ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تغییر سیستم فروش بیمه شخص ثالث از سال 98؛ بیمه به جای خودروها به رانندگان تعلق میگیرد

راننده ی هر وسیله ی نقلیه ای که در حال حرکت است، نسبت به تمامی اشیا جاندار و بی جان اطراف خود مسئول است. به طور مثال اگر شخصی با خودرو خود در حال حرکت ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

راننده ی هر وسیله ی نقلیه ای که در حال حرکت است، نسبت به تمامی اشیا جاندار و بی جان اطراف خود مسئول است. به طور مثال اگر شخصی با خودرو خود در حال حرکت است و طی یک حادثه با یک خودرو دیگر تصادف کند، این خسارت باید از طرف مقصر حادثه جبران شود.
مقصر حادثه توسط پلیس راهنمایی رانندگی شناخته و به صورت کتبی اعلام میگردد. اگر شخصی با خودرو خود با یک انسان تصادف کند، صدمات وارده به شخص باید جبران گردد.
این خسارت ها با بیمه ی مسئولیت مدنی راننده در قبال اشخاص ثالث قابل جبران است که این عنوان در طی گذشت سالها به بیمه شخص ثالث خودرو تغییر پیدا کرده است.در میان انواع طرح‌های بیمه‌ای که از جانب شرکت‌های مختلف ارائه می‌شوند، بیمه شخص ثالث همچنان پرمخاطب‌ترین نوع بیمه است. بدون شک یکی از دلایل اصلی سهم بالای بیمه شخص ثالث در بازار ایران، اجباری بودن این بیمه است. به‌صورتی‌که اگر وسیله نقلیه‌ای تحت این پوشش نباشد، ممکن است عواقب جبران‌ ناپذیری داشته باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه شخص ثالث از سال آینده، آزمایشی به جای خودرو به راننده داده می‌شود.
غلامرضا سلیمانی گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه و با توجه به پرخطر و کم خطر بودن راننده،­ از سال آینده بیمه شخص ثالث به جای خودرو به راننده ­تعلق خواهد گرفت.
وی ادامه داد: زن یا مرد بودن راننده، جوان یا پیر بودن و پرخطر و کم خطر بودن راننده در این مصوبه لحاظ خواهد شد و راننده‌هایی که رانندگی بهتری دارند هزینه کمتری برای بیمه شخص ثالث پرداخت خواهند کرد.بیمه شخص ثالثرئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: با توجه به این که خانم‌هایی مرتب‌تر رانندگی می‌کنند، در سال آینده که بیمه شخص ثالث راننده محور می‌شود، خانم‌ها تخفیفات ویژه بیمه‌ای دریافت می‌کنند.
غلامرضا سلیمانی افزود: راننده محور بودن بیمه شخص ثالث یعنی خودرو نیست که بیمه دریافت می‌کند بلکه خود راننده است که بیمه نامه را دریافت می‌کند و بسیاری از راننده‌ها هستند که با خودروهای ارزان قیمت خوب رانندگی می‌کنند و کمترین تخلف را دارند، اما برخی از افراد با خودروهای گران قیمت بد رانندگی می‌کنند و افراد پرخطر محسوب می‌شوند.
وی اظهار کرد: در جهت راننده محور کردن بیمه شخص ثالث جنسیت، سن افراد و سابقه آن‌ها مطرح است و، چون خانم‌ها مرتب‌تر رانندگی می‌کنند بیشتر از بقیه از تخفیقات بیمه‌ای می‌توانند استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Payam Alin
    Payam Alin | ۳۰ دی ۱۳۹۷

    خدایا خودت ب دادمون برس.
    به جایه اینا ک بر ما حکومت میکنن یه آدم بیگانه یا یه آدم فضایی بفرست مطمنم که از این خودیها بهتر عمل میکنن و دلشون به حالمون میسوزه. الهی آمین

  • rezamo
    rezamo | ۲۹ دی ۱۳۹۷

    این کشور واسه رضای خدا موش نمیگیره کل مسئولین جم میشن چه طور مردمو ازار بدن و تو سرشون بزنن و بدبخت ترشون کنن الان پول بیمه مارو میدن لابد به فلسطین من که دیگه شک ندارم این یه دزدی جدیده از سمت مسولینی که هنوز نرفتن کانادا و انگلیس !!!

  • Ahmad Maleki
    Ahmad Maleki | ۲۸ دی ۱۳۹۷

    اونوقت یه سوال دیگه که مطرح میشه اینه که اگه ماشینی که سوار می‌شید بالای ۲۰ سال باشه صاحب ماشین بیمه میشه یا نه؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی