ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا مدل ۳
خودرو

یک اتفاق تاریخی؛ تسلا 3 به پرفروش ترین خودروی لوکس آمریکا تبدیل شد

کمتر کسی باور می کرد که شرکت نوپایی به نام تسلا بتواند در عرض تقریبا یک دهه چنین پیشرفت شگرفی را تجربه کرده و بزرگان صنعت خودرو را به چالش بکشد. این خودروساز آمریکایی که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

کمتر کسی باور می کرد که شرکت نوپایی به نام تسلا بتواند در عرض تقریبا یک دهه چنین پیشرفت شگرفی را تجربه کرده و بزرگان صنعت خودرو را به چالش بکشد. این خودروساز آمریکایی که با تولید اتومبیل های برقی واقعا کارا انقلابی در عرصه حمل و نقل ایجاد کرده، اکنون به رقیبی جدی برای تمامی خودروسازان مطرح بدل شده است.

با منتشر شدن آمار فروش شرکت های گوناگون، برگ زرین دیگری بر افتخارات تسلا افزوده شده و سدان مدل 3 علی رغم تمامی مشکلات توانسته سال کاملا موفقی را پشت سر بگذارد.

تسلا

طبق آمار در سال 2018 تسلا 245,240 مدل مختلف را به مشتریان خود تحویل داده که این رقم تقریبا با کل خودروهای فروخته شده از ابتدای تاسیس این شرکت در 2003 برابر بوده است. از رقم مذکور، 145,846 دستگاه به خانواده مدل 3 تعلق دارد، با این حساب باید گفت این سدان الکتریکی پرتقاضاترین خودروی ساخت تسلا در سال 2018 بوده است.

از بین 145,846 مدل 3 فروخته شده در سال گذشته،139,782 دستگاه اکنون در ایالات متحده تردد می کنند. نکته جالب اینکه با چنین رکورد خیره کننده ای، تسلا مدل 3 عنوان پرفروش ترین خودروی لوکس آمریکا را کسب کرده است.

برای درک بهتر اهمیت این افتخار باید اشاره کنیم لکسس RX با فروش 111,641 دستگاه، دومین خودروی لوکس محبوب آمریکایی ها محسوب می شود. پس از این کراس اوور ژاپنی، مرسدس GLC با فروش 62,435 و آئودی Q5 با فروش 61,835 دستگاه در رده های سوم و چهارم قرار دارند.

از آنجایی که از فوریه امسال (بهمن ماه) فروش تسلا مدل 3 در دو بازار بزرگ چین و اروپا آغاز خواهد شد و همچنین به خاطر شتاب گرفتن تولید این خودرو، انتظار می رود در سال 2019 شاهد ثبت یک رکورد دست نیافتنی تر باشیم.

بد نیست بدانید در سه ماهه سوم سال پیش، تسلا بیش از 55 هزار مدل 3 به مشتریان خود تحویل داده بود، حال آنکه این رقم در سه ماهه چهارم به فراتر از 63,000 دستگاه رسید.

tesla model 3

در حال حاضر ارزان ترین نسخه از مدل 3 برابر با 42,950 دلار قیمت دارد. این نسخه از دو موتور و سیستم چهار چرخ محرک بهره می برد. با عرضه و تحویل نسخه دیفرانسیل عقب که برای آن 35,960 دلار قیمت تعیین شده، مسلما رکوردهای تسلا بیش از پیش جابجا خواهند شد. این نسخه احتمالا از ماه مارس به بازار تزریق می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    بسیار موفقیت بزرگیه ولی چه‌جوری مدل 3 لوکس حساب شده؟تعریف لوکس چیه؟آخه در مقابل بسیاری بزرگان خیلی Basic محسوب میشه

    • Amir_Safari
      Amir_Safari | ۳ بهمن ۱۳۹۷

      تقریبا تمام مدل ۳ های فروش رفته بالاتر از ۶۰ هزار دلار قیمت داشتن ک لوکس حساب میشع.

  • آریا
    آریا | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    تا سال دیگه میشه پرفروش ترین خودروی جهان? ?

  • kami khan
    kami khan | ۱ بهمن ۱۳۹۷

    قطعا نمی تونه استاندارد ایران رو پاس کنه??

مطالب پیشنهادی