ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به بد فروش ترین خودروهای بازار امریکا در سال 2018

این روز ها که سلیقه مشتریان در بازار های جهانی به SUV ها تحرکت کرده تصمیم گرفتیم لیستی از 15 خودرو که کمترین میزان فروش در بازار آمریکا  را داشته اند تهیه کرده و به ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۴ دی ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

این روز ها که سلیقه مشتریان در بازار های جهانی به SUV ها تحرکت کرده تصمیم گرفتیم لیستی از 15 خودرو که کمترین میزان فروش در بازار آمریکا  را داشته اند تهیه کرده و به شما ارائه دهیم. قبل از شروع باید اشاره کنیم که خودرو هایی درون این لیست قرار دارند که به هیچ عنوان فکرش را هم نمی کنید اما حقیقت تلخی است. لازم به ذکر است که در این لیست از خودرو هایی که در سال 2018 خط تولیدشان متوقف شد و خودرو های خاص که تولید محدود هستند نامی نبرده شده است.

15. آئودی A7

شماره 15 از لیست ما خودرو سایز بزرگ شرکت AUDI است که در مجموع سال گذشته افت 49.8 درصدی داشته و تنها توانسته است 1959عدد از ان را به فروش برساند با این حال باید اشاره کنیم که AUDI با فروش فوق العاده 56000 عدد از مدل Q5 این کاهش را جبران کرده است.

14.جگوار XF

قربانی بعدی تمایلات مشتریان به سمت خودرو های SUV سدان سایز متوسط XF جگوار است که نسبت به سال گذشته افت 50 درصدی داشته است. امسال جگوار توانست در مجموع 1944 عدد از مدل XF را به فروش برساند

13.جگوار F- TYPE

مدل F- TYPE جگوار را به جرات می توان یک خودرو اسپرت دوست داشتنی خواند مخصوصا وقتی زیر کاپوت این خودرو یک موتور V8 با توان 575 اسب بخار باشد. با توجه به اینکه قیمت پایه این خودرو با توان 296 اسب بخار برابر 60.750 دلار است اما نسبت به سال گذشته 42 درصد افت داشته است.

12.مرسدس کلاس SL

کلاس SL بنز را می توان یکی از دوست داشتنی ترین کلاس های این شرکت دانست مخصوصا وقتی این خودرو کانورتیبل نیز باشد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که قیمت 90000 دلاری این خودرو کمی گران است اما با توجه به افت 26 درصدی 1787 عدد از آن به فروش رفته است.

11.مرسدس کلاس SLC

این کلاس مرسدس که بخاطر سایز و کانورتیبل بودن پسند خیلی ها است با وجود اینکه لباس AMG نیز به تن خود کرده و قوی تر شده است نیز از این قضیه مستثنا نبوده و افت 29 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. طبق گفته های مرسدس این شرکت در باره آینده این کلاس تا به حال تصمیمی نگرفته است که فروش 1962 عددی از آن، دلیل حرف مرسدس را نشان می دهد.

10.لکسوس LC

مدل 2018 این خودرو که سال گذشته فروش خوبی به عنوان یک خودرو اسپرت و کمی لوکس را نداشت اما امسال طبق انتظارات در بازار حاضر شد و توانست فروش خوبی از خود نشان دهد. این خودرو برچسب قیمت پایه آن برابر 92200 دلار است که نتوانست بیشتر1688 نفر را به سمت خرید خود جذب کند اما یکی از دو خودرو لیست ما است که افزایش فروش نسبت به بقیه داشته است. امسال LC توانست 46 درصد افزایش فروش داشته باشد.

9.آکورا RLX

آکورا دومین ماشین از لیست ماست که امسال نسبت به سال گذشته افزایش فروش داشته است. مدل 2018 این خودرو بهبود های زیادی در زمینه آپشن ها و فیس لیفت به خود دید که نتیجه اش افزایش 68.7 درصدی فروش آن بود. با این وجود تنها 1556 عدد از این خودرو به فروش رفت .

8.جگوار XJ

هنگامی که به این لیست نگاه می کنیم و شاهد حضور تعدادی از پرچم داران لوکس شرکت های بزرگ هستیم به این نتیجه می رسیم که تولید خودرو لوکس کار هر کسی نیست، صرفا این حرف به این معنی نیست که این خودرو ها نسبت به بقیه پایین تر باشند اما فروش ندارند.

امسال تنها 1365 گربه انگلیسی به خانه مشتری ها رفتند که نسبت به سال گذشته افت 39 درصدی داشته است. ظاهرا مشکل انقراض گربه سانان حالا به جان این شرکت نیز افتاده است. با اینکه قیمت پایه این خودرو 75700 دلار است اما این سلیقه بازار است که در حال گروییدن به سمت SUV ها است و کاری هم نمی توان در این باره کرد.

7.فیات 500L

فیات 500 که جز خودرو های دوست داشتنی در بازار های مختلف است اما هیچ وقت در بازار امریکا نتوانست خود را خوب نشان دهد، با این وجود فیات تصمیم به تولید نسخه بزرگتر آن کرد که 4 نفر آدم بالغ در آن می توانستد به راحتی جای بگیرند. اما با توجه به این که این خودرو پکیج های عملکرد و بازدهی خوبی نیز داشت باز هم نتوانست خود را در این بازار نشان دهد و تنها توانست 1327 خریدار را مجذوب خود کند.

6.تویوتا میرای

اصلا جای تعجب ندارد اگر تا به حال اسم این خودرو با سوخت هیدروژن را نشنیده باشید آن هم به این خاطر که تنها کشوری که از این سوخت حمایت می کند آمریکا است. با توجه به اینکه هنوز جایگاه های سوخت هیدروژن به طور کامل فراگیر نشده اند تویوتا توانسته است در سال 2018 تعداد 1263 عدد از آن را به فروش برساند که با توجه به نوع سوخت این خودرو قابل قبول است و هنگامی که فراگیر شود شاهد رشد عالی این خودرو ها هستیم.

5.Audi TT

هر چه به انتها این لیست نزدیک می شویم خودرو های این لیست جالب تر می شوند. خودرو های Audi که به اسپرت بودن ، زیبایی و عملکرد خوب شهرت دارن اما باز هم مدل TT ظاهرا نتوانسته است با قیمت کم 44 هزار دلاری خود دل جوان های آمریکایی را ببرد . یکی از دلایل فروش تنها 1244 عددی از این خودرو را می توان انتظار مشتریان برای مدل 2019 این خودرو دانست و باید دید با عرضه آن چه اتفاقی خواهد افتاد.

4.Smart ForTwo

خودرو جمع و جوری همانند Smart که در صندوق عقب جگوار XJ جا می شود هیچ وقت نتوانست محبوبیت ویژه ای در بازار آمریکا داشته باشد با این وجود شرکت Smart توانست با توجه به افت 62 درصدی نسبت به سال گذشته 1054 از آن را به فروش برساند.

3.Audi A8

ظاهرا Audi های این لیست تمامی ندارند و سرنوشت A8 نیز همانند A7 است. نکته جالب آنجاست که اختلاف طراحی و امکانات این دو خودرو چندان زیاد نیست اما قیمت پایه این خودرو 83800 دلار است که حتی انبوهی از تکنولوژی به کار رفته شده در آن نیز نمی تواند این قیمت را توجیه کند. آئودی باید بپذیرد مشتریان برای خودرو های لوکس خود به سراغ شرکت های دیگر می روند. فروش تنها 909 عدد از پرچمدار لوکس این شرکت به شدت اثبات کننده این ادعاست.

2.کیا K900

برند های کره ای چند سالی است به لطف قوانین در کشور ما فرمانروایی می کنند اما در قاره اروپا و امریکا چندان جذاب نبوده و طرفداران زیادی ندارند. فروش تنها 277 عدد از مدل کیا K 900 نشان از محبوبیت خیلی کم این خودرو در کشور امریکا می دهد.

1.الفارومئو 4C

در نهایت به انتها این لیست رسیدیم. لفا 4C که یک خودرو سبک وزن اسپرت است به کمک پیشرانه 237 اسب بخاری توربو خود می تواند در مدت 4 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت برسد. هرچند این خودرو 66900 دلار قیمت دارد اما نتوانسته است سال جاری فروش خوبی از خود نشان دهد و تنها 217 عدد از آن به در امریکا به فروش رفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ilyma13
    ilyma13 | ۵ دی ۱۳۹۷

    اینا قدر نشناسن:)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی