ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل پردازنده 5 گیگاهرتزی سری Core i9 را فقط به تولیدکنندگان منتخب عرضه می‌کند

اینتل در نمایشگاه CES امسال از نسل نهم پردازنده های خود رونمایی کرد که شاید در نگاه اول آنچنان جذاب نبودند. با این حال اخیراً شایعاتی مبنی بر توسعه چیپ Core i9-9990XE توسط کمپانی مذکور به ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

اینتل در نمایشگاه CES امسال از نسل نهم پردازنده های خود رونمایی کرد که شاید در نگاه اول آنچنان جذاب نبودند. با این حال اخیراً شایعاتی مبنی بر توسعه چیپ Core i9-9990XE توسط کمپانی مذکور به گوش می رسد که  با فرکانس 5 گیگاهرتز، نظر هر علاقه مندی را به خود جلب خواهد کرد.

پردازنده مورد بحث که احتمالاً از 14 هسته و 28 رشته پردازشی برخوردار خواهد بود، برای استفاده در رایانه های شخصی طراحی شده و قدرت خارق العاده ای را در اختیار کاربر قرار می دهد. اما نکته اینجاست که طبق اطلاعات موجود، اینتل چیپ Core i9-9990XE را تنها به بعضی از تولیدکنندگان منتخب برای بکارگیری در محصولاتشان ارائه خواهد کرد.

بدین ترتیب احتمالاً هیچوقت نمی توانیم پردازنده 5 گیگاهرتزی اینتل را به صورت جداگانه برای کامپیوتر خود تهیه کنیم و این چیپست، تنها در رایانه های آماده و لپتاپ های گیمینگ قابل مشاهده خواهد بود.

پردازنده Core i9-9990XE اینتل توان طراحی گرمایی 255 واتی دارد

نکته دیگر فروش Core i9-9990XE به بالاترین قیمت پیشنهاد ی از سوی شرکت هاست و اینتل برای عرضه پردازنده جدید خود، نوعی مزایده در نظر گرفته است. در واقع به علت موجودی محدود پردازنده مورد بحث، شرکت آمریکایی قصد دارد هر سه ماه یک بار موجودی انبار خود را به مزایده گذاشته و محصولات را به بالاترین قیمت پیشنهادی بفروشد.

اینتل

لازم به ذکر است که چیپ های Core i9 جدید در اصل نسخه های قوی شده سری Core i7 هستند که با فرکانس بالاتر، توان پردازشی بهتری را در اختیار کاربر قرار می دهند. این پردازنده ها از میان نمونه های تولید شده سری 9980XE که قابلیت رسیدن به فرکانس های بالا دارند گلچین شده و به مشتریان فروخته خواهند شد.

گفتنی است با رویکرد جدید، اینتل به دنبال رقمی بالاتر از 1980 دلار (که برای مدل 9980XE در نظر گرفته شده) بوده و شرکت هایی که Core i9-9990XE را خریداری کرده و در محصولات خود به کار ببرند، مطمئناً عبارت «پردازنده 5 گیگاهرتزی» را تا جای ممکن در تبلیغات خود به رخ خواهند کشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۳۰ دی ۱۳۹۷

    امیدوارم ARM تو پردازنده به دو برابر قدرت‌ اینتل برسه‌
    و مصرف انرژی کمتر از اون

مطالب پیشنهادی