ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سرنوشت تلخ خریداران محصولات رنو از پارس خودرو

اجرا نکردن تعهدات گروه خودروسازی سایپا در مورد تحویل خودروهای خانواده رنو شرکت پارس خودرو ، نارضایتی‌هایی را برای مشتریان این گروه خودروسازی ایجاد کرده است. بسیاری از مشتریان سایپا خواستار پیگیری دلایل عدم تحویل ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۶

اجرا نکردن تعهدات گروه خودروسازی سایپا در مورد تحویل خودروهای خانواده رنو شرکت پارس خودرو ، نارضایتی‌هایی را برای مشتریان این گروه خودروسازی ایجاد کرده است. بسیاری از مشتریان سایپا خواستار پیگیری دلایل عدم تحویل خودروهای ثبت‌نامی توسط این شرکت شدند.
مدتی پیش محمدرضا سروش مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا، در مورد دلایل تحویل ندادن این خودرو‌ها گفت

این موضوع به علت خلف وعده و تخلف شرکت رنو در قرارداد ایجاد شده است و به همین جهت ضمن عذرخواهی از مردم، درصدد جایگزین کردن راه‌هایی برای پاسخ‌گویی به درخواست‌های مشتریان هستیم. بخش عمده تعهدات این شرکت به خریداران تا پایان سال انجام می شود و فقط شرمنده تعهدات رنو هستیم. این دسته از متقاضیان که عموما محصولات پارس خودرو را خریداری کرده اند یا باید پول خود را پس بگیرند یا خودروی جایگزین تحویل بگیرند.

پارس خودرو

محمدرضا سروش، با اعلام این خبر گفت

به تمام تعهدات موجود برای خریداران سیتروئن سی۳ و سراتو تا پایان سال پاسخ داده خواهد شد.

به گفته وی، بخش عمده ای از تعهدات باقی مانده برای محصولات پراید و تیبا نیز تا پایان امسال و تعدادی هم تا اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.
با وجود یک‌بار خلف وعده شرکت خودروسازی فرانسوی «رنو» در عمل به قرارداد خود در دور اول تحریم‌های آمریکا، قرارداد مشترک همکاری بین سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) و این شرکت خودروسازی به امضا رسید و قرار شد طرفین از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی وارد فاز اجرایی و تولید شوند.
بر این اساس رنو و ایدرو مجموعه‌ای از تعهدات پذیرا شدند اما اظهارات، رئیس جمهور آمریکا طی سال گذشته در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران باعث شد تا با وجود انعقاد قرارداد شرکت رنو با ایدرو، این شرکت فرانسوی با خروج از ایران تعهدات خود را بی‌پاسخ بگذارد. این اتفاق در حالی رخ داد که کارلوس گوسن مدیرعامل رنو ادعا کرده بود این شرکت خودروساز با وجود تحریم‌ها از ایران خارج نخواهد شد.

https://static.digiato.com/digiato/2019/01/D41EDB46-05CA-4DE5-ABD5-B0ABCDBF32FD.jpeg

جالب تر آنکه ایران خودرو همچنان در حال تحویل دادن خودروهای تندر 90 تولیدی خود به مشتریان است، اما علیرغم شباهت کامل ظاهری و فنی، پارس خودرو نسبت به تحویل خودروهای خود اظهار ناتوانی می کند. از این رو مشخص نیست که دلیل این تفاوت عملکرد به ذخیره بیشتر قطعات یدکی توسط ایران خودرو مربوط می شود یا اینکه آبی پوشان جاده مخصوص به راهکاری برای ادامه تولید این خودرو دست یافته اند که پارس خودروهایی از آن بی اطلاعند؟

مشکل دیگر در این رابطه به عدم اعلام اسامی خودروهای جایگزینی رنو تندر 90 و رنو ساندرو تولیدی پارس خودرو مربوط می شود.در واقع با قوت گرفتن شایعات مربوط به کاهش فعالیت برلیانس و چانگان از بازار ایران، مشخص نیست که پارس خودرو قصد دارد تا چه محصولی را در عوض خودروهای رنو تحویل مشتریان منتظر دهد.

رنو ساندرو سایپا

جالب تر آنکه مدیرعامل سایپا چند هفته قبل از برنامه این شرکت برای تولید داخل محصولات رنو خبر داده بود، اما حالا به نظر می رسد که مشتریان باید به تمامی تحویل خودرو مد نظر خود را فراموش کنند و به سراغ محصولی نامشخص از گروه سایپا بروند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی