ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اطلاعات اولیه از اتلیس XT ؛ پیکاپی الکتریکی با قابلیت های باورنکردنی

پس از کمپانی ریوین (Rivian) که با رونمایی از پیکاپ الکتریکی R1T خبرساز شد، حال نوبت به شرکت Atlis Motor Vehicle رسیده تا با معرفی پیکاپ قدرتمند XT نام خود را بر سر زبان ها ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

پس از کمپانی ریوین (Rivian) که با رونمایی از پیکاپ الکتریکی R1T خبرساز شد، حال نوبت به شرکت Atlis Motor Vehicle رسیده تا با معرفی پیکاپ قدرتمند XT نام خود را بر سر زبان ها بیندازد.

مثل ریوین R1T، اتلیس XT نیز طراحی مدرنی داشته و از پیشرانه ای تمام برقی بهره می برد. این خودرو در دسته پیکاپ های فول سایز طبقه بندی شده و می توان آن را با قسمت بار 2 یا 2.5 متری سفارش داد. با این حساب باید گفت اتلیس XT ابعادی بزرگ تر از ریوین R1T دارد.

atlis-XT (2)

در زمان کنونی سازنده به انتشار برخی مشخصات کلی بسنده کرده است. به گفته اتلیس پیکاپ XT بر روی پلتفرمی اختصاصی به نام XP شکل گرفته و در چند نسخه مختلف به فروش خواهد رسید. این پلتفرم طوری طراحی شده که امکان نصب 4 موتور برقی در آن وجود دارد؛ به عبارت بهتر، XT به صورت چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد.

atlis-XT (6)

مدل پایه XT توانایی پیمایش 300 مایل (حدود 480 کیلومتر) را دارد. قوی ترین نسخه نیز می تواند با یک بار شارژ تا 500 مایل (حدود 800 کیلومتر) مسافت را پشت سر بگذارد. یک نسخه میان رده نیز در نظر گرفته شده که باتری آن انرژی لازم برای پیمودن 400 مایل (حدود 650 کیلومتر) را در خود ذخیره می کند.

آنطور که اتلیس اعلام کرده، شارژ باتری فقط 15 دقیقه طول می کشد، البته مشخص نیست که این زمان مربوط به کدام نسخه است.

atlis-XT (4)

اتلیس XT از شتاب بالایی برخوردار است. این پیکاپ برقی برای رسیدن به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت تنها به 5 ثانیه زمان نیاز داشته و می تواند به نهایت سرعت 120 مایل (193 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند. در صورت بارگیری کامل شتاب خودرو به 18 ثانیه افزایش می یابد که باز هم در نوع خود رکورد قابل توجهی است، در واقع چنین رقمی از بسیاری از خودروهای تولیدی خودروسازان ایران سریعتر است.

atlis-XT (8)

علاوه بر مسافت قابل پیمایش و شتاب، اتلیس XT در زمینه حمل بار نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. این پیکاپ فول سایز پاک بسته به نسخه قادر است بین 450 الی 2250 کیلوگرم بار را با خود جابجا کند؛ همچنین قوی ترین نسخه توانایی کشش 15.8 تن بار را دارد که این ویژگی XT را از تمامی پیکاپ های موجود متمایز می کند. چرا که چنین رقمی مسلما برای یدک کش کردن بسیاری از اجسام غیر ثابت کافی خواهد بود.

atlis-XT (1)

نسخه استاندارد XT به صورت چهار در و با سیستم تعلیق بادی ارایه خواهد شد. ارتفاع این نسخه از زمین 12 اینچ (30 سانتی متر) اعلام شده؛ اما کسانی که به دنبال قابلیت های افرود بیشتر باشند، می توانند به سراغ نسخه ارتقا یافته با ارتفاع 15 اینچی (38 سانتی متر) بروند.

atlis-XT (7)

به منظور هر چه خاص تر کردن XT، اتلیس از مواد با کیفیت در کابین استفاده کرده؛  همچنین این پیکاپ تنومند از امکاناتی پیشرفته مثل دوربین های متعدد و فناوری خودران سطح یک بهره می برد. جالب آنکه اتلیس قول داده XT را به فناوری خودران سطح 5 مجهز خواهد کرد.

اتلیس XT

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، XT در سال 2020 رسما عرضه خواهد شد. مثل پیشرانه، از قیمت خودرو نیز اطلاعات دقیقی در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • MATELF
    MATELF | ۲۱ دی ۱۳۹۷

    ما مردم ایران نیسان هنوزم برامون معجزه محسوب میشه... و هیچوقت پیشرفت نخواهیم کرد...

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۱ دی ۱۳۹۷

    خوبه خوشحالم که صنعت خودروسازی داره با خودروهای الکتریکی و هوشمند متحول میشه

  • Darius
    Darius | ۲۰ دی ۱۳۹۷

    فقط وانت پراید همین و بس????

مطالب پیشنهادی