ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
علمی

ماسک: ساخت نمونه آزمایشی از راکت استارشیپ آغاز شده است [به روز رسانی]

همانطور که در خبرها خواندید روز گذشته شرکت اسپیس ایکس نخستین ماهواره نظامی نیروی هوایی آمریکا را همراه با یک فروند راکت فالکون ۹ به فضا پرتاب کرد. ماسک هم که از نزدیک شاهد پرتاب ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۵

همانطور که در خبرها خواندید روز گذشته شرکت اسپیس ایکس نخستین ماهواره نظامی نیروی هوایی آمریکا را همراه با یک فروند راکت فالکون ۹ به فضا پرتاب کرد. ماسک هم که از نزدیک شاهد پرتاب ۲۱امین راکت شرکت خود در سال ۲۰۱۸ بود همزمان وارد حساب توییتری اش شد تا به مخاطبانش خبر دهد که ساخت نمونه اولیه از مریخ نورد اسپیس ایکس موسوم به استارشیپ در پایگاه هوایی تگزاس آغاز شده و با جدیت دنبال می شود. علاوه بر این ماسک خبر داد که دور اول پرتاب های آزمایشی از نسخه تستی این مریخ نورد نیز تا اوایل بهار ۲۰۱۹ کلید می خورد.

ایلان ماسک و گوین شات ول رئیس هیئت مدیره و مدیر ارشد عملیاتی اسپیس ایکس هر دو تاکید کردند که پرتاب های آزمایشی و کوتاه برد نمونه اولیه از این مریخ نورد عاملی کلیدی در موفقیت پروژه BFR یا راکت فالکون بزرگ به شمار می روند؛ سیستمی دو مرحله ای و بسیار عظیم که برای انتقال تا صد نفر و ۱۵۰ تن محموله به سطح مریخ طراحی شده.

راکت فالکون بزرگ قرار است در هر پرواز تا ۱۰۰ مسافر و ۱۵۰ تن محموله را به مریخ ببرد

با این حال هر دو مدیر اسپیس ایکس در صحبت های خود تاکید کردند که پرتاب های کوتاه برد آزمایشی (که در آنها راکت وارد مدار نمی شود) تا سال ۲۰۱۹ آغاز نخواهند شد.

استارشیپ

استارشیپ قرار است که ۹.۱۴ متر عرض و ۵۴.۸ متر ارتفاع داشته باشد و روی یک شتاب دهنده راکت با ارتفاع بالغ بر ۶۶ متر سوار شود که طبق گفته ماسک از این پس «سوپر هوی» خوانده می شود.

ماسک در توییت خود وعده داده بود که بعد از پرتاب نمونه آزمایشی طراحی شده در ماه آوریل یا مارس که هم اکنون در تگزاس ساخته می شود جزئیات مربوط به استارشیپ و همچنین مشخصات فنی اش را به سمع و نظر عموم می رساند.

 

[تاریخ انتشار خبر نخست: ۳ آذر ۹۷]

به روز رسانی: ماسک با انتشاری تصویری از دماغه استارشیپ اعلام کرد که در ساخت این راکت از فولاد ضد زنگ استفاده می شود چراکه مقاومت آن در برابر حرارت به مراتب بیشتر از فیبر کربنی است و به همین خاطر خصوصا در زمان ورود مجدد به جو زمین آسیب کمتری به آن وارد می شود. این کارآفرین همچنین خبر داد که در زمان فرایند رنگ کاری حرارت بالایی روی بدنه اعمال می شود تا سطح آن کاملا آینه ای شود و حرارت را با بالاترین نرخ بازتاب دهد. علاوه بر این تصویر منتشر شده به خوبی نشان می دهد که استارشیپ به مراتب بزرگ تر و قدرتمندتر از راکت Saturn V است که فضانوردان ماموریت آپولو را به سطح ماه برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۳ دی ۱۳۹۷

    و یکی از مهمترین مواردی ک اشاره نکردین این ک ممکنه جنسش استیل زد زنگ باشه،یعنی یکی از قدیمی ترین مواد در صنعت هوافضا.هنوز تایید نشده این موضوع ولی استیل زد زنگ برای استار شیپ ک قراره بارها ورود به اتمسفر رو تجربه کنه گزینه مناسبی به نظر میرسه.

مطالب پیشنهادی