ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست های مدیاتک
تکنولوژی

هوش مصنوعی، راهکار مدیاتک برای ورود به بازار موبایل های پرچمدار

طبق گزارشی که نشریه دیجی تایمز منتشر کرده چیپست های مدیاتک که پیشتر توان پردازشی گوشی های اقتصادی و نهایتا میان رده را تامین میکرد، امسال احتمالا به قلمرو موبایل های پیشرفته ورود پیدا می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

طبق گزارشی که نشریه دیجی تایمز منتشر کرده چیپست های مدیاتک که پیشتر توان پردازشی گوشی های اقتصادی و نهایتا میان رده را تامین میکرد، امسال احتمالا به قلمرو موبایل های پیشرفته ورود پیدا می کنند. گزارشی که روز گذشته در همین رابطه منتشر شد نشان می دهد که این طراح چیپ تایوانی با بزرگان دنیای موبایل از جمله اپل، سامسونگ و شیائومی وارد مذاکره شده تا «فرصت های همکاری» با آنها را بیابد.

در گزارش دیجی تایمز آمده است که ارائه جیپست های پیشرفته برای گوشی های اقتصادی (دقیقا کاری که مدیاتک انجام می دهد) غالبا زمانی جواب می دهد که شرکتی دیرتر از بقیه وارد بازار می شود و می خواهد بلافاصله سهم خود را از آن بازار بگیرد. اما زمانی که شرکتی مثل مدیاتک شروع به افزودن قابلیت های پیشرفته نظیر هوش مصنوعی به چیپست های خود می کند آنگاه ممکن است که با دستان خود برای ورودش به بازار موبایل های پیشرفته مانع تراشی کند. در واقع احتمالا به همین خاطر بوده که این کمپانی نتوانسته با ارائه چیپست هایی نظیر هلیو X30 توجه تولیدکنندگان گوشی را به خود جلب نماید و در نهایت تولید و توسعه چیپست های سری Helio X خود برای دستگاه های پیشرفته را متوقف نماید.

حال خبر رسیده که این شرکت می خواهد از هوش مصنوعی برای فروش چیپ در بازارهای مختلف از جمله کامپیوتر، ارتباطات و محصولات الکترونیک مصرفی و حتی صنایع خودروسازی استفاده نماید. اما در رابطه با بازار موبایل مدیاتک باید این نکته را در نظر  داشته باشد که چندین سازنده موبایل هم اکنون درحال طراحی و توسعه تکنولوژی هوش مصنوعی خود هستند و می خواهند آن را در چیپست های بومی شان به خدمت بگیرند. و در کنار این مساله مدیاتک رقیبی به نام کوالکام را پیش روی خود دارد که جای پای محکمی در بازار موبایل آمریکا دارد.

حرف از هوش مصنوعی به میان آمد شاید بد نباشد اشاره کنیم که مدیاتک این اواخر چیپست هلیو P90 را برای موبایل های میان رده معرفی کرده. این چیپست با کمک فرایند ۱۲ نانومتری تولید شده و در برگیرنده واحد پردازش هوش مصنوعی چند هسته ای (به اختصار APU) است که عملکردی تا چهاربرابر بهتر از هوش مصنوعی به خدمت گرفته شده در چیپ های P60  و P70 دارد. این واحد پردازشی به سازندگان موبایل اجازه می دهد که امکان عکاسی با رزلوشن بالا را در موبایل های اقتصادی برای کاربران خود فراهم نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی