ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت مایکروسافت نحوه جا گرفتن گجت‌های تاشو در جیب کاربر را نشان می‌دهد

یکی از چالش‌های همیشگی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، طراحی آن‌ها به صورتی است که به راحتی در جیب کاربران جا بشوند. این چالش قطعا با عرضه گوشی‌های تاشو که از دو نمایشگر بهره می‌برند بیشتر از ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

یکی از چالش‌های همیشگی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، طراحی آن‌ها به صورتی است که به راحتی در جیب کاربران جا بشوند. این چالش قطعا با عرضه گوشی‌های تاشو که از دو نمایشگر بهره می‌برند بیشتر از گذشته هم خواهد شد؛ چالشی که ظاهرا مایکروسافت در پی رفع آن است.

به تازگی پتنت جدیدی از مایکروسافت ثبت شده که یک لولای ویژه‌ای را برای اتصال دو نمایشگر به یکدیگر به تصویر می‌کشد. یک نکته جالب دیگر در رابطه با این پتنت به نمایش کشیده شدن یک دکمه روی دستگاه است که ظاهرا زمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که کاربر قصد استفاده از یک دست برای کنترل دستگاه را دارد. همچنین این دکمه کار کاربر برای قراردادن گجت در جیب را آسان خواهد کرد.

این پتنت همچنین نشان می‌دهد که در یک گجت تاشو، بخش‌هایی مانند بلندگو و دوربین چگونه در دستگاه قرار خواهند گرفت. سال گذشته هم مایکروسافت پتنت دیگری را از یک دستگاه تاشو ثبت کرده بود که به طور ویژه‌ای روی برطرف کردن حاشیه بین دو نمایشگر دستگاه‌های تاشو تمرکز داشت. بر اساس آن طرح، هنگامی که کاربر قصد داشته باشد نمایشگرها را ببندد، به واسطه لولای جدید ابتدا یک فاصله بین آنها می افتد و سپس نمایشگرها بسته می شوند.

در نهایت باید گفت که سرانجام مایکروسافت طی سال آینده میلادی گجت تاشو اندرومدای خود را عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی