ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کورتانا
نرم افزار و اپلیکیشن

مایکروسافت دیگر کورتانا را رقیبی برای الکسا یا دستیار صوتی گوگل نمی‌داند

دستیار صوتی کورتانا که توسط مایکروسافت طراحی و توسعه داده شده، در سالی که گذشت فاصله‌ی نسبتا زیادی با دستیار صوتی گوگل و الکسا پیدا کرد و از آن‌ها عقب افتاد. حالا به نظر می‌رسد ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

دستیار صوتی کورتانا که توسط مایکروسافت طراحی و توسعه داده شده، در سالی که گذشت فاصله‌ی نسبتا زیادی با دستیار صوتی گوگل و الکسا پیدا کرد و از آن‌ها عقب افتاد. حالا به نظر می‌رسد که مدیرعامل مایکروسافت به این موضوع واقف است و به طور کلی کورتانا را به چشم یک رقیب برای الکسا و دستیار صوتی گوگل نمی‌بیند:

کورتانا باید شبیه به یک توانایی شود تا همه قادر به استفاده از آن باشند. شما باید قادر باشید از طریق دستیار صوتی گوگل یا الکسا از آن استفاده کنید. درست مثل همه‌ی نرم افزار‌های دیگری که تولید می‌کنیم. این دیدگاه حداقل خواستگاه ما از کورتانا به شمار می‌رود.

علاوه بر این مایکروسافت پیش از این با همکاری با آمازون به دنبال ایجاد راهی برای استفاده از کورتانا در الکسا بود و در حین اعلام این همکاری، ساتیا نادلا دستیاران دیجیتال را با مرورگر‌ها مقایسه کرد و بر این عقیده بود که آن‌ها هم باید به اطلاعات متنوعی دست یابند.

حالا به نظر واضح است که نادلا کورتانا را به عنوان یک اپلیکیشن یا سرویس می‌بیند که روی پلتفرم‌های مختلف کار کند. البته بعد از شروع همکاری با الکسا، حالا مایکروسافت باید گوگل را قانع کند که ادغام کورتانا و دستیار صوتی گوگل می‌تواند ایده‌ی جالبی باشد.

نادلا اذعان کرد که به جای رقابت با الکسا -که به نظر دشوار می‌آمد- مایکروسافت تصمیم گرفت تا کورتانا را مانند یک توانایی با ارزش به الکسا اضافه کند تا افراد بتوانند در کنار دستیار صوتی آمازون از کورتانا هم استفاده کنند.

شاید به همین دلیل باشد که اسپیکر‌هایی که از کورتانا پشتیبانی می‌کنند بسیار کم هستند. البته احتمالا هنوز بتوانیم در آینده حضور کورتانا در هدفون‌های سرفیس را شاهد باشیم.

مایکروسافت سال گذشته‌ی میلادی کورتانا را از زیر نظر تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی خود خارج کرد و آن را در اختیار تیم تجربه و دستگاه خود قرار دارد. موضوعی که نشان می‌داد تمرکز نادلا روی تبدیل کورتانا به یک دستیار صوتی در سخت افزار‌های مختلف بوده است.

اما این اتفاق همراه بود با جدایی رئیس بخش کورتانا از شرکت مایکروسافت که در نهایت منجر به سپری شدن روزهایی سخت برای کورتانا شد. مایکروسافت تماس تصویری از طریق اسکایپ را در الکسا امکان پذیر کرده و حالا ایکس باکس وان هم از الکسا پشتیبانی می‌کند. حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد تا کورتانا را از بخش جستجوی ویندوز 10 هم جدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali9zafar
    ali9zafar | ۲۹ دی ۱۳۹۷

    مایکروسافت وقتی میخواست ویندوز موبایل رو تعطیل کنه گفت رقیب اندروید و آی او اس نیستیم

مطالب پیشنهادی