ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جام ملت های آسیا
تکنولوژی

کولینا استفاده از VAR در جام ملت‌های آسیا را تایید کرد

«پی‌یر لوییجی کولینا»، رییس کمیته داوران فدراسیون بین المللی فوتبال «فیفا» بکارگیری سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا را تایید کرده و از انتخاب ۱۹ داور برای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

«پی‌یر لوییجی کولینا»، رییس کمیته داوران فدراسیون بین المللی فوتبال «فیفا» بکارگیری سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا را تایید کرده و از انتخاب ۱۹ داور برای پشتیبانی از این سیستم خبر داد.

وی که در هتل «نیروهای مسلح ابوظبی» و در حضور «ماسیمو بوساکا» رئیس دپارتمان داوری فیفا صحبت می کرد، از پشت سر گذاشتن دوره های آموزشی فشرده، مباحث نظری و تمرینات عملی در زمین توسط این ۱۹ داور خبر داد.

به باور وی این دوره از جام ملت های آسیا که به میزبانی امارات در جریان است، یکی از سخت ترین و فشرده ترین دوره های این رقابت هاست اما استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی به موفقیت آن کمک می کند. هرچند VAR توانایی حذف کامل اشتباهات داوری را ندارد اما در افزایش کیفیت داوری نقش مهمی خواهد داشت. به گفته کولینا بحث های بسیاری پیرامون VAR در فیفا جریان داشته حالا اما همگی موافق این سیستم هستند و برگشتی در کار نخواهد بود.

کولینا بعد از برگزاری جام جهانی مدعی موفقیت ۹۳ درصدی این سیستم شد و پس از آن فیفا سمینارهای متعددی را برای گسترش VAR در کشورهای دیگر به راه انداخت.

جام ملت های آسیااستفاده از کمک داور ویدیویی در سال های گذشته مخالفان بسیاری داشته که در میان آنها نام های آشنایی از بین بازیکنان و مربیان برجسته به چشم می خورد. با این حال پیاده سازی موفق این سیستم در جام جهانی و داوری عادلانه تر بین تیم های مختلف باعث روی آوردن کشورهای بسیاری به این سیستم شده و حتی احتمال استفاده از آن در فوتبال کشورمان نیز وجود دارد.

اگرچه پیش از رقابت های جام ملت های آسیا خبرهایی از بکارگیری VAR از ابتدای مسابقات به گوش می رسید اما ظاهرا عدم آمادگی میزبان و مهیا نشدن به موقع تجهیزات باعث شد که از مرحله یک چهارم نهایی به بعد از آن استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی