ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ کاهش سود 29 درصدی را برای سه‌ماهه پایانی 2018 پیش‎بینی می‎کند

سامسونگ طی سه ماهه قبلی، به رکورد بالاترین سوددهی در یک سه ماهه دست یافت اما با گذشت مدتی کوتاه از آن زمان، اوضاع چندان جالب به نظر نمی رسد. این کمپانی اخیراً پیش بینی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۵

سامسونگ طی سه ماهه قبلی، به رکورد بالاترین سوددهی در یک سه ماهه دست یافت اما با گذشت مدتی کوتاه از آن زمان، اوضاع چندان جالب به نظر نمی رسد. این کمپانی اخیراً پیش بینی های خود برای سه ماهه چهارم سال مالی 2018 را منتشر کرده و خبر از کاهش حدوداً 29 درصدی در سود داده است. سامسونگ می گوید تقاضای کمتر برای واحد حافظه، اصلی ترین دلیل این کاهش قابل توجه درآمد بوده است.

سامسونگ در مستنداتی که به رگولاتوری های کره ای ارائه کرده، تخمین زده که به درآمد 59 تریلیون وونی (یا 52.5 میلیارد دلاری) دست خواهد یافت که 9.87 درصد از درآمد 58 میلیارد دلاری سه ماهه قبل کمتر است.

در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال 2018 میلادی، سامسونگ به سود تخمینی 10.8 تریلیون وونی (یا 9.67 میلیون دلاری) دست یافته که 29 درصد از همین بازه زمانی در سال 2017 کمتر است. ناگفته نماند که این رقم، کمترین میزان سود سامسونگ از سه ماهه نخست 2017 تا امروز به حساب می آید. و با توجه به تقاضای کم برای حافظه، سامسونگ انتظار دارد که این روند در سه ماهه نخست 2019 نیز ادامه یابد.

اما با ورود به نیمه دوم سال 2019 و عرضه اسمارت فون های جدید، وضعیت بازار با بهبود مواجه خواهد شد. به عنوان مثال موبایل تاشو و 5G این کمپانی احتمالاً به بهبود عملکرد واحد موبایل کره ای ها کمک کند. پنل های OLED این کمپانی برای موبایل های هوشمند هم کماکان با افزایش تقاضا روبرو خواهند بود. اما تحلیلگران معتقدند که با رکود نسبی در اقتصاد چین، تقاضا برای چیپست ها و موبایل های سامسونگ کاهش خواهد یافت و در نتیجه، کاهش سود سامسونگ نیز ادامه می یابد.

سامسونگ معمولاً در پیش بینی های تخمینی خود جزییات بیشتری ارائه نمی کند و تا انتشار گزارش مالی کامل منتظر باقی می ماند. با این همه این کمپانی مجبور به انتشار یک بیانیه شده تا به سرمایه گذارانی که هم اکنون خشمگین شده اند اطمینان خاطر بدهد. گزارش مالی نهایی سامسونگ برای سه ماهه پایانی 2018 قرار است اواخر ماه جاری میلادی منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی