ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Autonomous Toyota Prius (1)
خودرو

رویایی که تبدیل به واقعیت شد؛ از غرب به شرق آمریکا با اتومبیل خودران Pronto AI

آنتونی لواندوفسکی (Anthony Levandowski) یکی از نام های مشهور در عرصه فناوری خودران است. این مهندس 38 ساله که چندی پیش باعث بروز اختلافی حقوقی بین دو شرکت اوبر و ویمو شده بود، با انتشار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

آنتونی لواندوفسکی (Anthony Levandowski) یکی از نام های مشهور در عرصه فناوری خودران است. این مهندس 38 ساله که چندی پیش باعث بروز اختلافی حقوقی بین دو شرکت اوبر و ویمو شده بود، با انتشار مطلبی در مِدیُوم (Medium) دوباره خبرساز شده است.

آقای لواندوفسکی ادعا می کند استارتاپ Pronto AI که چندی پیش توسط وی پایه گذاری شده است، در ماه اکتبر به دستاوردی مهم رسیده و توانسته با یک دستگاه تویوتا پریوس فاصله بسیار طولانی بین سواحل غربی و شرقی ایالات متحده را در حالت خودران پشت سر بگذارد. وی ویدیویی را نیز در این باره منتشر کرده که در آن مسیر پیموده شده از داخل کابین خودرو به نمایش گذاشته می شود.

همانگونه که در ویدیوی تایم لپس زیر می توانید مشاهده فرمایید ، تویوتا پریوس به لطف تجهیزات شرکت Pronto AI، مسافت 4,987 کیلومتری بین سان فرانسیسکو و نیویورک را بدون کوچک ترین دخالت راننده طی می کند.

نکته جالب توجه اینکه به گفته لواندوفسکی این خودرو به سیستم خودران سطح 2 مجهز شده و در آن خبری از سطوح پیشرفته نیست. در پستی که این مهندس جوان در مدیوم منتشر کرده، چندان به جزئیات سخت افزاری و نرم افزاری تویوتا پریوس خودران اشاره ای نشده است؛ با این حال به گزارش گاردین، این خودرو فقط از دوربین های ویدیویی، کامپیوترها و نقشه های دیجیتال کلی بهره می برد.

Autonomous Toyota Prius (4)

لواندوفسکی در ادامه پست خود به انتقاد از دیگر شرکت های تکنولوژی پرداخته و رویکرد آنها در قبال فناوری خودران را نادرست خوانده است. وی اعتقاد دارد این شرکت ها نباید بدون توجه به سطوح دیگر، مستقیما وارد سطح 4 از فناوری خودران شوند.

شاید به خاطر عقاید لواندوفسکی است که Pronto AI استراتژی دیگری را در پیش گرفته؛ این شرکت تازه تاسیس به دنبال ایجاد "یک شبکه عصبی است که در آن هوش مصنوعی مبتنی بر تجربه، یادگیری دو سویه و داده های بدست آمده از عموم مردم با بینایی رایانه ای ترکیب می شوند" تا اطلاعاتی عظیم درباره فرایند رانندگی تهیه و گردآوری گردد. آقای لواندوفسکی افزوده مهندسین این شرکت در حال ساخت یک تکنولوژی هستند که می تواند درست مثل انسان ها نحوه رانندگی را یاد بگیرد.

خودران

آنطور که مهندس سابق اوبر اضافه کرده اولین محصول Pronto AI یک سیستم کمکی پیشرفته برای رانندگی خواهد بود. این سیستم Copilot نام داشته و برای خودروهای کلاس 8 مثل کشنده های سنگین در حال توسعه است. انتظار می رود Copilot در اوایل سال آینده معرفی و اندکی بعد عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی