آزمایشی Early Rider ثبت نام کرده اند، خواهند توانست اپلیکیشن موجود را نصب نموده و از تاکسی های خودران استفاده کنند.

pickup_dropoff_request

طبق آخرین آمار، حدود 400 نفر در پروژه مذکور با ویمو همکاری می کنند. از بین این افراد برخی از اولین متقاضیان برای جابجایی از طریق سرویس ویمو وان برگزیده خواهند شد. آنطور که مدیرعامل ویمو یعنی آقای جان کرفکیک افزوده، پروژه Early Rider کماکان به منظور مشاهده بازخوردها ادامه پیدا خواهد کرد.

با توجه به راه اندازی سرویس ویمو وان، می توان نتیجه گرفت زیرمجموعه آلفابت خود را برای ارایه یک سرویس عمومی که طیف گسترده ای از مردم را پوشش می دهد، آماده می کند.

chrysler pacifica

برخلاف پروژه Early Rider، کاربران سرویس ویمو وان مجاز خواهند بود نظرات و بازخوردهایشان را در به طور عمومی به اشتراک بگذارند؛ علاوه بر این، آنها خواهند توانست حین استفاده از این سرویس، دوستان یا اعضای خانواده را نیز همراه خود داشته باشند.

سرویس ویمو وان بصورت 24 ساعته ابتدا در مناطقی مثل تمپی، مِسا، گیلبرت و شندلر اجرا خواهد شد، سپس به دیگر مناطق جغرافیایی نیز گسترش خواهد یافت.

پیش از درخواست سفرها در سرویس ویمو وان، کاربران می توانند بر اساس فاکتورهایی مثل زمان و مسافت، کرایه تا مقصد را به طور تخمینی مشاهده کنند. همچنین آنها می توانند از طریق اپلیکیشن یا کنسول داخل خودرو با کارکنان ویمو ارتباط برقرار کرده و هر لحظه سوالات خود را مطرح نمایند.

گفتنی است با تست مینی ون های خودران در سال 2016 و راه اندازی پروژه Early Rider در سال 2017، ویمو روز به روز فاصله خود را با یک سرویس تجاری خودران کمتر و کمتر کرده است. در حال حاضر اتومبیل های خودران این شرکت بدون نیاز به راننده در برخی خیابان های فینیکس تردد می کنند.

بد نیست اشاره کنیم از اکتبر امسال، ویمو مجوزهای لازم برای انجام تست در کالیفرنیا را نیز کسب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی