ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ظرفیت شبکه IP کشور
تکنولوژی

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت: در سال‌های اخیر ۷۰ هزار کیلومتر فیبرنوری کشیده شد

«صادق عباسی شاهکوه» مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از ۳ برابر شدن ظرفیت شبکه IP کشور به عنوان هسته مرکزی شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت که در چند سال اخیر حدود ۷۰ هزار کیلومتر ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۹

«صادق عباسی شاهکوه» مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از ۳ برابر شدن ظرفیت شبکه IP کشور به عنوان هسته مرکزی شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت که در چند سال اخیر حدود ۷۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور کشیده شده که روی آن شبکه انتقال قرار دارد و شبکه IP اکنون ۳ برابر قبل افزایش ظرفیت داشته است.

عباسی شاهکوه معتقد است که با توسعه شبکه IP تعداد نقاط مرکزی از ۲۴ به ۱۷ کاهش پیدا می‌کند و به این ترتیب شبکه ملی اطلاعات از نظر کیفیت و پایداری در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد و تاخیرها، احتمال قطعی و در دسترس نبودن شبکه کاهش می‌یابد. ضمن اینکه با پیاده سازی کامل نسخه شش IP نقاط حضور زیرساخت در شبکه IP از ۹۰ به ۱۰۵ نقطه افزایش می‌یابد. او به باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید:

«در اردیبهشت ماه ظرفیت شبکه انتقال به بیش از ۲۲ ترابیت بر ثانیه رسید که ما اکنون بخشی از آن را برای شبکه IP استفاده می‌کنیم. در حال حاضر بخش عمده فیبرتاریک در اختیار شرکت مخابرات قرار دارد که بیش از ۳۰ هزار کیلومتر را در بر می‌گیرد. در ۱۰۵ نقطه IP و شاید در ۲۵۰ نقطه نیز شبکه انتقال وجود دارد و فیبر در بیش از ۳۵۰ شهر رد شده است. این پروژه کمتر از ۱۰ ماه از قرارداد تا اجرای نهایی به طول انجامید که در طول پروژه نیاز به قطعی‌هایی بود که بدون احساس مزاحمت انجام گرفت. پس از اجرای این پروژه ظرفیت از ۷ ترابیت بر ثانیه به حدود ۲۰ ترابیت بر ثانیه یعنی در حدود سه برابر افزایش پیدا می‌کند.»

ظرفیت شبکه IP کشور

مدیرعامل شرکت زیرساخت در مورد امنیت شبکه به طراحی اتصال نقاط امن و پایدار که مقاومت بهتری در برابر حملات و ویروس‌ها به وجود آورده‌است اشاره می‌کند و ارایه سرویس در سطوح مختلف را برای تضمین کیفیت به انواع خدمات امکان پذیر می‌داند.

براساس گفته‌های عباسی شاهکوه فیبرکشی پروژه «نور ۲» در حال اجراست که پس از آن حدود ۱۴ هزار کیلومتر به فیبرنوری کشور اضافه و همه نقاط تحت پوشش زیرساخت تکمیل می‌شود. از مزایای این طرح افزایش پهن باند و سهولت در کار کاربران است که با افزایش مصرف بخش ارتباطات در کشور میزان استفاده از پهن باند نیز بیشتر شده است:‌

«در حال حاضر ۵۰-۶۰ میلیون کاربر می‌توانند از این بخش استفاده کنند بنابراین با توسعه هسته مرکزی شبکه می‌توانیم پاسخگوی نیاز اپراتورها باشیم. اکنون مردم از شبکه ملی اطلاعات خیلی بیشتر از قبل استفاده می‌کنند و میزان استفاده از این شبکه، حیاتی شده است.»

وی درباره شبکه ترانزیت بین الملل نیز تشریح کرد که ظرفیت در یک سال گذشته سه برابر رشد داشته و به بیش از سه ترابیت در ثانیه رسیده‌است که در برنامه ششم توسعه ظرفیت ترانزیت بین الملل برای ما حدود ۳۰ ترابیت بر ثانیه تعیین شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۲۲ آذر ۱۳۹۷

    موضوع اینه که شما نمیخواین مردم اینترنت درست درمون داشته باشن وگرنه با همین سیم مسی هم میشد اینترنت خیلی خیلی و حتی خیلی بهتر ازین آشغالی که میدین به مردم فراهم آورد، من امیدی به فیبر نوریم ندارم چون موضوع قیمت و کیفیت اینترنته که در مورد هردو موضوع وضعیت مشخصه

مطالب پیشنهادی