ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رییس رگولاتوری: سازمان‌ها شرایط خود را با تحول دیجیتال منطبق کنند

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر نقش و اهمیت اقتصاد و تحول دیجیتال، از سازمان‌ها خواست تا شرایط خود را برای تحول دیجیتال منطبق و آماده کنند. به گزارش دیجیاتو، «حسین ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۴

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر نقش و اهمیت اقتصاد و تحول دیجیتال، از سازمان‌ها خواست تا شرایط خود را برای تحول دیجیتال منطبق و آماده کنند.

به گزارش دیجیاتو، «حسین فلاح جوشقانی» رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نخستین روز از هفته دیجیتال ایران در سمینار تخصصی «تحول دیجیتال و صنعت مخابرات» که در وزارت ارتباطات برگزار شد با بیان اینکه برای ایجاد تحول دیجیتال، باید سازمان‌ها متحول شوند و خود را آماده پذیرش آن کنند، گفت:

«باید استراتژی حوزه کسب و کار و رویکرد در الگوها و سرمایه گذاری‌ها را مبتنی بر تحول دیجیتال تغییر داد که این تغییرات از سال ۲۰۱۲-۲۰۱۳ در بعضی از کشورهای دنیا آغاز شده است. استفاده از تحول دیجیتال در دنیا موجب افزایش درآمد است. طبق آمار مجمع جهانی اقتصاد، کشورهایی که استراتژی تحول دیجیتال را اجرا کردند با افزایش ۹ درصدی درآمد، ۱۲درصدی حجم بازار و ۲۶ درصدی سودآوری شرکت‌ها همراه بودند.»

فلاح جوشقانی با اشاره به کاهش درآمد اپراتورهایی که سرویس به روز نشده ارایه می‌کنند، تشریح کرد که این اپراتورها کاهش درآمد ۵۰ تا ۹۰ درصدی داشتنه‌اند، بطوری که در سرویس‌هایی مانند پیامک‌ این درآمد به صفر رسیده و در حوزه مکالمه نیز درآمد اپراتورها روند کاهشی داشته‌است. به گفته او اپراتورها باید با توجه به شرایط جدید باز طراحی و برای تحول جدید آماده شوند:

«ایجاد تحول دیجیتال افزایش سرعت ارایه خدمات، بهبود فرآیند عملیاتی اپراتورها، چابکی سازمان‌ها و کاهش هزینه به خصوص ابزاری که در حوزه مجازی سازی استفاده می‌شود را در بر دارد. آمارها نشان می‌دهد که در بازه زمانی سال ۲۰۱۶ که تحول دیجیتال به طور اساسی مطرح شد ارزش افزوده در صنعت ۱۰ هزار میلیارد دلار بود. پیش بینی می شود که تنهادر بخش محتوا و سرگرمی این رقم به ۷۰۰ میلیارد دلار برسد. ارزش افزوده در برق با تحول دیجیتال به ۱۵۰۰ میلیارد دلار، در لجستیک ۲۱۰۰ میلیارد دلار، در حمل و نقل و اتومبیل ۲۶۰۰ میلیارد دلار، در الکترونیک ۳۱۰۰ میلیارد دلار رسید.»

رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعتقاد دارد که در صنعت ICT عواملی مانند کاهش درآمد اپراتورها اهرم‌هایی هستند تا اپراتورها به سمت تحول دیجیتالی شدن حرکت کنند. طبق گفته‌های جوشقانی به طور مشخص در حوزه ICT به طور کلی ۲۰۰۰ میلیارد دلار ارزش افزوده با تحول دیجیتال ایجاد می‌شود.

او همچنین به نقش مهم رگولاتوری در حوزه ICT اشاره کرد و افزود: «باید طبق تحول دیجیتال رگولاتوری بازطراحی شود همزمان با ورود نسل پنجم تلفن همراه، رگولاتوری مشارکتی در دستور کار قرار دارد. در ساختار جدید رگولاتوری معاونت کسب و کار و بازار پیش بینی شده است که مهمترین هدف آن زمینه سازی در حوزه مقررات گذاری و رگولاتوری برای تحول دیجیتال محسوب می شود و رویکرد ما زمینه ساز تحول است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی