ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ نیم‌نگاهی به کال آف دیوتی‌های جدید

هفته پرحاشیه‌ای که پشت سر گذاشتیم را با Call of Duty: Legends of War استارت می‌زنیم که از ناکجا آباد سر و کله‌اش پیدا شد و همانطور که انتظار می‌رفت در همین عرضه نصف و نیمه ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

هفته پرحاشیه‌ای که پشت سر گذاشتیم را با Call of Duty: Legends of War استارت می‌زنیم که از ناکجا آباد سر و کله‌اش پیدا شد و همانطور که انتظار می‌رفت در همین عرضه نصف و نیمه توانست خودش را به عنوان تهدیدی برای بقیه بازی‌های شوتر گوشی معرفی کند. بازی در واقع همان پروژه همکاری تنسنت، ناشر پابجی موبایل، و اکتیویژن است که از ماه‌ها پیش زمزمه‌هایی پیرامونش شنیده می‌شد.

اکتیویژن دیروز نسخه انگلیسی بازی را در استرالیا منتشر کرد و بازیکن‌ها برای اولین بار توانستند این اثر مورد انتظار را تجربه کنند. اگر شایعات رنگ و بوی حقیقت به خودشان بگیرند، در سه ماهه نخست 2019 بتای جهانی بازی به انتشار می‌رسد. خود پابجی موبایل نیز در همین بازه زمانی عرضه شد.

جالب اینجاست Legends of War تنها کال آف دیوتی این هفته گوشی نبود و به همراه آن اکتیویژن دو بازی دیگر را به صورت محدود منتشر کرد که در ادامه به آن‌ها هم می‌پردازیم. اما از Legends of War که بگذریم به دو پروژه بعدی نودل‌کیک می‌رسیم؛ Super Stickman Golf Blitz که ادامه سری معروف استیکمن گلف بوده و Motorball که از همین الان جزو موردانتظارترین‌های سال بعد است.

Motorball در واقع حکم راکت‌لیگ دو بعدی را دارد و در نبود پورتی از راکت‌لیگ روی گوشی و با توجه به سابقه نودل‌کیک در انتشار بازی‌های با کیفیت، می‌توان انتظار داشت که Motorball یک تجربه سرگرم‌کننده ارائه بدهد. در این بازی بازیکن‌ها کنترل چند ماشین را داشته و باید به یکدیگر گل بزنند.

صحبت از عناوین سال آینده شد، گیم‌لافت اعلام کرد که در چند ماه آینده یک بازی از سری لگو را منتشر خواهد کرد. با توجه به اینکه The Lego Movie 2 تا دو ماه دیگر اکران می‌شود و از طرفی گیم‌لافت نیز سابقه ساخت بازی با محوریت فیلم‌ها را دارد، بنابراین بعید نیست که عنوان بعدی فرانسوی‌ها به این انیمیشن مرتبط باشد.

Call of Duty: Legends of War

کالاف دیوتی موبایل

  • بازی آنلاین است

تنسنت عادت کرده که هر بار بازیکن‌ها را شگفت زده کند. همانطور که پابجی موبایل بقیه بتل‌رویال‌های گوشی را از چرخونه رقابت خارج کرد، Legends of War در همین نسخه آلفا خودش نشان داده که می‌تواند همین کار را این بار با شوترهای نظامی و شبیه به کال آف دیوتی تکرار کند. Legends of War یک ویژگی مثبت مهم دارد؛ روح کال آف دیوتی در تک تک بخش‌های بازی دیده می‌شود.

چیزی که تا الان کمتر استودیویی روی گوشی توانسته بود به آن برسد و اگرچه بعضی بازی‌ها مثل مدرن کامبت 5 یا Bullet Force تا حدی به این هدف هم رسیدند اما هیچکدام به اندازه Legends of War یادآور کال آف دیوتی‌های کنسولی نیستند. سازنده خیلی خوب با تک تک ویژگی‌های کال آف دیوتی آشنا بوده، بهترین‌ها را جمع کرده و نتیجه‌اش عنوانی با نام Legends of War شده است.

کالاف دیوتی اندروید

تقریبا تمام ویژگی‌های دوست داشتنی کال آف دیوتی در اینجا گرد هم آمده‌اند؛ سیستم تیراندازی روان که اصلا محدودیت‌های صفحات لمسی در آن حس نمی‌شود و به خوبی ریتم بالای مبارزات را حفظ می‌کند، حضور مود زامبی که در آن با مردگان متحرک متفاوتی می‌جنگید، نقشه‌هایی که بعضی‌هایشان جزو محبوب‌ترین‌های سری هستند و گرافیکی که در کنار کیفیت بالایش بهینه هم هست.

ترکیب این ویژگی‌ها با تنوع درست مودها، این شانس را به Legends of War داده تا بازی همان موفقیت‌های پابجی موبایل را حتی در گستره‌ای وسیع‌تر تکرار کند. فقط بزرگترین نگرانی کنونی مربوط پرداخت‌های درون برنامه‌ای است و باید دید آیا این بخش روی گیم‌پلی اثر می‌گذارد یا تنها به آیتم‌های ظاهری خلاصه خواهد شد.

Call of Duty: Legends of War

Call of Duty: Legends of War

سازنده: Activision قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1120 مگابایت زبان:

Brawl Stars

  • بازی آنلاین است

بعد از یک فراز و نشیب طولانی، بالاخره ساخته جدید سازندگان کلش رویال و کلش آف کلنز از مرحله «عرضه محدود» (Soft Laucn) خارج شد و به عرضه جهانی رسید. در همین مدت کوتاه بازی فقط روی اندروید توانسته بیش از 10 میلیون دانلود را تجربه کند و جدا از این استقبال زیاد، بازخوردهای بازیکن‌ها هم عمدتا مثبت بوده است.

تا اینجا که برول استارز از آزمون خودش سربلند بیرون آمده و حالا باید منتظر آمارهای فروش بازی بمانیم تا ببینیم در زمینه درآمدزایی این اپلیکیشن چه‌ عملکردی از خودش به جا گذاشته است. همانطور که در بررسی بازی نوشتیم، Brawl Stars ترکیبی از چند مینی گیم مختلف است که هر چند در تمامی آن‌ها با یک مکانیزم گیم پلی مشترک طرف هستیم ولی همگی دارای قوانین خاص خود هستند.

پیش از شروع هر کدام از حالت‌های گیم‌پلی، می‌توانید شخصیت خود را از میان مبارزین که در بازی با نام برولر (Brawler) شناخته می‌شوند، انتخاب کنید. سپس نوبت به رفتن به میدان نبرد می‌رسد، جایی که دوربین از بالا بوده و به کمک دکمه سمت چپ کاراکتر را حرکت می‌دهید و با آیکون‌های سمت راست تیراندازی خواهید کرد.

Brawl Stars

Brawl Stars

سازنده: Supercell قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 180.4 / 83.96 مگابایت زبان:

PES 2019 Pro Evolution Soccer

  • بازی آنلاین است

عرضه نسخه موبایل PES 2019 پیچیده‌تر از آن چیزی شده که انتظارش را داشتیم. بازی از چند روز پیش برای دانلود قرار گرفت و کونامی که روی این نسخه حساب زیادی باز کرده، برنامه داشت تا دیروز ظهر سرورها را باز کند اما این اتفاق نیافتاد و تا الان که این مطلب را می‌نویسم، هنوز سرورها باز نشده‌اند.

کونامی برای توسعه PES 2019 Pro Evolution Soccer  موتور ساخت بازی را تغییر داده و به لطف همین تعویض موتور کونامی قول یک انقلاب را در بعضی بخش‌ها داده است؛ هوش مصنوعی، فرمول گیم‌پلی و فیزیک توپ همگی نسبت به گذشته تغییرات زیادی خواهند داشت. باید منتظر بمانیم و ببینیم چه‌قدر این حرف‌ها حقیقت دارند.

PES 2019 PRO EVOLUTION SOCCER

PES 2019 PRO EVOLUTION SOCCER

سازنده: Konami قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1500 / 1200 مگابایت زبان:

Drive and Park

  • بازی آفلاین است

استودیوی Estoty سابقه همکاری طولانی با کچ‌اپ دارد و چندتا از معروف‌ترین عناوین اخیر فرانسوی‌ها مثل Mr Gun ،Ketchapp Basketball و Knife Hit توسط آن‌ها ساخته شده‌اند. با این حال Estoty برای عنوان جدیدش به سراغ یک ناشر دیگر رفت و بازی در مدت زمان کوتاهی که از عرضه‌اش می‌گذرد توانست به رکورد بیش از یک میلیون دانلود برسد.

Drive and Park همان چیزی است که همیشه از این توسعه‌دهنده انتظار داشتیم. ساده، مناسب برای بی‌حوصلگی‌ها و البته پر از تبلیغات؛ در بازی ماشین‌ها مسیری مستقیم را طی می‌کنند و حالا هر جای خالی که بین بقیه ماشین‌ها دیدید، کافیست انگشت‌تان را روی صفحه لمسی نگه دارید تا اتومبیل با یک حرکت نمایشی پارک کند.

در نگاه اول همه‌چیز بیش از اندازه ساده‌ به نظر می‌رسد ولی نکته اینجاست با توجه به سرعت بالای ماشین، اینکه چه زمانی اقدام به پارک کنید خودش می‌تواند روی امتیاز دریافتی تاثیر بگذارد. از طرفی هر چه‌قدر بیشتر انگشت را روی صفحه نگه دارید، ماشین بیشتر چرخیده و ممکن است به جدول بخورد.

Drive and Park

Drive and Park

سازنده: SayGames قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 135.8 مگابایت زبان:

Call of Duty: Global Operations

  • بازی آنلاین است

Legends of War تنها سورپرایز این هفته اکتیویژن نبود و آن‌ها دو بازی دیگر از کال آف دیوتی را به صورت محدود منتشر کردند؛ Global Operations که توسط سازندگان بازی معروف Clash of Kings توسعه یافته و Call of Duty Shooter که استودیوی کینگ، سازنده کندی کراش، مسئولیت ساخت آن را به‌عهده دارد.

در ارتباط با عنوان دوم هیچ جزییاتی وجود ندارد و معلوم نیست بازی در چه مناطقی منتشر شده بنابراین فقط به Global Operations می‌پردازیم. همانند بقیه ساخته‌های Elex، این عنوان هم اثری استراتژی بوده و در آن باید با ساخت ساختمان‌های مختلف و پرورش نیروها به جنگ با بقیه دشمنان بروید. بازی فعلا در استرالیا و فیلیپین عرضه شده است.

Call of Duty: Global Operations

Call of Duty: Global Operations

سازنده: Elex قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 52 مگابایت زبان:

Gone Home

  • بازی آفلاین است

در ادامه حضور بازی‌های کامپیوتری روی تلفن‌های هوشمند، این بار نوبت به Gone Home رسیده است. عنوانی تحسین شده که سال 2013 انتشار یافت و به‌خاطر روایت خوب خودش توانست جایزه‌های مختلفی را ببرد. Gone Home داستان دختری را روایت می‌کند که بعد از مدت‌ها به خانه برگشته و متوجه می‌شود که همه اعضای خانواده‌اش گم شده‌اند. حالا در نقش این دختر و در نمایی اول شخص باید بخش‌های مختلف خانه را بگردید و با حل معماهای مختلف از سرنوشت بقیه سر در بیاورید.

Gone Home

Gone Home

سازنده: Annapurna Interactive قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 715.9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Hoseing9192
    Hoseing9192 | ۹ دی ۱۳۹۷

    بازی کال آفو تو وقتی میزنم از گوگل پلی. گوگل میگه یافت نشد. ولی اسمشو تو گوگل پلی زدم چندتاش امد. کدوم اصلی هست؟؟؟؟؟

  • Mannan Chogan
    Mannan Chogan | ۲ دی ۱۳۹۷

    تو همون صفحه اول گیرداره نمیتونم برم جلو حیف حجمم:|

  • Ramin
    Ramin | ۲۴ آذر ۱۳۹۷

    رو گوشی من رو یه صفحه اولش گیر میکنه مشکلش چیه کسی میدونه یا کسی این مشکلو داشته؟؟؟؟؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی