ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی میت ۲۰ پرو
تکنولوژی

اتمام یک سمفونی ناتمام با کمک هوش مصنوعی میت ۲۰ پرو پس از ۲ قرن

فرانتس شوبرت آهنگساز اتریشی مکتب کلاسیک/ رمانتیک در سال ۱۸۲۲ میلادی دو موومان از سمفونی شماره ۲ خود نوشت اما آن را کامل نکرد. حالا هواوی تصمیم گرفته که ۱۹۷ سال بعد از نوشته شدن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۴

فرانتس شوبرت آهنگساز اتریشی مکتب کلاسیک/ رمانتیک در سال ۱۸۲۲ میلادی دو موومان از سمفونی شماره ۲ خود نوشت اما آن را کامل نکرد. حالا هواوی تصمیم گرفته که ۱۹۷ سال بعد از نوشته شدن این اثر، با کمک هوش مصنوعی میت ۲۰ پرو دو موومان پایانی از این سمفونی را را منتشر کند.

در همین رابطه نخست با کمک واحد پردازنده عصبی دوگانه ای که برای هوش مصنوعی میت ۲۰ پرو در نظر گرفته شده، تمبر و موومان های موجود از سمفونی شماره دو شوبرت تحلیل شدند تا ملودی دو موومان بعدی از روی آنها ساخته شود. در ادامه آهنگسازی به نام لوکاس کانتور که از برندگان جایزه موسیقی امی است پارتیتور یا صفحه نُت مربوط به آن ملودی را تنظیم کرد.

قرار شده که سمفونی کامل شده شوبرت به صورت زنده در تاریخ ۴ فوریه در کادوگان هال لندن اجرا شود. اما تا آن زمان از شما دعوت میکنیم که تیزر ۳۰ ثانیه ای از این فرایند خلاقانه را مشاهده کنید.

لوکاس کانتور در این باره گفته:

نقش من ترسیم ایده های خوب هوش مصنوعی میت ۲۰ پرو و پر کردن جاهای خالی مربوط به این سمفونی بود تا آن را برای اجرای ارکستر آماده کنم. نتیجه این همکاری با هوش مصنوعی ثابت میکند که تکنولوژی ناممکن های زیادی را ممکن می کند و اثری مثبت و قابل توجه روی فرهنگ مدرن دارد.

در هر حال به لطف فناوری و هوش مصنوعی میت ۲۰ پرو حالا طرفداران این موسیقیدان اتریشی می توانند بعد از دو قرن انتظار یکی از زیباترین سمفونی های او را گوش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

    تو کلیپ میگه سمفونی شماره ۸

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

    به نظر من دروغی بیش نیست

مطالب پیشنهادی