ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Volkswagen buys Volvo's connected car service
خودرو

فولکس واگن با پرداخت 122 میلیون دلار در زمینه اتصال هوشمند خودروها پیشتاز می شود

پس از محرز شدن تقلب فولکس واگن در اعلام میزان گازهای آلاینده خروجی که در سپتامبر 2015 همه را شوکه کرد، این خودروساز آلمانی تصمیم گرفت با اتخاذ سیاستی جدید مسیر دیگری را در پیش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

پس از محرز شدن تقلب فولکس واگن در اعلام میزان گازهای آلاینده خروجی که در سپتامبر 2015 همه را شوکه کرد، این خودروساز آلمانی تصمیم گرفت با اتخاذ سیاستی جدید مسیر دیگری را در پیش گرفته و در راستای تولید مدل های پاک برقی شده (مدل های هیبریدی و تمام الکتریکی) حرکت کند.

در کنار بهره گیری از پیشرانه های سبز، فولکس واگن در نظر دارد با تجهیز محصولات خود به آخرین تکنولوژی های ارتباطی و خدمات اینترنتی و ارایه خودروهایی هوشمند، خاطرات تلخ گذشته را به نوعی از اذهان پاک کند.

همکاری با مایکروسافت و راه اندازی پلتفرم Volkswagen Automotive Cloud یکی از گام های بزرگی است که کمپانی آلمانی سال گذشته در این زمینه برداشت؛ با این پلتفرم مدل های مختلف فولکس واگن با همدیگر و با گجت های دیجیتال رانندگان یکپارچه خواهند شد.

فولکس واگن

حال خبر می رسد فولکس واگن با پرداخت 122 میلیون دلار، بخشی از سهام سرویس WirelessCar ولوو را خریداری کرده است. این سرویس همانطور که از نامش پیداست، خودروهای حاضر در جاده ها را به هم متصل نموده و امکان انتقال امن و پایدار داده بین آنها را فراهم می کند.

با قرارداد امضا شده بین ژرمن ها و سوئدی ها، فولکس واگن اجازه دسترسی به سرویس WirelessCar را کسب نموده و خواهد توانست از آن برای رد و بدل کردن داده در پلتفرمی که اینک با همکاری مایکروسافت در حال توسعه است، استفاده کند.

WirelessCar

علاوه بر این انتظار می رود با تکیه بر سرویس مذکور فولکس واگن در رقابتی که بر سر ارایه خودروهای متصل و مجهز به سیستم عامل وجود دارد، پیش افتاده و تا سال 2020  سیستم عامل اختصاصی خود را با مدل های تولیدی راهی خیابان ها کند.

به غیر از فولکس واگن، برندهای دیگری مثل ب ام و، فورد و جنرال موتورز قصد دارند به زودی فناوری بلاک چین را به صنعت خودرو بیاورند؛ آئودی نیز که یکی از زیرمجموعه های فولکس واگن محسوب می شود، با همکاری هواوی در حال کار بر روی پلتفرم خودروهای متصل هوشمند است.

ناگفته نماند با قرارداد 122 میلیون دلاری مذکور که به احتمال زیاد در نیمه اول سال آینده نهایی خواهد شد، ولوو سرمایه عظیمی جذب کرده و خواهد توانست با قدرت مالی بیشتری بر روی خودروهای تجاری خود تمرکز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی