ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات
تکنولوژی

سازمان فناوری اطلاعات API سامانه شاهکار را به استارتاپ‌ها می‌دهد

رییس سازمان فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران و در جمع خبرنگاران اعلام کرد این سازمان APIهای سامانه شاهکار خود را در اختیار 10 اپلیکیشن پربازدید و دو پیام رسان منتخب ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۵

رییس سازمان فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران و در جمع خبرنگاران اعلام کرد این سازمان APIهای سامانه شاهکار خود را در اختیار 10 اپلیکیشن پربازدید و دو پیام رسان منتخب سروش و گپ قرار خواهد داد. «امیرناظمی» امیدوار است که این دیتاها در آینده به تمامی استارتاپ‌ها داده شود و تاکید کرده که مسائل امنیتی پیرامون اعطای این اطلاعات رعایت شده است. 

به گزارش دیجیاتو، «امیر ناظمی» خبر داده که در فاز اولیه و پایلوت این طرح روزانه صد هزار ظرفیت در نظر گرفته شده و بعد از اتصال تمامی استارتاپ‌ها به این سیستم می‌توانند از اطلاعات بهره ببرند:

«بعد از اتصال این اپلیکیشن‌ها، آنها به پروتکلی وصل می‌شوند که در آن سقف میزان درخواست برای هر اپلیکیشن وجود دارد. در این پروتکل همچنین موارد دیگری ذکر شده تا جلوی هر نوع سواستفاده را بگیرد؛ تضمین‌هایی چون حریم خصوصی که بر مبنای آن هیچ استارتاپی حق ندارد این دیتاها را در جایی ذخیره سازی کنند. همچنین امنیت ارتباطاتی هم لحاظ شده تا در حین دریافت و استفاده از این دیتاها مشکلی پیش نیاید.»

اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات

ناظمی اظهار دارد که برای جلوگیری از مشکلات احتمالی قانونی، به تمامی ده اپلیکیشن پربازدید و پرکاربردی که به سازمان فناوری اطلاعات دعوت شده‌اند، درخواست شده که درخواست API خود را از طریق نامه رسمی و مراجع قانونی اعلام کنند. او تاریخ اضافه شدن این اپلیکیشن‌ها به این سامانه را ظرف یک ماه آینده اعلام می‌کند و می‌گوید که این تنها فاز اولیه اجرایی شدن طرح است:

«قصد داریم در آینده فین‌تک‌ها را وارد عرصه کنیم و با تعامل آنها مساله پرداخت قبوض گوناگون را حل نماییم. پیش بینی می‌کنیم که در مراحل بعدی این طرح، با تمامی استارتاپ‌ها همکاری داشته باشیم و ظرفیت‌های خود را گسترش دهیم.»

اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات

سامانه شاهکار، سامانه‌ای برای احراز هویت کاربران اینترنت در ایران است که توسط سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی تولید شده است. شاهکار وظیفه احراز هویت سرویس‌هایی از قبیل سیم‌کارت‌ها، خطوط ثابت تلفن و اشتراک‌های اینترنت، PAP و SAP، Mobile Wi-Fi و غیره را دارد و در راستای هدف افزایش امنیت در این سرویس‌ها راه اندازی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی