ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرقت اسرار تجاری کوالکام
تکنولوژی

اپل احتمالا برای رقابت با کوالکام مودم‌ اختصاصی آیفون طراحی می کند

به نظر می‌رسد شرکت اپل در حال کار روی یک مودم انحصاری برای تلفن‌های هوشمند است تا بتواند با کوالکام در زمینه‌ی تولید مودم‌ها رقابت کند. اپل در لیست جدید دعوت به همکاری خود مباحثی ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۸

به نظر می‌رسد شرکت اپل در حال کار روی یک مودم انحصاری برای تلفن‌های هوشمند است تا بتواند با کوالکام در زمینه‌ی تولید مودم‌ها رقابت کند. اپل در لیست جدید دعوت به همکاری خود مباحثی در زمینه‌ی تولید فیزیکی چیپ‌های سلولی مطرح کرده است. موضوعی که نشان می‌دهد شرکت آمریکایی به دنبال تولید قطعه‌ای سخت افزاری در زمینه‌ی شبکه است.

دو شغلی که در این لیست درج شده به صورت خاص به دنبال معمار سیستم‌های مودم‌های سلولی هستند که یکی در سانتا کلارا و دیگری در سان دیگو، شهر خانگی کوالکام مشغول به کار خواهند شد. البته در لیست یاد شده اپل به دنبال مهندسان در زمینه‌های دیگر هم بوده است.

شرکت آمریکایی به دنبال پایان همکاری‌های خود با اینتل -یار دیرینه‌ی اپل- است و این موضوع می‌تواند به این معنی باشد که اپل نه تنها به دنبال طراحی و تولید مودم‌های اختصاصی است، بلکه می‌خواهد از این مودم‌ها در آیفون‌هایی که در آینده به تولید خواهد رساند؛ استفاده کند.

البته چند سال با به حقیقت پیوستن این مورد فاصله خواهیم داشت. چرا که آیفون سال ۲۰۲۰ با مودم 5G تولید شده توسط اینتل به بازار خواهد آمد. موضوعی که منطقی به نظر می‌رسد، چرا که اگر اپل به تازگی استخدام مهندسین را آغاز کرده باشد، احتمالا چند سالی باید روی طراحی و تولید مودم‌های خود کار کند.

در گذشته اپل از مودم‌های کوالکام و اینتل استفاده کرده است. اما بعد از درگیری‌های به وجود آمده بین اپل و کوالکام، رابطه‌ی خوب این دو شرکت به هم خورد و کار به شکایت و دادگاه کشیده شد. بعد از این اتفاقات اپل تصمیم گرفت در آیفون XS و آیفون XR از مودم‌های تولید شده به دست اینتل استفاده کند و از طرفی کوالکام تلاش کرد تا جلوی فروش آیفون در آمریکا و چین را بگیرد.

اما مشکل اصلی برای اپل اینجاست که مودم‌های اینتل از لحاظ آمار و ارقام نمی‌توانند پا به پای مودم‌های تولید شده توسط کوالکام پیش بروند. در برخی از تست‌های انجام شده این فاصله‌ها به شدت زیاد و قابل توجه به نظر می‌رسد و سرعت دانلود در مودم‌های کوالکام در شرایط مشابه بیشتر از سرعت ارائه شده توسط مودم‌های اینتل است.

به طور کلی اپل از لحاظ سخت افزاری پیشینه‌ی درخشانی دارد. این شرکت آمریکایی سالهاست از چیپست اختصاصی استفاده می‌کند که از لحاظ فنی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. بنابراین خیلی دور از ذهن نیست که اپل هم مانند شرکت‌هایی مثل سامسونگ و هواوی از مودم‌های اختصاصی در تلفن‌های هوشمند خود استفاده نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی