ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جک دورسی
تکنولوژی

جک دورسی به نادیده گرفتن قتل‌عام و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار متهم شد

رییس توییتر به خاطر تشویق ۴ میلیون دنبال‌کننده اش به بازدید از میانمار که سال گذشته شاهد نسل کشی بود، آماج انتقادهای بسیاری فرا گرفته است. شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توییتر و غیره قرار بود ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

رییس توییتر به خاطر تشویق ۴ میلیون دنبال‌کننده اش به بازدید از میانمار که سال گذشته شاهد نسل کشی بود، آماج انتقادهای بسیاری فرا گرفته است.

شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توییتر و غیره قرار بود به ابزاری برای قدرت گرفتن جوامع زیردستی تبدیل شوند اما ظاهرا استبداد حکومت‌ها و آواره شدن مردم عادی برای رهبران این شبکه ها اهمیت چندانی ندارد.

«جک دورسی»، رییس توییتر اخیرا با انتشار سلسله توییت هایی کاربران را به بازدید از میانمار تشویق کرده است. ظاهرا وی برای مراقبه سکوت درونی پس از سالگرد تولدش به این کشور سفر کرده و از کاربران هم خواسته برای داشتن تجربه ای مشابه به این کشور آسیایی سفر کنند، آن هم در حالی که تا همین اواخر در گوشه ای از دیگر از میانمار هفتصد هزار روهینگیایی به خاک و خون کشیده شده و ناچار به فرار از محل یوگا و مدیتیشن آقای دورسی شدند. جک دورسی

دورسی با نادیده گرفتن نسل کشی، تجاوز گروهی، حمله به کودکان و تخریب منازل صدها هزار نفر تاکید کرده که «مردم سرشار از لذت هستند» و پس از شکستن سکوت با پخش آلبوم «کندریک لامار» جشن می گریند.

«لیام استوک» از نویسندگان نیویورک تایمز بر این باور است که مشکل به نادیده گرفتن قتل عام مردم روهینگیا از سوی دورسی ختم نمی شود و شبکه های اجتماعی تحت نظر آنها و به ویژه فیس‌بوک نیز نقشی حیاتی را در تشویق به قتل عام و جنایاتی از این دست ایفا می کنند. برای مثال ارتش میانمار با راه انداختن کمپینی مخفیانه و سازماندهی شده در شبکه های اجتماعی به انتشار اخبار کذب و نفرت پراکنی علیه اقلیت مسلمان این کشور دست زده بود که در نهایت به فجایعی غیرقابل باور ختم شد.

کاربران قبلا هم توییتر را به نادیده گرفتن درخواست ها برای حذف صفحات مربوط به اشخاص جنجالی مورد انتقاد قرار داده بودند و حالا رییس این شرکت نیز به آسانی از کنار جنایت های یک دولت گذشته و آنها را نادیده می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی